Kjøpte en 55" fra Sony i fjor, og funderer på en noen mindre (40-46") nå til hjemmekontoret. De siste ukene har jeg derfor vært rundt og tittet på en rekke modeller fra forskjellige produsenter, og ikke bare Sony. Litt dyrere kan hende, men jeg må si det var et påtagelig kvalitetssprang fra EX til NX-serien til Sony. Og som det nevnes tidligere i tråden, jeg opplever ikke kvalitetsforskjellen som avgjørende stor mellom plasma og nye Full LED i 10-12K klassen. Men så ser jeg heller ikke på langfilm i mørkt rom mer enn en gang eller to i måneden.
Innrømmer gjerne at jeg sikkert er noe inhabil når det kommer til Sony, men det blir fort vanskelig å unngå når man ikke har hatt annet enn positive opplevelser med deres produkter gjennom mer enn 30 år, og kjøpt og hatt nok til å fylle flere garasjesalg. Det betyr naturligvis ikke at alle deres produkter er bedre eller selv på høyde med konkurrentene, eller at alle deres ideer har vært like gode (jf MiniDisc...), men jeg har tro på at Sony kommer til å vinne (tilbake) markedsandeler med deres nye fjernsynsgenerasjoner og modeller.