Sony WF-1000XM5 – For The Music

WF-1000XM5l (2 of 6).jpg

I juni for to år siden lanserte Sony de helt trådløse ørepluggene WF-1000XM4. Nå avdukes en oppdatert versjon i WF-1000XM5.

Sony er kjent for blant annet en ledende støykansellering i sine hodetelefoner og øreplugger, og nå lanseres en ny modell som overtar stafettpinnen etter WF-1000XM4, som kom for drøyt to år siden. Navnepolitikken til Sony er streng logisk, selv om de neppe får noen poesipris for modellbenevnelsene på hodetelefonene. Av samme grunn er de ikke spesielt lett å huske, i hvert fall ikke hvis du har ambisjoner om å memorere den fulle benevnelsen. Men XM5 blant venner går helt fint huske.

For The Music
Trådløse blåtannhodetelefoner av alle kategorier får en lei tendens til å handle litt i overkant om ulike tekniske aspekter, som støykansellering, automatiserte funksjoner, styring og blåtannversjon. Ikke minst gjelder det for modeller fra Sony og Bose, som etter hvert er historiske rivaler i øvelsen «beste støykansellering». Det er derfor gledelig at Sony med sin nyeste inkarnasjon WF-1000XM5 har valgt slagordet «For The Music». For det er tross alt musikk og musikkgjengivelse som er selveste reason d`etre for enhver hodetelefon, enten det er over ear-modeller eller in ear-monitor – populært kalt øreplugger. Og så er det selvfølgelig hvordan modellene yter i praksis som betyr noe, og det håper vi å kunne finne ut ved en senere anledning....

Les hele nyhetsartikkelen om Sony WF-1000XM5 i Audiophile.no

WF-1000XM5T (9 of 17).jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.236
Link til alle artikler
471
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
PLATESMAKING 1125 – kupp på oppløpssiden

PLATESMAKING 1125 – kupp på oppløpssiden

• 0
I denne helgens platesmaking skjedde noe tilsvarende til det som skjedde forrige helg. Jeg hadde i nesten en hel uke bestemt meg for at det var Paavo Järvi sin fantastiske Mahler-tolking som...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Fire 70-tallshelter og et lite storband

PLATESMAKING: Fire 70-tallshelter og et lite storband

• 13
I dagens Platesmaking er det mye musikk fra helter som hadde sin storhetstid på 70-tallet. Bortsett fra en utgivelse, som har hentet musikalsk materiale fra middelalderen og gjort noe veldig...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: 1.000 UK Artists - Is This What We Want?

PLATESMAKING: 1.000 UK Artists - Is This What We Want?

• 0
Denne uken faller jeg delvis tilbake til gamle synder. Men jeg har en god grunn, og det er at jeg har valgt en utgivelse som «Ukens Plate» som egentlig ikke er noe å skrive hjem om. Ikke...
Fortsett
Audiophile.no
ÅRET SOM GJEKK – STIG ARNE SI DAGBOK JANUAR 2025

ÅRET SOM GJEKK – STIG ARNE SI DAGBOK JANUAR 2025

• 1
Dempematerial som fyk rundt i stova, ny dac, høgtalarar, forsterkarar og platespelarar frå golv til tak. Og nokre øl før å roa ned att. Fyrst litt Ztigosofi: I den store samanhengen var 2024...
Fortsett
Audiophile.no
Ravnen D50 – ny DAC fra Hegel

Ravnen D50 – ny DAC fra Hegel

• 6
Hegel har lansert en helt ny DAC, den første helt nye frittstående på over 12 år. Hegel D50 har fått tilnavnet Ravnen, og det har en grunn… Hegel har nettopp lansert en helt ny DAC, og forrige...
Fortsett
Audiophile.no
QUAD 33 og 303 - Norgespremiere på Oslo HiFi Show 2025

QUAD 33 og 303 - Norgespremiere på Oslo HiFi Show 2025

• 0
Det ikoniske forsterkersettet QUAD 33 og 303 har kommet i ny tapning, og nå får vi en norgeslansering på Oslo HiFi Show mot slutten av mars. I 1967 konsturerte Peter Walker et av de mest ikoniske...
Fortsett
Topp Bunn