Sony WH-1000XM4 – Den nye støykanselleringskongen?

Sony_WH-1000XM4-9.jpg


Få produktnyheter har blitt så grundig forhåndsvarslet som Sony sine nye toppmodeller med støykansellerende hodetelefoner. Nå er WH-1000XM4 kommet, og vi tar en gløtt på hva som er nytt.

Hvis du skal ha hodetelefoner med optimal støykansellering er det to merker det har vært vanskelig å komme forbi. Vi snakker selvfølgelig om Bose og Sony. Bose har hatt sine QC35II i en årrekke, en modell som ble erstattet av Bose 700 for et drøyt år siden. Kollega Arve testet disse med godt resultat i oktober i fjor. Og selv har jeg hatt en kortere utprøvingsrunde med min kones WH-1000XM3, og fått bekreftet at dette overgår det aller mest i øvelsen støykansellering.

En utfordring for Sony har vært at WH-1000XM3 kom for to år siden, og to år er en litt lang tid når det gjelder støykansellerende hodetelefoner. Derfor har det vært knyttet store forventninger til etterfølgeren, og den har vært gjenstand for en rekordartet mengde med spekulasjoner og lekkasjer. Men nå er de omsider på plass, og vi kan konsentrere oss om fakta.

Det er litt interessant å være vitne til at kunstig intelligens brer om seg innen mange segment, og nå også gjør sitt inntog innen audiosektoren. Man kan selvfølgelig mistenke at enkelte produsenter har et overforbruk av begrepet AI i sin markedsføring bare fordi det er et hypet begrep som selger nå til dags. Men det er uansett ikke til å komme fra at det er et fenomen som baner seg vei innen det meste av teknologi.

Hjerneassisterte hodetelefoner

Sony har satt et navn på det, og Edge AI-teknologi er tatt i bruk innen flere felt på de nye støykansellerendemodellene WH-1000XM4. Sony går såpass langt i sin presentasjon av de nye modellene at de omtaler dem som Brain Assisted Headphones...

Les hele nyhetsartikkelen om Sony WH-1000XM4 hos Audiophile.no

Sony_WH-1000XM4-7.jpg
 

Kommentarer

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
Den beste testen på YT etter min mening:
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Ble litt ANC hodetelefon nerd, vært igjennom alle nå utenom XM4 (som er på vei i posten). For meg, på lyd, er det Sennheiser Momentum 3 som er den store vinneren.
Bose på komfort, og Sony på støyreduksjon. Håper XM4 er bedre på lyd enn forgjengeren, der var det mye og gå på for audiofile ører.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn