Sony

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Akkurat.

    Det blir nok så jeg plukker opp en hvis jeg finner en til en grei pris.. Fornuftig er det nok ikke med tanke på hva disse koster i drift men..

    Frog79
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    olaps skrev:
    Hei, til dere med ES-spiller med noen år på baken (har selv DVP -9000ES); bytt ut DAC'en med en mer moderne eksten DAC; da vil dere få hakeslepp!!
    Drivverkene i disse spillerne holder fremdeles mål (har bl.a annet sammenlignet med et dyrt AN-drivverk som bare spilte marginalt bedre.....), men på analogsidene henger de etterhvert etter. Har selv den allers siste topp-moddede DP DAC 8.0 fra Andervik (med batteridrift), denne er heller ikke helt i toppligaen lenger (men nesten ;) ); og den løfter spiller enormt. En kamerat av meg har en annen modifisert DP DAC og en ca 10 år gml ES-spiller; han bekrefter dette.
    XO-clock 3.0 var også en god investering (2200 kr hos NAT i ca 2005).
    Mvh
    Analog delen henger etter ??????????????????????? huff da ;D å jeg som solgte min Marantz SA 7001 den måtte se seg slått så det halve kunne være nok ;D

    Bilder rappa fra The Vintage Knob - Online vintage audio museum, forum and image bank

    Mvh

    Laban

    Yes it's a Sony
    Huff jeg har en sånn på loftet et sted enda
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har et par gamle Sony høyttalere stående.
    Disse virker å være ganske allright bygd til tross for at de ikke akkurat er noen skjønnheter.

    Bass/mellomtone elementene virker å være laget i noe kevlar-lignende materiale, så jeg skrudde de opp for å undersøke nærmere om elementene kunne være noe fra en annen produsent. Det sto riktig nok Sony på elementene også, men det mest interessante var diskantene: Made in Norway.

    DSC_0035.jpg
     

    Velocette

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.12.2003
    Innlegg
    54
    Antall liker
    7
    Sted
    A.Agder
    Jeg har vært borte fra forumet 10-12 år. Det er gledelig å se endringene her. Spesielt liker jeg vennetrådene.
    I dag hadde jeg opptelling av mine Sonyprodukter. Som har fungert som hverdagskomponenter forskjellige steder i boligen.

    TA F670 ES / TA F 3000 ES / STR GX 79 ES
    CDP-X 3000 ES ( 2 stk. ) / CDP-X 33 ES / CDP – X 229 ES / CDP-XE 220
    MDS J 3000 ES / MDS JB 930 / MDS JE 330
    ST S 3000 ES ( 2 stk. ) / ST SA 3 ES
    RM – D11P Keybord Remote Commander

    Min Electrocompaniet EC3 skal til service og reparasjon. Så nå vikarierer TA F 3000 ES som forsterker. CDP X 33 ES er også med på dette laget. Og det låter bra.

    Hvordan står disse forsterkerne seg mot hverandre ? TA F670 ES / TA F 3000 ES / STR GX 79 ES
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har vært borte fra forumet 10-12 år. Det er gledelig å se endringene her. Spesielt liker jeg vennetrådene.
    I dag hadde jeg opptelling av mine Sonyprodukter. Som har fungert som hverdagskomponenter forskjellige steder i boligen.

    TA F670 ES / TA F 3000 ES / STR GX 79 ES
    CDP-X 3000 ES ( 2 stk. ) / CDP-X 33 ES / CDP – X 229 ES / CDP-XE 220
    MDS J 3000 ES / MDS JB 930 / MDS JE 330
    ST S 3000 ES ( 2 stk. ) / ST SA 3 ES
    RM – D11P Keybord Remote Commander

    Min Electrocompaniet EC3 skal til service og reparasjon. Så nå vikarierer TA F 3000 ES som forsterker. CDP X 33 ES er også med på dette laget. Og det låter bra.

    Hvordan står disse forsterkerne seg mot hverandre ? TA F670 ES / TA F 3000 ES / STR GX 79 ES
    Artig med gosaker fra nittitallet:), jeg vil tro at F670ES er best, men trenger du ikke så mye effekt så er kanskje F3000ES en liten juvel? Surroundreceiveren tror jeg faller i gjennom her.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sitter og mimrer i noen gamle Stereophile.

    Sony Ends Production on all MiniDisc Players
    Read more at https://www.stereophile.com/content/sony-ends-production-all-minidisc-players#bgH5qZRBGt5ds7uC.99
    020113minidisc.jpg

    Today, Sony announced an end to production on all MiniDisc players. In a few years, MiniDisc production will cease as well. I know what you're asking yourself: "They still make those things?". But the MiniDisc was cool, if slightly deficient, and like many extinct formats, to some music lovers, it meant a lot.
    Before the iPod but after my Discman, I owned a portable MiniDisc player. In fact, I still have it, and all my Minidiscs. I'm a bit of a hoarder when it comes to audio gear—good or bad I need to keep it because I never know when I'll need it again. I considered selling the MiniDisc player on eBay, but I saw similar models posted, and nobody was bidding. Maybe the value will increase now that they're not being made anymore? Wishful thinking.

    My brother was convinced that the MiniDisc would make all other mediums obsolete. Barry Willis shared the public's and retailer's excitement over the MiniDisc here at Stereophile: "Sony's MiniDisc appears finally to be winning serious numbers of converts." Unfortunately, three years later the iPod came knocking on retailers' doors.

    So just what was so appealing about the MiniDisc? It was small. The discs came in cool colors. And you could record live directly with your playback device if it had a microphone input. John Atkinson and Tom Norton highlight the flaws in the ATRAC compression utilized by MiniDisc in their measurements taken in 1995: "MiniDisc encoding both raises the noise floor way above that of either of the DTS Zeta examples—240kb/s and 128kb/s—and discards the signal components above 18.5kHz." Eeesh.

    But forget that stuff. The MiniDisc was important to some, and the fact that they are ceasing production on MiniDisc players just closes the book on one more piece of the history of audio playback. The fresh corpse of CD players will be rotting in the not too distant future. As computer manufacturers ditch their optical drives and the DAC becomes the new vehicle for files and streamed material, music lovers are left to wonder when the CD player will go next.

    Although, here's my fear, one installed by our Music Editor Robert Baird and pal Steve Guttenberg: Files can be deleted, lost and gone forever, and where is the cloud? You can't hold it. In just a second, it can dissipate into the sky and your entire music collection disappeared. Take a visit to Baird's house, the first thing he'll show you are his CDs of New Orleans music and Delta Blues from the early 1900s: "This is where the real value of CDs are. Digitally cleaned up old material." Unfortunately, Sony didn't release too much music on the MiniDisc, and instead, it served as a more portable alternative to the blank CD. The memory of MiniDisc will evaporate into the ether, but CDs may still hold value for archiving purposes.

    The universe must be listening. Yesterday, I sent back an old Denon DMD-M7 MiniDisc recorder to Denon that I found in our storage closet. As this chapter closes, another will open. What's the next step from the cloud? Music implanted in our brains. I'm sure of it.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fikk en akutt hjerneblødning og la ut min forforsterker på Torget for noen uker siden da jeg gikk så lei skrapelydene når jeg justerte volumet. Jeg trenger ikke det gode riaa trinnet som sitter i og tenkte at jeg kanskje kunne greie meg med noe annet jeg har liggende. Men ingen nappet på den gitt. Leverte den derfor til Teletor for å fikse skrapinga, og nå drøye 2 uker etterpå hentet jeg den, betalte en bagatell og den er aldeles super. Den er virkelig veldig bra.
    Her er vi i farta:)
    20181215_193522.jpg
     
    Sist redigert:

    Velocette

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.12.2003
    Innlegg
    54
    Antall liker
    7
    Sted
    A.Agder
    Noen som harfaringer med CDP X33ES ?
    Etter 30-40 sekunder begynner den å spille låten på nytt.
    Når den har stått på en stund spiller den som den skal.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Fikk en akutt hjerneblødning og la ut min forforsterker på Torget for noen uker siden da jeg gikk så lei skrapelydene når jeg justerte volumet. Jeg trenger ikke det gode riaa trinnet som sitter i og tenkte at jeg kanskje kunne greie meg med noe annet jeg har liggende. Men ingen nappet på den gitt. Leverte den derfor til Teletor for å fikse skrapinga, og nå drøye 2 uker etterpå hentet jeg den, betalte en bagatell og den er aldeles super. Den er virkelig veldig bra.
    Her er vi i farta:)
    Vis vedlegget 521619
    Solid byggekvalitet @Terje-A mange år siden nå det stod en E90ES i benken husker riaa delen var tyst som graven på MC delen .


    Mvh


    Ikke lenge igjen nå til Ribbe døden :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Leser i andre tråder om trafobrum, during og/eller kneppelyder i høyttalerne når man slår på eller stenger for kvelden. Her er det absolutt helt tyst når det skal være det og absolutt full musikk når det skal være det;) God jul til alle, og som det nevnes over her, nå kommer ribbe, surkål, poteter, øl og akevitt på bordet.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fin spiller du har der, ser ut som en JB920QS.
    D/A konverteren i disse MD spillerne fra slutten av nittitallet er slettes ikke dårlig og med digitale innganger så kan en gammel minidisc spiller fungere som en helt grei DAC:)
    Fortsatt god jul
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sony lanserer egen streamingtjeneste i Japan, ifølge Stereo + er det cd kvalitet og høyoppløste FLAC filer i 24bit/96kHz det satses på.

    Blir sikkert populært i Japan, Sony og de andre japanske elektronikkprodusentene omfavnes på hjemmemarkedet, så får vi se om Sony bringer dette til Europa, det er lov å håpe.

    https://mora-qualitas.com/s/mq/form/question?cd=subscribed
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    248
    Sted
    Tranby
    Jeg har vært borte fra forumet 10-12 år. Det er gledelig å se endringene her. Spesielt liker jeg vennetrådene.
    I dag hadde jeg opptelling av mine Sonyprodukter. Som har fungert som hverdagskomponenter forskjellige steder i boligen.

    TA F670 ES / TA F 3000 ES / STR GX 79 ES
    CDP-X 3000 ES ( 2 stk. ) / CDP-X 33 ES / CDP – X 229 ES / CDP-XE 220
    MDS J 3000 ES / MDS JB 930 / MDS JE 330
    ST S 3000 ES ( 2 stk. ) / ST SA 3 ES
    RM – D11P Keybord Remote Commander

    Min Electrocompaniet EC3 skal til service og reparasjon. Så nå vikarierer TA F 3000 ES som forsterker. CDP X 33 ES er også med på dette laget. Og det låter bra.

    Hvordan står disse forsterkerne seg mot hverandre ? TA F670 ES / TA F 3000 ES / STR GX 79 ES
    Artig med gosaker fra nittitallet:), jeg vil tro at F670ES er best, men trenger du ikke så mye effekt så er kanskje F3000ES en liten juvel? Surroundreceiveren tror jeg faller i gjennom her.
    STR-GX79 ES er ikke surround, men den er nok akkurat hakket under TA F670ES. Har hatt en TA-F5000 og den var aldeles nydelig bygget. Angrer på at den ble solgt, men kanskje greit da jeg sikkert hadde kjøpt en CDP-X5000 som hører til. Legg merke til at 3000 og 5000 serien var ikke ES, selv om den hadde samme finish.
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Sony guru'en over alle i Europa - Eric Kingdon - har denne i labeoratoriet i Weybridge den dag i dag :)

    Fikk en akutt hjerneblødning og la ut min forforsterker på Torget for noen uker siden da jeg gikk så lei skrapelydene når jeg justerte volumet. Jeg trenger ikke det gode riaa trinnet som sitter i og tenkte at jeg kanskje kunne greie meg med noe annet jeg har liggende. Men ingen nappet på den gitt. Leverte den derfor til Teletor for å fikse skrapinga, og nå drøye 2 uker etterpå hentet jeg den, betalte en bagatell og den er aldeles super. Den er virkelig veldig bra.
    Her er vi i farta:)
    Vis vedlegget 521619
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Amir tester og måler stadig vekk og denne gangen fikk Sony HAP-S1 gjennomgå. Fullstendig slakt.

    https://www.audiosciencereview.com/...urements-of-sony-hap-s1-streamer-server.6921/

    Conclusions
    To say the Sony HAP-S1 has disappointing performance is an understatement. There is not one subsystem that is designed for excellence. You can tell no one cared for was proud of the audio performance since the "specifications" on Sony site has essentially no data. The engineers that designed the good Sony gear back in 70s, and 80s must be long retired by now. Morita-san (co-founder of Sony), may he rest in peace, would have a heart attack over what this HAP-S1 produces.

    The engineers are not the only ones at fault. The marketing department is to blame too for demanding a list of modern features, forgetting what it means to build an audio product with Sony name on it. Clearly they are out of touch not realizing the importance of good headphone amplifier design for example.

    The amount we have regressed in audio performance over the years is astonishing. Companies have forgotten where they have come from and what their brands stood for. It is not like they can compete with software giants like Apple. The least they can do is build great performing hardware. The guard is asleep, leaving it to "chinese" companies to build state of the art desktop audio products. Imagine the shame in that. I hope there is a serious wake up call at Sony.

    Now please excuse me as I go and edit out Sony out of my resume. :(
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    248
    Sted
    Tranby
    Prisene på Ebay.de har helt tatt av nå på Sony ES produkter.
    Sony DTC-2000ES til 2999-4999 € og det er versjoner med bare to lydhoder.
    Ting som jeg kjøpte til 3000 kr for et par år siden går for 10000 kr.
    De må være i god stand. Tyskere behandler utstyret godt og et ES produkt kan se ut som nytt selv etter 30 år.
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Angående eldre forsterkere i ES serien, hvor god er egentlig Sony TA-N 80 ES? Kan den konkurrere mot moderne forsterkere med samme effekt? Ser det ligger en ute på finn, men er helt grønn når det gjelder vintage/retro hifi.

    Er jo redd for å kjøpe noe som det skulle vise seg å være noe galt med, eller slitne deler som må byttes etc.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Prisene på Ebay.de har helt tatt av nå på Sony ES produkter.
    Sony DTC-2000ES til 2999-4999 € og det er versjoner med bare to lydhoder.
    Ting som jeg kjøpte til 3000 kr for et par år siden går for 10000 kr.
    De må være i god stand. Tyskere behandler utstyret godt og et ES produkt kan se ut som nytt selv etter 30 år.
    Det er mange ekorn i Tyskland og de har tydligvis forstått at ES er noe spesielt.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Angående eldre forsterkere i ES serien, hvor god er egentlig Sony TA-N 80 ES? Kan den konkurrere mot moderne forsterkere med samme effekt? Ser det ligger en ute på finn, men er helt grønn når det gjelder vintage/retro hifi.

    Er jo redd for å kjøpe noe som det skulle vise seg å være noe galt med, eller slitne deler som må byttes etc.
    Jeg bruker broren, N90 ES, og forskjellen på de er at min er litt nyere og fullbalansert men med lavere effekt. Jeg ga 7000,- for min for et par år siden.
    Jeg delte en kaffekopp med en servicetekniker i Oslo og diskuterte Sony effektforsterkere i ES serien, kvaliteten og om de trengte service. Han svarte at de er veldig godt bygget og normalt trengs det ingen service på disse. Jeg hadde kjøpt N80ES som du nevner hvis jeg ikke hadde hatt min N90ES.:)
     

    Velocette

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.12.2003
    Innlegg
    54
    Antall liker
    7
    Sted
    A.Agder
    Min Cd-spiller CDP-X33 ES fusker. ;-(

    Når jeg starter den spiller den ca 20 sekunder - så stopper den - så starter den etter noen sekunder. Dette gjentar seg de første 5 - 10 minuttene.
    Etter 15-20 minutter spiller den som den skal.
    Er det noen som kjenner til dette problemet ?
    Noen som kjenner til noen som kan reparere den ?

    Per
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Amir tester Sony UDA-1 og blir sjokkert. En av de dårligste forsterkere så langt......

    https://www.audiosciencereview.com/...-and-measurements-of-sony-uda-1-dac-amp.7586/

    Conclusions
    I had high hopes going into this review that we would see good performance. Instead, we see bottom of the pile, checklist type subsystems. Outside of the solid mechanical design, the rest of the electronics is poorly engineered. It is so bad that I am thinking of wiping my Sony experience from my resume. :(

    So do I recommend the Sony? Heck no. Double no.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Neida, det er ikke så veldig uffda, alt har sin tid. Sony hadde mange fantastiske produkter frem til inn på nittitallet, men så var det mer eller mindre over. Omstruktureringer, nye aktører og ny teknologi tok rotta på Sony.

    Axel skriver bl.a. dette på The Vintage Knob:

    Sony ES on thevintageknob.org

    The first ES series became an instant hit : while Matsushita still had five tubed components, ditto Sansui, Kenwood a quartet of unrelated units and Pioneer still was an industry minor, Sony was selling its STR-6060, TA-1120, TA-3120A and TTS-3000 by the thousands and thousands - worldwide.


    The second ES series, although never named as such, followed on that success : TA-1130, ST-5150, TC-755, SQD-2020, PS-2250, TTS-4000 etc all sold like hotcakes throughout the world.


    The third ES series was known in Japan and somewhat in Germany as "ESII"
    The name itself mainly pointed to a design difference but also makes a clear marker of when hi-fi truly became a market-for-the-masses : 1973/74.
    This is when Yamaha launched its real NS series, when Kenwood came with the Supreme and the ATC Series and when all others augmented lineups to have them as plethoric as Sony had them since 1970.


    Sony again sold oooooodles of components from the ESII lineups (TA-5650, ST-5950, PS-4750 etc) and managed to produce several all-time bests such as the TC-880-2 or SS-8150.

    After that, 1976/77, the hi-fi market is running full-speed and a sort of quality segmentation appears.
    The late ESII gives way to its gems (TA-F6B, TA-N7B, ST-A7B etc), sided by an unbelievably successful push toward "higher-end" (TA-E88B, TA-N86B etc - the pre-Esprit) and lineups getting really plethoric and often market-targeted.
    From this stam the ESPRIT series, which took some of the mousse off the ES series.


    ES, as a coherent set of components, got relegated to bit player while new technologies, smaller enclosures, new manufacturing technologies and the multiplication of flashy features made the news.
    Paradoxically, this is when the second "official" ES logo appeared : 1979. It was however put on a component, the TC-K88B, directly descending from the pre-Esprit and accompanied by another logo, ESPRIT, something which that component wasn't either !

    October 1982 is the rebirth of ES and the birth of it for us westerners : dedicated lineup, dedicated catalogs and the ES logo clearly, plainly, simply, silkscreened on the front plates. It took seventeen years but "ES" was at last palpable, visible and materialized !


    This ES series, the fourth, sold extremely well as well, helped by the little sales boom which followed the introduction of CD (TA-F555ES, PS-X555ES, TC-K777ES, CDP-501ES etc) even if Sony managed to insert some incoherences in design and technologies.

    The fifth ES series came to in 1986 and, again, sold like french croissants on a sunday morning. Worldwide, again : TA-F800ES, TC-K700ES, CDP-555ESD etc.


    The sixth ES series is the one everybody remembers clearly : it holds the stream of X7 and X5 CD players, the flurry of F555ES amplifiers, the TA-E1000ESD or the well-remembered DAT recorders, all outselling all other brands until 1994.


    With the seventh ES series, 1994, "series" became a somewhat overstated definition. Lineups were downsized to half a dozen units in all : high-fidelity sales had started to dwindle due to the bursting of the financial "bubble", upcoming home-theater on one side and the "QS" series Sony deemed interesting to flank ES with on the other. ES again was relegated to bit player.

    This time, however, it was for good : after a few very successful home-theater-dedicated amps, preamps and receivers launched before the new millenium, the ES tag gradually vanished in the shadows of the new Internet-driven world.


    The last ES "series" consisted of three components : SCD-501, TA-F501 and SS-K10ED. Made in Malaysia, China for the speakers, not particularily beautiful, well finished or well built, this last "501" was a clear but cheap retake of the successful Series 5000. It wasn't named ES and it didn't sell much.

    The End.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    På høy tid at Sony kaster seg rundt og relanserer ES serien igjen med noen nye podukter. En fet integrert forsterker med MOSFET transistorer og typisk ES kvalitet hadde gjort seg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    På høy tid at Sony kaster seg rundt og relanserer ES serien igjen med noen nye podukter. En fet integrert forsterker med MOSFET transistorer og typisk ES kvalitet hadde gjort seg.
    Ja, det er jo lov å håpe.
    Ser jo at andre av de store Japanske gjør ting for tiden. Yamaha har jo nettopp kommet med et nytt high-end sett til 140.000,- som ser bra ut, og har allerede mange integrerte forsterkere og cd-spillere i vanlige prisklasser. Handler litt om merkevarebygging også kanskje. Enten være et merke som har for det meste bare billigprodukter i stereosegmentet, eller være et merke som viser at de kan og vil også der.

    Har alltid likt Sony, hadde vært hyggelig om de kom med noe skikkelig bra igjen.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fant den på nett.:) Godt laget, og det kunne potensielt vært helt der oppe i toppen sammen med Accuphase og Luxman.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er jo svak for japansk hifi og sitter her langt inne i bushen og hører på The Coal Creek Boys på 25-30 år gamle Sony mid-fi saker sammen med noen nydelige Pioneer høyttalere laget i eik. Deilig dette her.:)
    IMG_20190618_144951906.jpg
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en slik sak jeg tar fram av og til å spiller med, en TA-FB940R. Ikke noe ES men en QS(hakket lavere?)
    Vertfall, den spiller slett ikke værst. Kanskje ikke like raffinert som tidligere ES produkter jeg har hørt tidligere, men med betraktelig mer sprut og spenst.

    Blir nok å beholde den som reserveforsterker da de går for en slikk og ingenting på brukten.

    0101202301204-big.jpg
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Synes Sony fortsatt lager mye bra og ES serien er vel ikke helt død. TA-ZH1ES kom for et par år siden. Virker som de satser mest på TV og hodetelefoner når det gjelder lyd og bilde. Fikk et nytt glimrende Sony produkt i hus for et par dager siden. Plukket opp WF-1000XM3 med 20% rabatt (DNB Supertilbud) hos Power. En stor oppgradering fra den forrige modellen med dønn stabil tilkobling (sammen med Sony Xperia 1), mye bedre batteritid og nydelig lyd. :cool:

    https://www.lydogbilde.no/test/hodetelefoner/sony-wf-1000xm3

    Sony-WF-1000XM3-1920x1280.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sony kommer med denne i løpet av høsten til minne om at den opprinnelige Walkman kom ut i 1979.
    nw-a100_l_front_play_cassette-large-640x640.jpg

    Og hvis du tror at det går rundt for Sony og at de kommer med en gammeldags Walkman så tar du feil.
    Dette er en Walkman med flashminne og Android. Hvilken kassett den viser avhenger av filtype og kvalitet. En telefon uten simkort kan man kanskje si. Sony i Tyskland har allerede veil. pris på sin nettside; Eur 439. Den har seriøse spesifikasjoner, kanskje vi får se flere jubileumsmodeller i årene som kommer?

    https://www.sony.co.uk/electronics/walkman/nw-a100-series/specifications
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Hei Hei
    Jeg har en sample på denne nu. Den spiller langt bedre end jeg husker min oprindelige walkman gjorde. Og med sikkerhed bedre end min iPod gør.
    :)
    Chris

    Sony kommer med denne i løpet av høsten til minne om at den opprinnelige Walkman kom ut i 1979.
    Vis vedlegget 552982
    Og hvis du tror at det går rundt for Sony og at de kommer med en gammeldags Walkman så tar du feil.
    Dette er en Walkman med flashminne og Android. Hvilken kassett den viser avhenger av filtype og kvalitet. En telefon uten simkort kan man kanskje si. Sony i Tyskland har allerede veil. pris på sin nettside; Eur 439. Den har seriøse spesifikasjoner, kanskje vi får se flere jubileumsmodeller i årene som kommer?

    https://www.sony.co.uk/electronics/walkman/nw-a100-series/specifications
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn