SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sølvkabel

    Kabelen er forresten testet - og vraket ! Ikke fordi det er en dårlig kabel , men matchen var ikke optimal. Hvor mye jeg enn ønsket og håpet på en forbedring så ble det ikke match. Fikk i det minste bekreftet at en drøyt 40 år gammel kabel fremdeles leverer. Om jeg bruker den et annet sted - eller legger den ut for salg vet jeg ikke enda. Nå har jeg vel uansett ødelagt markedet for de som leser bloggen :rolleyes:


    Vis vedlegget 1016493



    Prøvde «silver» i et tidligere oppsett….ble ikke «my cup of tea» heller😉
    Men smaken er som baken og med rett match…. Hvem vet😊

    gismo
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.072
    Antall liker
    33.778
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Prøvde «silver» i et tidligere oppsett….ble ikke «my cup of tea» heller😉
    Men smaken er som baken og med rett match…. Hvem vet😊

    gismo
    Bruker sølv andre steder med godt resultat - så alt handler om matching egentlig. Men, det er forskjell på sølvkabler også , om det er solidcore , en eller flere ledere osv. Sølvkabelen jeg har fra DAC til Pre og mellom Pre og Power er av de aller beste jeg har hørt uansett pris og materiale.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.072
    Antall liker
    33.778
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sub lab

    Lyttestolen har sneket seg litt bakover siden sist - så når en venn med gullører var innom tok vi en fintuning av sub'en igjen.
    Forbløffende hvor små forandringer som skal til . Begge var enige om at anlegget nå spiller bedre enn noen gang.
    Da er det vel bare å nyte musikken da 🎶 👂


    sub.jpg

     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja - Bowers & Wilkins DB-1. En 12 tommer på hver side - og en 1000 watter i sokkelen. Inebygget dsp , men mulighet for å ratte innstillinger på PC,en også.
    Stilig og sikkert kraftig nok😉
    Det at sub har en oppegående software med muligheter for å ratte litt dsp/eq synes jeg er alfa/omega👍🏼
    Har samme mulighet på mine Sf Gravis III via en egen app. Ratter via iPad/iPhone fra sweetspot.
    Sånn kan man holde på til man enten blir grønn eller fornøyd😅🤣
    Føler at jeg først i det aller siste begynner å nærme meg🎶

    gismo
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.072
    Antall liker
    33.778
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Stilig og sikkert kraftig nok😉
    Det at sub har en oppegående software med muligheter for å ratte litt dsp/eq synes jeg er alfa/omega👍🏼
    Har samme mulighet på mine Sf Gravis III via en egen app. Ratter via iPad/iPhone fra sweetspot.
    Sånn kan man holde på til man enten blir grønn eller fornøyd😅🤣
    Føler at jeg først i det aller siste begynner å nærme meg🎶

    gismo
    Målet er vel både grønn og fornøyd :p Har du prøvd å kjøre et frekvenssveip med tonegenerator ? Da finner du i alle fall ut hva som bør skrus fast i rommet.
    Her skrangler det i ett eller annet fra 12-13 hz og oppover til ca 25 hz hvis jeg har litt volume på anlegget.

    Online Tone Generator - generate pure tones of any frequency (szynalski.com)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er helt sant, opplevd det samme her, glass skrangler i vitrine skap etc etc😎
    Men ikke ofte man er nede på de frekvenser da, heldigvis stopper mine to på ca 20hz😉
    I software på mine ligger en sånn tonegenerator fra 15-150hz som kjøres med mikrofon, først ca 1m rett foran sub, så med mikrofon ved ørene i sweetspot. Blir da to frekvenskurver som man da kan lage en ny kurve via eq som en middelvei. Også kan man manuelt ratte litt videre ut fra denne og da kan man bli både grønn eller tålelig fornøyd😅🤣

    gismo
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.072
    Antall liker
    33.778
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    John Fogerty - Premonition

    Første livealbum fra Fogerty som soloartist. Låtmaterialet er ca 50/50 Creedence og hans egne.

    Ellers virker det som jeg har landet på en sub-innstilling som funker. Når man merker hvor store forskjeller en liten justering gjør
    er det neimen ikke rart at rommet er det som farger lyden mest med sine uttalige peaks and dips. Jeg jakter ikke på rett frekvensskurve hele veien, men på det som låter troverdig og balansert nok i mine ører.

    1.jpg


    Garrard står på sidelinja i dag.


    2.jpg


     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn