SOUNDSCAPES stereo-stue

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    Har noe rare moderne greier som heter Tidal.
    11 album der 👍
    (SĂ„ kan jeg finne ut om det er noe jeg vil ha pĂ„ vinyl 😎)
    Tidal som i tidevannsfluktuasjon?
    SÄnn moderanes drid stoler ikke jeg pÄ Roda.
    Dvs. jeg gidder ikke Ă„ ha nok en samling av den samme musikken i nettsky tjeneste.
    Men som du sier, sÄ er jo Tidevann et sted hvor man kan lytte seg frem til hvilket album man Þnsker Ä ha i fysisk format.
    Det Ä handle direkte fra bandets nettside er en fin greie, og relativt raskt leveres "hardwaren" i en butikk nÊr deg ogsÄ sett i forhold til andre leverandÞrer, vÊre seg i inn-, og utland. Dog er Ä si at alt bandet har snekret sammen ikke er Ä fÄ pÄ bÄde vinyl eller CD.
    Albumet jeg nevnte synes jeg er et av dem som virkelig stikker seg ut sammen med det du allerede har - Shrine of a New Generation (denne er Ä fÄ bÄde pÄ grom vinyl og CD).

    Natta fra nedre Øssfold :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Husker nÄr jeg oppdaget Riverside. Jeg var i periode hvor jeg synes det kom lite nytt som var verd Ä lytte til. Og hva skjer - jeg oppdager Riverside og Steven Wilson / Porcupine Tree for alvor. Jaggu var det hÄp for nyere rock allikevel. Fikk sett Riverside pÄ John Dee fÞr gitaristens plutselige dÞdsfall , og bandert var jo klare pÄ det selv ogsÄ at det var et skudd for baugen . For min del er nok de fÞrste skivene de beste uansett , men jeg fÞlger de gjerne videre pÄ reisen altsÄ.

    En av de stÞrste konsertene pÄ 2015 turneen ble filmet i bra kvalitet , og jeg har et X pÄ vei - 2xCD + DVD.

    916QJViNF3L._AC_SL1500_.jpg
    91lANMTsTyL._AC_SL1500_.jpg
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.118
    Sted
    Oslo
    Ja, noen ganger gjelder det bare Ă„ finne den rette plata Ă„ komme inn med. NĂ„r man fĂžrst er inne Ă„pnes Ăžynene for de andre tingene :)
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    GjĂžvik
    Torget vurderinger
    5
    Husker nÄr jeg oppdaget Riverside. Jeg var i periode hvor jeg synes det kom lite nytt som var verd Ä lytte til. Og hva skjer - jeg oppdager Riverside og Steven Wilson / Porcupine Tree for alvor. Jaggu var det hÄp for nyere rock allikevel. Fikk sett Riverside pÄ John Dee fÞr gitaristens plutselige dÞdsfall , og bandert var jo klare pÄ det selv ogsÄ at det var et skudd for baugen . For min del er nok de fÞrste skivene de beste uansett , men jeg fÞlger de gjerne videre pÄ reisen altsÄ.

    En av de stÞrste konsertene pÄ 2015 turneen ble filmet i bra kvalitet , og jeg har et X pÄ vei - 2xCD + DVD.

    Vis vedlegget 695053 Vis vedlegget 695054
    Bra at jeg fikk den med meg, jeg hÞrer en del pÄ Steven Wilson / Porcupine Tree men ikke Riverside. Denne er live i Tilburg, tipper at dette er i 013. Ellers kom jeg via Steven Wilson igen pÄ: The Pinapple Thief - Your Wilderness. Anbefalles .
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    I fĂžljetongen vinter, frost og lys kan det meldes om gode lysforhold ved solnedgang fra IsesjĂž :cool:

    DSC_2784.JPG


    _DSC2772.JPG


    Turpartner Nikon D810 med Sigma EX 70-200 mm f2.8
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Man fÄr holde ut corona ,vinterkulde og lockdown som best man kan. En full bÊrepose CD plater fra vÄr alles beste platedealer @jorwed hjelper pÄ humÞret.
    For det meste kjente ting, men noen sjanser har man ogsÄ rÄd til med bruktprisen pÄ CD plater :)


    cd.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Morsomt gjenhÞr av et album jeg ikke har hÞrt siden jeg var i 20 Ärene. Noen venner var store fan , og denne har jeg hÞrt pÄ mange privatfester :)
    Den ble med i CD bunken fra jorwed , og skiva er nesten bedre enn jeg husket den .

    s-l400.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mange velger Ä gÄ over til speillÞse systemkameraer. Jeg er ikke villig til Ä gi slipp pÄ den kontrollen man har med speilrefleks , selv om jeg ser fordelene med lettere og mindre. Men selv et kamera med fast opptikk som min lille Fujifilm X100f tar bra bilder en solskinnsdag. Luftet det en tur i skogen i gÄr, og igjen - alt handler om det rette lyset. Blir visst mer fotoblogg en hi-fi dette, men skitt la gÄ.......(skal prate mer hifi en annen gang.)


    2.jpg
    1.jpg
    4.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg hadde en plan med 85mm f1.4 objektivet , men ville ikke vente for lenge siden de meldte skyet vÊr utover ettermiddagen. Jeg kunne godt ha ventet for vÊret holdt seg bra det - og jeg fikk ikke lyset jeg hÄpet pÄ. Uansett - noen bilder ble det jo.

    D.jpg


    C.jpg A.jpg B.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det var lekkert @DagT . Kunne vÊrt reklame for bÄde glass og coctails. Jeg har blitt glad i den 85mm linsen . Det at den har lekker bokeh i tillegg til Ä vÊre sylskarp ellers gir muligheter for Ä skape uttrykk man ikke fÄr til med noe annet.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    StrÞmregningen var ikke verre enn forventet, innkjÞrselen er mÄkt for snÞ - kanskje for siste gang i vinter? Uansett skal det smake med en ekstra kaffekopp. J.J.Cale er akkurat passe laidback en drÞy halvtime fremover.


    cale.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    VedrÞrende strÞm sÄ er det spooky ting gÄende i huset her nÄ. Har kontaktet nettleverandÞr. Hadde pÄ anlegget i TV stua og det koblet ut med et smell. Trodde det var pre-ampen som kuttet ut, men alt pÄ den kursen + flere andre kurser oppfÞrer seg merkelig. Virker som strÞmmen er redusert pÄ flere kurser i huset.
    Ja-ja - man fÄr kose meg med snÞmÄking sÄ lenge og hÄpe de svarer etter hvert....:rolleyes:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    VedrÞrende strÞm sÄ er det spooky ting gÄende i huset her nÄ. Har kontaktet nettleverandÞr. Hadde pÄ anlegget i TV stua og det koblet ut med et smell. Trodde det var pre-ampen som kuttet ut, men alt pÄ den kursen + flere andre kurser oppfÞrer seg merkelig. Virker som strÞmmen er redusert pÄ flere kurser i huset.
    Ja-ja - man fÄr kose meg med snÞmÄking sÄ lenge og hÄpe de svarer etter hvert....:rolleyes:
    Det hÞrtes spooky ut. MÄlte spenningen i huset her i gÄr, og her er det ok. Men glad kablene er gravd ned inntil huset nÄr jeg ser trÊrne som tynges ned over strÞmledningene til naboene
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det hÞrtes spooky ut. MÄlte spenningen i huset her i gÄr, og her er det ok. Men glad kablene er gravd ned inntil huset nÄr jeg ser trÊrne som tynges ned over strÞmledningene til naboene
    Jeg har lÄnt bort multimeteret mitt, sÄ fÄr ikke mÄlt. Men noe riv ruskende galt er det et sted. FÄr bare vente pÄ svar.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    StrÞmfeil fikset ! Var feil pÄ linja i hele veien her , sÄ det tok heldigvis ikke sÄ lang tid. Pre-amp og resten av anlegget opp overlevde sjokket ogsÄ - sÄ nÄ er det bare Ä nyte lyd i begge etasjer igjen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Fase som hadde falt ut?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    FÞrste skiva til Diana Krall pÄ CD her nÄ ( Stepping Out / 1993). Pro-ject RS2T gruser streaming igjen, og igjen, og igjen......
    Plutselig var piano der i full stĂžrrelse og hele skiva har mye mer trĂžkk, kropp og dynamikk. Like moro hver gang :cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Kjenner det er litt "irriterende" (i positiv forstand) Ä lese dine hyppige innlegg om Pro-JectŽn - og hele tiden sitte Ä lure pÄ om den er vesentlig bedre enn mine 508Žr ;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kjenner det er litt "irriterende" (i positiv forstand) Ä lese dine hyppige innlegg om Pro-JectŽn - og hele tiden sitte Ä lure pÄ om den er vesentlig bedre enn mine 508Žr ;)
    Bare Ă„ hive seg rundt Ă„ prĂžve ptb :) Det er lov det men kan fort bli dyrt ;)

    mvh
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Kjenner det er litt "irriterende" (i positiv forstand) Ä lese dine hyppige innlegg om Pro-JectŽn - og hele tiden sitte Ä lure pÄ om den er vesentlig bedre enn mine 508Žr ;)
    Vi fĂ„r virkelig ikke hĂ„pe det. Har selv Meridian 500 CD transport. Spiller nydelig. Tror ikke man tjener sĂ„ mye med annet drivverk, men Dac har vel like stor betydning đŸ€ 
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Vi fĂ„r virkelig ikke hĂ„pe det. Har selv Meridian 500 CD transport. Spiller nydelig. Tror ikke man tjener sĂ„ mye med annet drivverk, men Dac har vel like stor betydning đŸ€ 
    NÄ skal det sies at jeg ikke har prÞvd Meridian transport hjemme - verken 500 eller 508. (Hvis det kan roe nevrosene:) Og DAC har helt klart mye Ä si. Med tidligere drivverk jeg har hatt har det vÊrt nyanser , men ikke dramatisk. Med Auralic Aries streameren ble Tidal hi-fi nesten pÄ nivÄ med CD igjen. Pro-ject verket er pÄ et helt annet nivÄ. Nesten som Ä lytte til et annet format. (Bare sÄnn for Ä gni det inn i sÄret ) . ;)
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    NÄ skal det sies at jeg ikke har prÞvd Meridian transport hjemme - verken 500 eller 508. (Hvis det kan roe nevrosene:) Og DAC har helt klart mye Ä si. Med tidligere drivverk jeg har hatt har det vÊrt nyanser , men ikke dramatisk. Med Auralic Aries streameren ble Tidal hi-fi nesten pÄ nivÄ med CD igjen. Pro-ject verket er pÄ et helt annet nivÄ. Nesten som Ä lytte til et annet format. (Bare sÄnn for Ä gni det inn i sÄret ) . ;)
    Ja. Det svir allerede. Sammen med Auralic Altair G1 spiller det supert. Du skal ha kred for att jeg har plukket fram CD'ene. Har mye fint pÄ CD. CA 500 stk. Og det meste er original utgivelser. SÄ er det ogsÄ en del jeg ikke finner pÄ streaming. Gamle cd fra KKV lÄter som en kule iaf :p
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn