SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    SPU er veldig mye ulikt. Det er ulike slipinger og utgangsnivåer. Jeg har hatt tre SPU-er innom og bruker to jevnlig. Du kan låne en slik om du er interessert https://www.ortofon.com/spu-classic-n-e-p-557
    Takker for tilbudet, sier fra hvis aktuelt. Det kommer en klassiker inn døra i morgen hvis alt går etter planen. En SPU Gold fra 80 tallet. Skikkelig romantiker , og ganske langt unna korrekt. Er vel en sånn enten / eller greie :)

    spu-gold.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Ken Kessler hadde dette å si om den....
    Going For Gold | Hi-Fi News

    Sweet Sounds
    The Ortofon SPU Gold is a real marshmallow. It's more more-ish than a box of Bahlsens, like all of those sweets that you know won't do much good for your waistline, but so what? Fat and gooey and positively embraceable, turning all the music into David Hamilton prints, with sepia added just in case a rough edge wants to rear its ugly head. It's audio's answer to rose-tinted spectacles and I can see why this thing is so popular in Japan.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Du tar flotte bilder det må jeg si, fantastisk lys i bildene dine.
    Takker og bukker. Fotinteressen har fått en boost igjen i løpet av året. Bestilte meg nytt redigeringsverktøy i forbindelse med Blakk fredag. Både stasjonær PC og laptop går på siste verset her, så nå blir det ny stasjonær - designet for bilder og kreativ moro :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    spennende!
    den jeg linket til er litt snill, men trolig ikke så snill som broren med konisk stift. Jeg valgte elliptisk sliping. Akkurat det angrer jeg litt på nå i og med at Royal har en skikkelig moderne sliping og på mange måter er en slags High-End moderne pickup (neppe det du søker).

    du kan også se på EMT TSD15. igjen valgte jeg elliptisk sliping, men de kommer med konisk, og det gir en mer tilgivende presentasjon etter hva jeg har blitt fortalt. Det er ikke SPU, men det er et ikke dumt alternativ.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Skummer gjennom CD arkivet for tiden , gått mye i jazz damer noen dager nå. Christy Baron er neste i CD spinneren her. Bra lyd uten imponatoreffekter.
    Låter litt "live på liten jazzclub" hvis det gir mening....Luftig og behagelig lydbilde.

    R-5349922-1391199272-1457.jpeg.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    spennende!
    den jeg linket til er litt snill, men trolig ikke så snill som broren med konisk stift. Jeg valgte elliptisk sliping. Akkurat det angrer jeg litt på nå i og med at Royal har en skikkelig moderne sliping og på mange måter er en slags High-End moderne pickup (neppe det du søker).

    du kan også se på EMT TSD15. igjen valgte jeg elliptisk sliping, men de kommer med konisk, og det gir en mer tilgivende presentasjon etter hva jeg har blitt fortalt. Det er ikke SPU, men det er et ikke dumt alternativ.
    Den du linket til er jo en "ribbet" Classic GM e - som sto høyt på lista hvis jeg skulle kjøpt ny. Gold har også elliptisk sliping. Mange mener Royal mister noe av særpreget til SPU med litt for moderne sound , men det skader kanskje ikke med litt fra begge verdener ? Handler vel mye om system matching i tillegg til personlige preferanser. De fleste SPU modellene trives vel best med en step-up trafo også.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Skulle jeg hatt en typisk SPU ville jeg ikke valgt Royal. Er man derimot ute etter en rasende god pickup så er den anbefalt. Royal foretrekker jeg faktisk rett i Accuphase C-27 heller enn i trafoer (så langt, har nok noen trafoer igjen som er uprøvde på denne).

    Poenget med denne er åpenheten, distinkt lyd og renhet. Og det er Accuphase god på.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Skulle jeg hatt en typisk SPU ville jeg ikke valgt Royal. Er man derimot ute etter en rasende god pickup så er den anbefalt. Royal foretrekker jeg faktisk rett i Accuphase C-27 heller enn i trafoer (så langt, har nok noen trafoer igjen som er uprøvde på denne).

    Poenget med denne er åpenheten, distinkt lyd og renhet. Og det er Accuphase god på.
    Stilig. Er jo helt topp å kunne bytte rund på forskjellige comboer slik du har mulighet til. Plutselig slår lynet ned, noen ganger uten at man forventer det også :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Tja, hva skal man si om dette da . Som den CD freaken jeg er så kreves det tilvenning. Det låter veldig "på" . Bredt og stort lydbilde med rund og raus klang. Noen instrumenter kommer mer i bakgrunnen , mens andre er mer fremtredende i forhold til hva jeg er vant til. Som alle komponenter med sin egen signatur så funker det bra / bedre på noen innspillinger enn andre. Er nok ikke pickupen å velge hvis man bare skulle hatt EN , men særlig på gamle innspillinger så har den noe morsomt å tilby. Dette er vel den første SPU saken som var forbedret i forhold til originalen når den hadde vært på markedet i 20 år eller så. Får gi den litt tid her...

    Gold.jpg




    Super Session låter morsomt. Moondmadness med Camel spiller også veldig bra faktisk. Gamle litt tamme innspillinger vil nyte godt av den ekstra "juicen" man får her.


    super_sessions-339878-.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Har du kjøpt eller lånt? Jeg er nemlig ikke helt uinteressert 🤭
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Vi kan jo byttelåne om du vil? Hadde vært spennende.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Så , hvordan er det å våkne opp etter en sen aften med Gold ? Joda , vi hadde det til tider skikkelig moro altså. På et tidspunkt forsvant venstre høyttaler - den ble erstattet av en Marshall rigg hvor Jimmy Page flerra løs en gitarsolo , og man kunne "ta" på den riggen - helt seriøst. Og trommene til Bonham låt akkurat som trommer skal. Jeg har frekventert nok øvingslokaler , i kjellere og garasjer opp gjennom årene til å vite hvordan en tromme låter.

    Nude med Camel lød veldig annerledes enn jeg har hørt den , på det beste blir man dratt inn i musikken på en mer fysisk måte med denne pickupen. Starter dagen med samme skiva her nå på CD , og selv om opplevelsen er annerledes - så gir det meg (heldigvis) like mye. Det strander altså i at anlegget spiller så tilfredsstillende slik jeg er vant til nå - at jeg egentlig ikke savner noe. Men bevares , å ha opplevd Jimmy Page stående et par meter unna er jo fantastisk det.

    Når jeg tenker tilbake så har jeg utrolige mange STORE musikkopplevelser hjemme i stua gjennom årenes løp. Har jo drevet med galskapen i snart 50 år.
    Horn , elektrostater , rør og transistor i forskjellige kombinasjoner . Det jeg har landet på gir meg sikkert ikke det aller beste på ALLE parametere, men det spiller bra nok til at jeg er kvitt nevroser. Og dæven så deilig det er å slippe å bekymre seg om rørbytte osv. Andre finner glede i nettopp det - utforske diverse rør - flikke og tune. Og da nærmer man seg kanskje den tilstanden man bør være i for å nyte en pickup med såpass sjel 100% ? Jeg kjenner at jeg aldri vil havne på vinylkjøret igjen. Dels fordi jeg solgte en del av sjela mi da vinylsamlingen ble solgt for mange år siden. Jeg har ikke verken økonomi eller vilje til å bygge opp en ny samling av den arten. MEN, heldigvis har jeg musikken på CD , OG en rigg som spiller tilfredsstillende. Så hvor står Gold og jeg ? Forblir vi buddies heretter ? Helt ærlig vet jeg ikke enda. Uansett hva som skjer har jeg krysset av et punkt på min Bucketlist. Jeg har endelig prøvd en SPU !

    Gold4.jpg


    Gold3.jpg


    Gold2.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    En gammel venn vender hjem. Denne spilleren kjøpte jeg ny når den kom på markedet . Den forble i familien da den føk ut døra her grunnet oppgradering. Når den nå skulle ut igjen kunne jeg ikke si nei. Burde gitt den litt TLC før bildet, men skitt la gå. Den har holdt seg temmelig bra i over 20 år. Litt puss og stell , samt smøring av mekanismen til skuffen - så er den klar for en runde :)


    XA5ES.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Spennende å lese om dine lytteopplevelser.

    Tittet på den første siden i denne tråden og så et bilde hvor du har en crt proj i taket 😁 veldig kult, brukte en slik dings selv for 20 år siden - en veldig tung Barco sak. Står faktisk i kjelleren enda.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Spennende å lese om dine lytteopplevelser.

    Tittet på den første siden i denne tråden og så et bilde hvor du har en crt proj i taket 😁 veldig kult, brukte en slik dings selv for 20 år siden - en veldig tung Barco sak. Står faktisk i kjelleren enda.
    Kjempen i taket er en gammel Sony. Har ikke vært brukt på flere år og skal hives ut. Trenger bare et par-tre stærke kæll da den veier 65 kilo. Den gangen jeg monterte den var ikke projektor så vanlig, og jentene mine som da var i tidlig skolealder hadde hver sine faste filmkvelder med venner . Mange gode opplevelser og minner fra den gang....
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    God morgen til de som måtte kikke innom. Det blir en del kjas her vedr. nyanskaffelsen , så hvis det bryr deg midt i r.... , så finnes det sikkert andre tråder. Til dere som ikke har skrinlagt CD plata enda - og er i markedet for drivverk så er det kanskje noe å hente.

    Først og fremst må jeg si det var modig av Pro-ject å satse på et nytt og kostbart CD drev , mens flere og flere streamer eller spiller vinyl. De gjorde det av den enkle grunn at de mener CD plata er potensielt den beste digitalkilden så fremt man har et skikkelig drev.

    Sånn sett var det på tide noen tok tak i det da de gamle gode snart er en glemt historie. Selv high-end spillere i dag har stort sett brukt rimelige standard PC drivverk , ofte med slot-load , men også med skuff. Og er ikke laseren nøyaktig nok hjelper det ikke med 20 kilo kabinett og strømforsyning stor nok til en forsterker eller to.

    Og som sagt - satsingen har båret frukter i massevis. Akkurat når det gjelder denne spilleren (transporten) - så vil nok mange sperre opp øynene når de ser størrelsen på boksen. Den ser ut som noe Cary spilleren kunne spist til frokost - slukt hele greia i CD skuffen liksom.

    Sånn sett blir det spennende å se om de faller mellom to stoler her. De har en utrolig bra transport som bør få de fleste high-end merker til å svette - eller har de noe å frykte ? Veldig mange liker at ting ser fett ut - digre tunge kabinetter som er skikkelig sammenskrudd , og gjerne påkosta detaljer osv. Setter man denne på toppen av et rack så må man holde det ryddig så ikke den forsvinner blant en bunke CD plater :)

    oAltså ikke noe man kjøper for å imponere verken nabo eller hi-fi frender hvis det er størrelsen det kommer an på.

    Nå lager Pro-ject en serie med separate Power i samme boks , så vil man ha den til å se litt vassere ut er det en mulighet som ikke koster skjorta. Jeg har allerede planer om et ekstra Power og en tilpasset base å plassere det hele på. Kanskje var jeg litt forfengelig tross alt ?

    Kort oppsummert så har de altså kommet opp med neste generasjons high-end drivverk . Man får tro at flere enn Gryphon kommer til å kaste seg på og bygge skikkelige spillere / transporter igjen. Jeg regner med at prisen for å bruke denne transporten er høy -så antagelig vil spillerene ligge i høyere prisklasser.
    Selv om jeg har spilt lite cder de siste årene kunne jeg tenkt meg lik din cd transport. Litt vel høy pris når jeg ikke spiller cd så ofte og transporten jeg har fortsatt fungerer. Nå det er sagt så er den 10 år gammel og litt kresen på hva den vil spille så blir ikke overasket om den tar kvelden om et år eller to. Når det kommer til lydkvalitet så er det marginalt i favør streaming om det er samme utgivelse hos meg, så det er kanskje litt å hente her?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Selv om jeg har spilt lite cder de siste årene kunne jeg tenkt meg lik din cd transport. Litt vel høy pris når jeg ikke spiller cd så ofte og transporten jeg har fortsatt fungerer. Nå det er sagt så er den 10 år gammel og litt kresen på hva den vil spille så blir ikke overasket om den tar kvelden om et år eller to. Når det kommer til lydkvalitet så er det marginalt i favør streaming om det er samme utgivelse hos meg, så det er kanskje litt å hente her?
    Hva du velger å legge i penger kontra bruk blir jo en vurdering bare du kan avgjøre , men når det kommer til (lyd) kvalitet på dette verket tør jeg si at den er udiskutabel. Forskjellen blir vel mer merkbar dess bedre resten av kjeden er. Mange sverger til gamle drivverk basert på Philips CD-2Pro osv. - og det er uten tvil solide og gode drivverk. Men transporten i RS2T er faktisk utviklet av samme folka over 30 år senere - med intensjoner om å lage det ultimate drivverket.

    Som jeg sikkert har nevnt flere ganger så har jeg en Cary 306 SACD som fungerte som drivverk. Den ble også A/B testa mot en CEC TL5 Transport. Forskjellene der var så små at det var helt uinteressant å bytte ut Cary spilleren. Med RS2T koblet mot Cary ble forbedringen total på alle plan. Begreper som sortere bakgrunn , bedre dynamikk , samtidig luftigere , mere "organisk" osv. Man fikk følelsen av å sette på en mastertape fremfor en CD.

    Skulle jeg kjøpt nytt drivverk igjen i dag , så hadde det uten tvil blitt RS2T igjen. Det er mye penger for en liten boks , men ikke mer enn mange bruker på en pickup , tonearm, riaa osv. Skal man hente det beste ut av CD skivene , kommer man ikke utenom en god transport . De gamle kjempene med Philips drev fra Studer m . flere er jo bunnsolide , men jitter var ikke det store temaet de gangen de ble laget. Og som sagt , verket i RS2T er forbedret på alle punkter. (Pokker , nå forlanger jeg snart ambassadørlønn fra Pro-ject / StreamUnlimited her ):) Verket er utviklet av sistnevnte og heter CD-Pro 8.

    PRODUCTS | SUOS-Hifi (suos-hifi.com)
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ikke så lenge siden jeg kjøpte en Kuzma 4point tonearm , og den var ikke gratis den heller... Men jeg tror jeg gikk et helt år uten at jeg spilte noen cder så ikke noe poeng i å bruke såpass mye penger på en transport om jeg ikke bruker den regelmessig. Streaming er jo den nye vinen og det er jo veldig bekvemt og du har tilgang til enormt med musikk. Har brukt mye tid på streaming men føler jeg er relativt ferdig med å styre med det nå (famous last word), blitt mye fokus på teknikk og ikke musikk de siste årene. Har 100 vis av kjøpte cder jeg ikke har spilt enda, endel finnes ikke på steaming services (kanskje youtube) eller lp så cd er eneste mulighet til å høre denne musikken (gidder ikke å rippe). Hadde jeg fått bedre lyd fra cd en fra steaming hadde jeg garantert spilt flere cder.

    Hvordan opplever du den på "problem cder"? Googlet litt og kom over en test av Gryphon Ethos med samme driverk. Der hadde de testet hvordan den leste cder og Project klarte 4 av 5 nivåer på en test cd mens Grypton og CD Pro2 klarte alle nivåene. Forstod det slik Project brukte et Sanyo lesehode mens Grypthon bruke et fra Sony.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Ikke så lenge siden jeg kjøpte en Kuzma 4point tonearm , og den var ikke gratis den heller... Men jeg tror jeg gikk et helt år uten at jeg spilte noen cder så ikke noe poeng i å bruke såpass mye penger på en transport om jeg ikke bruker den regelmessig. Streaming er jo den nye vinen og det er jo veldig bekvemt og du har tilgang til enormt med musikk. Har brukt mye tid på streaming men føler jeg er relativt ferdig med å styre med det nå (famous last word), blitt mye fokus på teknikk og ikke musikk de siste årene. Har 100 vis av kjøpte cder jeg ikke har spilt enda, endel finnes ikke på steaming services (kanskje youtube) eller lp så cd er eneste mulighet til å høre denne musikken (gidder ikke å rippe). Hadde jeg fått bedre lyd fra cd en fra steaming hadde jeg garantert spilt flere cder.

    Hvordan opplever du den på "problem cder"? Googlet litt og kom over en test av Gryphon Ethos med samme driverk. Der hadde de testet hvordan den leste cder og Project klarte 4 av 5 nivåer på en test cd mens Grypton og CD Pro2 klarte alle nivåene. Forstod det slik Project brukte et Sanyo lesehode mens Grypthon bruke et fra Sony.
    Høres rart ut at Gryphon har annet lesehode, men who knows ..Kanskje de har fått lagen en custom versjon. Nå har jeg svært få problem CD'er, men jeg kjøpte en brukt med noen riper som RS2T ikke klarte. Samme spilte i noen andre enheter. Således er den kanskje litt mer kresen på plater. Men , som sagt dette var riper. Jeg polerte de bort med tannkrem - og da var alt på stell.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Dette var infoen jeg referete til.



    When testing the Pro-Ject transport I also checked how it handles defective discs. For this task I used the disc prepared by the American company Digital Recordings from 1999. Preparing its review for the Audio magazine I contacted their representative, who turned out to be an engineer from Poland. This is a special test disc. It contains five tracks with gaps marked in four places around the perimeter, of increasing thickness—the last one is 1.5 mm wide.




    There are more such discs, but they all allow to check not the operation of the transport itself, but the transport along with the error correction system. And those, if there is a break in the signal, fill it with interpolated data based on neighboring samples. The Digital Recordings disc is different because it has a signal called by its engineers RED, which—as the mentioned engineer told me—deactivates the interpolation system, leaving the transport without this "support."



    The best transports, including the CD-Pro 2, read the whole disc without any problems. The CD-8, used in the Pro-Ject, played four paths and jammed only at fifth. Interestingly, the Gryphon transport had no problems with it and easily played all five tracks. This behavior is characteristic for top drives. It is not as quiet as the CD-Pro 2, but it handles discs just as well.

    The answer to the question “why are they different?" we'll find when we take a closer look at these two mechanisms. In the Pro-Ject transport, its Stream Unlimited Blue Tiger CD-Pro 8 version with a Sanyo DVD SF-HD850 reading head, inserting it into a milled carbon fiber. In turn, in Gryphon Ethos we have the Stream Unlimited CD-Pro 8 S version (S—probably from "Sony"), based on a laser head and Sony KHM 313AAM mechanism. As you can see, they differ in how they cope with mechanical problems.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Dette var infoen jeg referete til.



    When testing the Pro-Ject transport I also checked how it handles defective discs. For this task I used the disc prepared by the American company Digital Recordings from 1999. Preparing its review for the Audio magazine I contacted their representative, who turned out to be an engineer from Poland. This is a special test disc. It contains five tracks with gaps marked in four places around the perimeter, of increasing thickness—the last one is 1.5 mm wide.




    There are more such discs, but they all allow to check not the operation of the transport itself, but the transport along with the error correction system. And those, if there is a break in the signal, fill it with interpolated data based on neighboring samples. The Digital Recordings disc is different because it has a signal called by its engineers RED, which—as the mentioned engineer told me—deactivates the interpolation system, leaving the transport without this "support."



    The best transports, including the CD-Pro 2, read the whole disc without any problems. The CD-8, used in the Pro-Ject, played four paths and jammed only at fifth. Interestingly, the Gryphon transport had no problems with it and easily played all five tracks. This behavior is characteristic for top drives. It is not as quiet as the CD-Pro 2, but it handles discs just as well.

    The answer to the question “why are they different?" we'll find when we take a closer look at these two mechanisms. In the Pro-Ject transport, its Stream Unlimited Blue Tiger CD-Pro 8 version with a Sanyo DVD SF-HD850 reading head, inserting it into a milled carbon fiber. In turn, in Gryphon Ethos we have the Stream Unlimited CD-Pro 8 S version (S—probably from "Sony"), based on a laser head and Sony KHM 313AAM mechanism. As you can see, they differ in how they cope with mechanical problems.
    CD-Pro 8 og Pro 8 S er identiske bortsett fra fordypning i topp-plata der CD'en ligger. Begge bruker altså SANYO HD850 OPU og CD-84 .Bilde av begge i linken her :
    PRODUCTS | SUOS-Hifi (suos-hifi.com)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Gryphon Ethos har vel et tyngre og bedre dempet kabinett. Mulig det kan være utslagsgivende på testen ?? Alt tyder på at selve transporten er den samme i alle fall.
    Jeg har øket vekten og dempingen på min med marmorplate og dempeføtter, ergo ingen mekanisk påvirkning utenfra der....
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    I liken din så ser det som om begge bruker Sanyo?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ikke så lett dette her med cd transport... Får litt av same følelsen som med vinyl, der formatet er erklert dødt men så kommer det nye produkter som setter ny standard for hva formatet kan levere. Har selv gen 2 av Cyrus sin CD XT transport lansert i 2008 (CD XT SE, + ekstern psu) og i går så lanserte de en ny CD tansport i den nye XR serien (ny toppmodell serie over den som er nå, signature).
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Ikke så lett dette her med cd transport... Får litt av same følelsen som med vinyl, der formatet er erklert dødt men så kommer det nye produkter som setter ny standard for hva formatet kan levere. Har selv gen 2 av Cyrus sin CD XT transport lansert i 2008 (CD XT SE, + ekstern psu) og i går så lanserte de gen.5 av denne.
    He-he, skal ikke være enkelt. Og alle produsenter har masse forklaringer på hvorfor de er best :) Noen mener remdrift er greia, men andre sier det nettopp IKKE er det osv. For å skjære ned til hva et drev skal gjøre , så er det å lese dataene på disken med minst mulig feil - og overføre til dac med minst mulig jitter. Føler Stream Unlimited har klart det med glans.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Cyrus påstår at deres leser med 20% mindre feil en andre topp driovverk (sier ikke hvike). Tidligere har det vært mulig å oppgradere til siste modell og få den 7-8 tusen rimeligere. Fant pris på siste versjon CDt-XR CD transport (£2195), og det er vel £50 mer en hva Project koster så en direkte konkurent selv om den bare har SPDIF og optisk ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn