soundscape
Æresmedlem
- en hånd? Armen er jo der
Kanskje en slik hadde fått grep på tingene
- en hånd? Armen er jo der
Ikke bestilt enda , men det skjer nok noe i nær fremtid.Og DER kom den! Gratulerer!
Ja, det føles som det er sånn to skritt frem og ett tilbake for tiden.......Greit med litt flotte vårlige bilder mens dere venter på…….snøen
Ta deg en tur ut og ta de samme bildene i dag. Her er det nå helt hvitt på bakkenDet våres....
Disse ekstreme kontrastene mellom lys og skygge
Æsj-ja , det snør her også. Sludder er vel mer betegnende. Forsvinner vel igjen i løpet av morgendagen .Ta deg en tur ut og ta de samme bildene i dag. Her er det nå helt hvitt på bakken
Kjempefine bilder!!Det våres....
Disse ekstreme kontrastene mellom lys og skygge
Vis vedlegget 916421 Vis vedlegget 916422 Vis vedlegget 916423 Vis vedlegget 916424 Vis vedlegget 916425 Vis vedlegget 916426
Alle bildene ble tatt med Nikon D850 og Sigma Art series 85mm 1,4. Art serien er stort sett meget lyssterk - man har full kontroll på dybdeskarphet samtidig som de er lynskarpe der de er i fokus. Blender man ned har man selvfølgelig dybdeskarphet hele veien.Kjempefine bilder!!
Drev litt med foto tidligere, men hatten lengere pause.. Går det ann å spør hvilken mm linser du har brukt her, på bildene?
Kjente en fotograf som sa at ved bilder av sollys, eller det som var direkte lyssatt av sola, så funket bildene bra med sollys med:Alle bildene ble tatt med Nikon D850 og Sigma Art series 85mm 1,4. Art serien er stort sett meget lyssterk - man har full kontroll på dybdeskarphet samtidig som de er lynskarpe der de er i fokus. Blender man ned har man selvfølgelig dybdeskarphet hele veien.
Ved f/16 får du maksimal dybdeskarphet - og således en safe innstilling hvis du bare vil ha skarpe bilder. Jeg liker å leke med skarpheten - selektiv fokus som jeg kaller det. De tre første bildene har blender på f/1.6 - 2.2 og 5.6. Dess lengere brennvidde man bruker (85mm blir en kort tele = noe lenger brennvidde enn en normallinse) dess dårligere dybdeskarphet får du. Hvis du fokuserer på et objekt/en gjenstand ganske nærme vil bakgrunnen fort bli uskarp hvis man bruker stor blenderåpning=lavt tall. Blender f/16 vil gi større skarphet hele veien.Kjente en fotograf som sa at ved bilder av sollys, eller det som var direkte lyssatt av sola, så funket bildene bra med sollys med:
ISO 100, f/16, lukker 125/s.
Hvordan stilte du inn her?
Helt riktig - Kaleidoskop it is. Må være det de kaller 7:1 - vet ikke helt hvordan man skulle få den til å spore men.........Kaledioskoppickup, dvs til surrerundt?
Litt tamme farger , men ellers var jeg inne på noe der synes jeg Hurra for 17. mai .Rareste maiblomsten jeg har sett
Har en slik i bilen i disse dager. Ekte vintage sak fra dengang da disse var populære. IllustrasjonsbileteLitt tamme farger , men ellers var jeg inne på noe der synes jeg Hurra for 17. mai .
Kommer nok med feedback hvis jeg kjenner meg selv rett. Den er ikke sendt fra Mala enda, men håper den dukker opp over helgen en gang. Denon DL-103R spiller veldig bra nå, men satser på at denne er litt mer raffinert . PTG/II er kjent for å ha enorm dybde i lydbildet - noe som også tiltaler meg veldig. Er veldig spent på å sjekke den ut.Gratulerer med AT 33 ptg. Er spent på hva du synes om denne kontra Denon 103r, siden jeg også spiller på en sånn. Har lenge vurdert en ptg, men nå blir det kanskje lettere å ta ett valg for min del. Venter i spenning på dine inntrykk her.
Ja, begge armene har standard SME fatning til headshell - og armene er raske å justere opp i forhold til vekt osv. Jeg forventer ikke at PTG/II holder følge med Benz LP på alle parametere , noe som ville vært utrolig i forhold til prisforskjellen , men tilbakemelding fra både venner og anmeldere signaliserer at dette kan bli veldig OK. AT-33 PTG/II skal være den mest rytmiske i 33 familien , hvor piano , trommer osv. får bra trøkk. AT-33 SA er kanskje valget hvis man spilte mest klassisk , men her går det kun i gammel prog og pop/rock på vinyl. PTG/II ble derfor et naturlig valg mellom de to for min del.Lykke til soundscape. Har du tidligere hatt EV så vet du hva du går til Du har jo løse skjell, så løs mutter er vel ikke noe problem for deg? Spent på å høre hva du synes om den nye? Ikke at jeg kommer til å satse på en sånn, men sikler litt på en LP eller LPS
Ok, tenkte å spørre deg om du også hadde vurdert SA, men her er altså svaret. Hadde selv SA en periode og likte den godt. Kanskje jeg bør kjøpe en slik PTG/II for å ha i reserve en god rock pickup, men som alt annet har de sikkert steget voldsomt i pris siden jeg hadde en SA.Ja, begge armene har standard SME fatning til headshell - og armene er raske å justere opp i forhold til vekt osv. Jeg forventer ikke at PTG/II holder følge med Benz LP på alle parametere , noe som ville vært utrolig i forhold til prisforskjellen , men tilbakemelding fra både venner og anmeldere signaliserer at dette kan bli veldig OK. AT-33 PTG/II skal være den mest rytmiske i 33 familien , hvor piano , trommer osv. får bra trøkk. AT-33 SA er kanskje valget hvis man spilte mest klassisk , men her går det kun i gammel prog og pop/rock på vinyl. PTG/II ble derfor et naturlig valg mellom de to for min del.
Jeg betalte 6290,- på Mala - hvilket er langt under hva PK tar - og slett ikke ille når man ser hvor dårlig den Norske krona ligger i kurs i disse tider.Ok, tenkte å spørre deg om du også hadde vurdert SA, men her er altså svaret. Hadde selv SA en periode og likte den godt. Kanskje jeg bør kjøpe en slik PTG/II for å ha i reserve en god rock pickup, men som alt annet har de sikkert steget voldsomt i pris siden jeg hadde en SA.
Nei, det er ikke så ille. Sånn omtrent det jeg ga for SA på PK i sin tid. Har alltid trodd PK var billigst på pickuper og derfor kjøpt der.Jeg betalte 6290,- på Mala - hvilket er langt under hva PK tar - og slett ikke ille når man ser hvor dårlig den Norske krona ligger i kurs i disse tider.