Spørsmål ang innkjøp av ny platespiller

Streetbob77

Medlem
Ble medlem
02.01.2017
Innlegg
6
Antall liker
0
Sted
Tromsø
Hei alle sammen, står på terskelen før å kjøpe meg ny platespiller, Ser Soundgarden har salg på en rega rp1 som har en ganske bra pris no. Kjøpte meg en brukt omnitronic platespiller her for ett par år sia som jeg ikke er fornøyd med, mye annen lyd ut av den en bare musikk type brom lyd. Så syntes jeg at jeg leste en plass at vis man kjøpte en Rega Planar spiller så var oppgraderings mulighetene større en ved en Rp1. Stemmer dette? Har sånn smått begynt å tenke på en Planar 2 istedet for Rp1.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
594
Hvis du før du har kjøpt noen spiller tenker i baner av oppgradering av RP1 gjør du nok lurt i å velge P2 isteden som har betydelig bedre lyd og tåler bedre pick uper hvis man ønsker enda bedre lyd ved en senere anledning. Dessuten blir en oppgradering av RP1 fort rimelig dyrt.
 

Streetbob77

Medlem
Ble medlem
02.01.2017
Innlegg
6
Antall liker
0
Sted
Tromsø
Se der ja takker for svar. Hadde tenkt å bare kjøpe en ny spiller med bedre lyd og ikke noe mer sånn i utgangspunktet, men så begynte man jo å lese litt om platespillere og da baller det bare på seg sånn som det vanligvis gjør.;)
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
594
Ja det er fort gjort att ting kan bli fryktelig dyrt, men det kan være smart å kjøpe noe man blir fornøyd med over tid. Dessuten blir den nok langt oftere brukt også.
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.101
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Brumlyden som beskrives her kan godt være problem med skjerming/jord. Er det egen jordledning på denne? Kan det være brudd i denne?
Jeg ville ha sjekket det først. Muligens vil lydgevinsten bli liten ved kjøp av en billigrega?

F.eks en beslektet spiller som Numark danket ut RP2 for noen å i bladet Lyd&Bilde.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
594
Brumlyden som beskrives her kan godt være problem med skjerming/jord. Er det egen jordledning på denne? Kan det være brudd i denne?
Jeg ville ha sjekket det først. Muligens vil lydgevinsten bli liten ved kjøp av en billigrega?

F.eks en beslektet spiller som Numark danket ut RP2 for noen å i bladet Lyd&Bilde.
Lydkvaliteten på den nye Planar 2 er ett par steg opp fra forrige utgave.Det satt også bedre pick up på Numark enn P2 tross det låt Numark mer grovkornet i toppen enn Rega, det kan nok tilskrives betydelig dårligere arm på Numark. Men det er selvfølgelig lurt å sjekke om den gamle spilleren er iorden.
 

Streetbob77

Medlem
Ble medlem
02.01.2017
Innlegg
6
Antall liker
0
Sted
Tromsø
Har ikke sjekket om brudd i jord men skal sjekke det. Kan jo selge videre vis jeg får det fikset. Takker for tips:)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.988
Antall liker
1.334
Sted
Nadadouro, Portugal
Der ligger jo en P3 med Dynavector 10X5 på bruktbørsen, skal du absolutt ha Rega må dette være en fin kombo.
Forbindelsen til jord er ofte noe man må eksperimentere med når man har platespiller....
 
Topp Bunn