Heisann! Har en Volvo som er gått 65.000 km, men ikke tatt 60.000 service på. Dessuten må jeg ha EU kontroll innen januar.
Spørsmål 1) Trenger man ordinær service på bilen etter serviceboka, som koster rundt 5000 kroner? Er det ikke nok å be om olje og filterskift?
På servicene får man beskjed om å levere bilen kl 08 om morgenen og hente den etter lunch. Jeg har en gang observert disse mekanikergutta;på de 4 timene bilen din står i verkstedhallen, jobber de med bilen din ca 45 minutter. Og dette koster rundt 5000 hvis alt annet er ok med bilen og de bare bytter olje/filter og fyller på litt spylervæske og sjekker disse "sjekkpunktene". Er dette 'value for money'? ??? Har hørt at bilene selges med liten fortjeneste og at man skal ta litt igjen på servicene. Tipper at dette stemmer bra...eller?
Spørsmål 2) Kan man like gjerne bruke Mekonomen til dette? hvor mye er det å spare kontra Volvoverksted? Noen ulemper med ikke-verksted? Tar de softwareoppgradering på motoren?
Takk for svar!
Spørsmål 1) Trenger man ordinær service på bilen etter serviceboka, som koster rundt 5000 kroner? Er det ikke nok å be om olje og filterskift?
På servicene får man beskjed om å levere bilen kl 08 om morgenen og hente den etter lunch. Jeg har en gang observert disse mekanikergutta;på de 4 timene bilen din står i verkstedhallen, jobber de med bilen din ca 45 minutter. Og dette koster rundt 5000 hvis alt annet er ok med bilen og de bare bytter olje/filter og fyller på litt spylervæske og sjekker disse "sjekkpunktene". Er dette 'value for money'? ??? Har hørt at bilene selges med liten fortjeneste og at man skal ta litt igjen på servicene. Tipper at dette stemmer bra...eller?
Spørsmål 2) Kan man like gjerne bruke Mekonomen til dette? hvor mye er det å spare kontra Volvoverksted? Noen ulemper med ikke-verksted? Tar de softwareoppgradering på motoren?
Takk for svar!