Jeg synes det er sinnsykt artig og spennende at folk lager seg anlegg med lyd og høyttaler-oppsett som låter fantastisk. Uansett prisklasse.
Og setter opp en vinyl-rigg som spiller noen sinnsyk. (noe jeg tipper din rigg gjør).
Alltid fantastisk når man får mulighet til å lære om anlegg man selv ikke har eller som er noe helt annet enn det man er vant til.
Spennende å få seg en overraskelse og kanskje til og med få ordentlig utfordret egne innttrykk fra tidligere. (ref "Danley-rommet" på Hifimessen i Horten sist høst som noen bet seg merke i)
Lyd og Hifi er morro.
Men jeg blir alltid skeptisk/tankene flyr når argumentene kommer at en viss type rigg eller media skal være bedre enn alt annet.
Hva betyr bedre, hvorfor skulle det være bedre/dårligere, og man begynner å analysere og spekulere.
Jeg tror deg når du sier at vinyl-riggen din spiller noe helt sinnsykt. Hvorfor skulle jeg tvile på det. (har ikke hørt den selv)
Men tvilen kommer umiddelbart på argumentet om at det formatet skulle ha noe iboende som bare er bedre enn alt annet.