sp1 til win7 og 2008r2 er kommet

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.028
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
dvs. for de med tilgang til licensing.microsoft.com

Finnes garantert på andre "ulovlige" sider.

Bare til info.
Blir en fersk innstallasjon på den ene laptopen min om ikke lenge.

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
213
Torget vurderinger
19
Da var SP1 innstalert. Lastet ned fra en ulovlig side og innstalert på en ulovlig kopi av Win 7 med ulovlig serienummer. :eek:

Vedlegg

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Trond_B skrev:
Da var SP1 innstalert. Lastet ned fra en ulovlig side og innstalert på en ulovlig kopi av Win 7 med ulovlig serienummer. :eek:
Får du ikke trøbbel med aktivering av windows da? ???

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
354
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Trond_B skrev:
Har du sagt så mye kan du vel si hvor du fant denne siden også. ;)

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
For de som trenger "billig" MS software så kan jeg anbefale Microsoft technet, med et abbonement der så har du tilgang til store deler av MS software portefølje helt lovelig med lisensnøkkler. Du kan abonere 1 år å laste ned den softwaren du trenger, software nøkkel vil være gyldig selv om abonementet opphører.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
354
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Da er det altså ikke noe å stresse etter da jeg vel har alle oppdateringene fra før av..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.028
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sikkert ikke. Fant faktisk en uåpnet intel ssd disk her i skapet så skal foreta en "fresh" install av enten win7 eller kanskje 2008r2 for testing i musikk server. Noen rykter sier at dersom du skal bruke maskin som musikkavspiller (wasapi etc. ) så er win2008 bedre enn win7..

Vel jeg har mine tvil så får teste.

Skal lage et par innstallasjons USB 30 sticks og teste innstallasjon derfra. På jobb bruker vi noen andre metoder.

mesc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
7
Sted
Rogaland
Trond_B skrev:
"SP1 inneholder ingen nye funksjoner som er spesiallaget for Windows 7, men er en samling av alle oppdateringer som er sluppet via Windows Update siden operativsystemet kom på markedet høsten 2009"
http://www.idg.no/computerworld/article196089.ece
Dette stemmer ikke helt. SP1 inneholder også oppdateringer som ikke er blitt sluppet via WU, men som sannsynligvis har vært tilgjengelig via microsoft sine nettsider. Det er også forbedringer/funksjoner som jeg ikke er så sikker du får med en enkel oppdatering.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.028
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kjørt en innstallasjon på en asus eebox jeg har.
Var faktisk ganske mange win updates allerede etter at win7 inkl. sp1 var innstallert. Kjører enterprise versjon.

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.764
Sted
Phobos
bambadoo skrev:
Sikkert ikke. Fant faktisk en uåpnet intel ssd disk her i skapet så skal foreta en "fresh" install av enten win7 eller kanskje 2008r2 for testing i musikk server. Noen rykter sier at dersom du skal bruke maskin som musikkavspiller (wasapi etc. ) så er win2008 bedre enn win7..
Vanligvis er det slik at desktop OS er tunet for lav tidsforsinkelse og maksimal responsivitet for å føles snappy når man sitter på maskinen, mens server OS er tunet for å prioritere bakgrunnsapplikasjoner med mer fokus på å kunne levere jevnt under belastning uten å fokusere så mye på maksimal responsivitet.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.028
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Driver og tester endel. Også med unattended installasjon og da også direkte via usb penn.
Funker fint. Å skrelle vekk det som føles unødvendig under innstallasjonen (servicer, drivere etc. ) kan være greit i enkelte tilfeller.
Jo og å bundle inn ms updates og annen software direkte er fint i endel tilfeller.

Tester løsning fra www.rt7lite.com akkurat nå.

Blir foresten ikke vant til Norsk språk i operativsystem

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.364
Torget vurderinger
1
SP1 ser ut til å funke bra.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.028
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Funker den imperial. Bruker win7 enterprise selv. Regner med at du må "prøve og feile" et par ganger før du får den innstallasjonen som du er ute etter :)
Og skal lage en tilsvarene med win2008r2 sp1.

Topp Bunn