BigSwifty
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 07.06.2004
- Antall liker
- 3.857
Hifi har sjelden vært noen god "investering" og kommer aldri til å bli det. Tidene endrer seg. Nå er det portabel hifi som gjelder, samt at det kryr av ting akkumulert av oss audiofile ekorn gjør at prisene presses ned. Jeg koser meg med den hobbyen jeg har nå, og blåser i hva som skjer videre. Soundgarden, aldri opplevd genuin entusiasme der.Ikke uventet at bransjen sliter når folk langt på vei kanskje har sluttet å kjøpe hifi. Dette spådde jeg i en tråd for rundt ett år siden og for meg er det ting som tyder på at dette bare er begynnelsen og at det er flere som sliter. Mye prat om å kjøpe både det ene og det andre, gjør at en kan få inntrykk av bra omsetning, men jeg tror ofte det blir med praten, dessverre. Dette gjelder også bruktmarkedet. Skal du få solgt noe må du lavt i pris, aller helst selge til spottpris. Da kan det du selger kanskje også få æren av å bli nevnt i tråden for gode hifi-kjøp, der det eneste som gjelder synes å være lav pris. Med dette som bakteppe er det kanskje heller ikke så rart at mange lar være (les: ikke tør) å investere i hifi.
Vanskelig marked var kanskje grunnen til at Soundgarden så seg tvunget til å fusjonere?Skyldes ikke netthandel eller at folk er sluttet å kjøpe hifi.
Bare tull.
Feilen her er at Soundgarden slo seg sammen.
Hadde de stått alene i dag hadde de vert oppe å gått.
Det nytter ikke å fusjonere en slik butikk ilag med noe annet og så har de mindre hifi i ettertid. Fint lite faktisk. Personell som ikke har greie på hifi osv.
Da går vi en annen plass.
Det er en realitet at Soundgarden gikk rundt før fusjoneringen, bare å sjekke tallene på proff.no. Men det var kanskje ikke noen stor butikk sammenlignet med f.eks. Hifiklubben. Så eierne ville kanskje bli større....?Vanskelig marked var kanskje grunnen til at Soundgarden så seg tvunget til å fusjonere?Skyldes ikke netthandel eller at folk er sluttet å kjøpe hifi.
Bare tull.
Feilen her er at Soundgarden slo seg sammen.
Hadde de stått alene i dag hadde de vert oppe å gått.
Det nytter ikke å fusjonere en slik butikk ilag med noe annet og så har de mindre hifi i ettertid. Fint lite faktisk. Personell som ikke har greie på hifi osv.
Da går vi en annen plass.
Det heter SWSG fordi du skal kunne kjøpe alt fra spillprodukter til HIFI. Soundgarden eksisterte fortsatt i spaceworld SOUNDGARDEN, så joda det skulle finnes hifi i hyllene. Tror hverken elkjøp eller power så på lille spaceworld som en konkurent i den forstand. Det nærmeste du kommer er nok hifiklubben. Men uansett. Jo, SWSG var en hifi butikk. Der ser du poenget, du anser det ikke som en hifi butikk.SWSG er vel ingen hifi butikk. Riktig nok har de noen hifi produkter, men det gjør de ikke til en hifi butikk. Synd at de konkurs, men ser de mere som en konkurrent til Elkjøp, Power osv. Og hvorfor gå i butikk når en har større kompetanse selv.... kan like godt handle på nettet.
Ganske enig der! Soundgarden likte jeg faktisk, men å kjøpe ett selskap med slike underskudd var nok for lite gjennomtenkt. Det ble jo en større butikk i helheten, men gjelda økte da betraktelig også.Egentlig mer overrasket over at det holdt såpass lenge. Spaceworld var alltid en drittbutikk og Soundgarden slet med å profilere seg mot andre aktører. Komboen ble et minste felles multiplum.
Jeg var innom Soundgarden i dag for å høre om de kunne ta inn min McIntosh til sjekk. Fikk beskjed om å gå på Elkjøp siden de ikke solgte McIntosh.So what ?
Var på SWSG i Hønefoss og spurte etter et riaa trin ....
De visste ikke hva det var..........
Greit utgangspunkt, men hva gjør du den dagen du får behov for service på netthandler fra utlandet? Da skal du plutselig stå for fraktutgiftene og styret med å sende til utlandet, samtidig som det løper en risiko for skader under frakta. Jeg har prøvd litt av dette selv og vet det kan være ganske slitsomt og kostbart. Derfor foretrekker jeg å handle lokalt, så fremt denne muligheten finnes da.SWSG er vel ingen hifi butikk. Riktig nok har de noen hifi produkter, men det gjør de ikke til en hifi butikk. Synd at de konkurs, men ser de mere som en konkurrent til Elkjøp, Power osv. Og hvorfor gå i butikk når en har større kompetanse selv.... kan like godt handle på nettet.
Send den til Neby først som sist, det er de som har kompetansen og deletilgang.Jeg var innom Soundgarden i dag for å høre om de kunne ta inn min McIntosh til sjekk. Fikk beskjed om å gå på Elkjøp siden de ikke solgte McIntosh.So what ?
Var på SWSG i Hønefoss og spurte etter et riaa trin ....
De visste ikke hva det var..........
Jeg handler ikke hifi på nettet noe særlig grad. Liker å gå i butikk. Men da forventer jeg litt kompetanse hos selger. Jeg bare analyserer litt hvorfor SWSG ikke overlever.Greit utgangspunkt, men hva gjør du den dagen du får behov for service på netthandler fra utlandet? Da skal du plutselig stå for fraktutgiftene og styret med å sende til utlandet, samtidig som det løper en risiko for skader under frakta. Jeg har prøvd litt av dette selv og vet det kan være ganske slitsomt og kostbart. Derfor foretrekker jeg å handle lokalt, så fremt denne muligheten finnes da.SWSG er vel ingen hifi butikk. Riktig nok har de noen hifi produkter, men det gjør de ikke til en hifi butikk. Synd at de konkurs, men ser de mere som en konkurrent til Elkjøp, Power osv. Og hvorfor gå i butikk når en har større kompetanse selv.... kan like godt handle på nettet.
Min erfaring er stikk motsatt. Og det finnes ikke en hifibutikk på ganske mange mils omkrets.Når en handler på nett får en massejobb og elendig service når noe er gale.
Erfart selv.
Mye bedre å handle hos våre hifi butikker her i landet.
Skulle ikke Idungården pusses opp? Skulle Soundgarden fortsatt bli samme lokalet?Spent på hva som skjer med butikken i Ålesund. En butikk med ansatte som brenner for musikk og hifi. Og etter det jeg har hørt har butikken holdt hodet over vannet økonomisk også, selv om de måtte ta inn mobildeksel og faens oldemor som krav fra kjeden. Håper inderlig på en videreføring, gjerne under et annet navn. Vil støtte de lokale som brenner for musikken.
Det er noen år siden jeg sluttet dog.Kjedens beste og hyggeligste selger har fått seg ny jobb.
Ikke noe problem. Teletor m.fl. tar det meste. Og kjøper du japanske produkter er behovet for service litenGreit utgangspunkt, men hva gjør du den dagen du får behov for service på netthandler fra utlandet? Da skal du plutselig stå for fraktutgiftene og styret med å sende til utlandet, samtidig som det løper en risiko for skader under frakta. Jeg har prøvd litt av dette selv og vet det kan være ganske slitsomt og kostbart. Derfor foretrekker jeg å handle lokalt, så fremt denne muligheten finnes da.SWSG er vel ingen hifi butikk. Riktig nok har de noen hifi produkter, men det gjør de ikke til en hifi butikk. Synd at de konkurs, men ser de mere som en konkurrent til Elkjøp, Power osv. Og hvorfor gå i butikk når en har større kompetanse selv.... kan like godt handle på nettet.
Det lille jeg har av erfaring med Klubben (primært Marcus Thranes gt. i Oslo) er av hyggelige og interesserte selgere, men ikke alltid gode forutsetninger.Får håpe Hifi klubben klarer seg, selv om de ikke alltid liker å få kunder på besøk.
Da tror jeg faktisk siste grunn til å reise til Ålesund sentrum forsvant.Ålesund er nok historie, dessverre. Kjedens beste og hyggeligste selger har fått seg ny jobb.
Du har nå Jukebox og Hifi Klubben også, gode grunner detDa tror jeg faktisk siste grunn til å reise til Ålesund sentrum forsvant.Ålesund er nok historie, dessverre. Kjedens beste og hyggeligste selger har fått seg ny jobb.
Spent på hva som skjer med butikken i Ålesund. En butikk med ansatte som brenner for musikk og hifi. Og etter det jeg har hørt har butikken holdt hodet over vannet økonomisk også, selv om de måtte ta inn mobildeksel og faens oldemor som krav fra kjeden. Håper inderlig på en videreføring, gjerne under et annet navn. Vil støtte de lokale som brenner for musikken.
Konklusjonen på denne tråden må bli at Ålesundsavdelingen av Soundgarden hadde den særstilling som jeg hadde en mistanke om. Mens man ellers i landet solgt mobildeksel solgte Johan hos Soundgarden i Ålesund tung hifi. Hadde mang en god hifi diskusjon der inne.Ålesund er nok historie, dessverre. Kjedens beste og hyggeligste selger har fått seg ny jobb.
Jukebox?Du har nå Jukebox og Hifi Klubben også, gode grunner det