Spansk klassisk gitar

ahh

Medlem
Ble medlem
12.07.2003
Antall liker
0
Hei,
en kvinnelig gitarist pirret med nydelig klassisk gitarmusikk foran domkirken i Barcelona. Har noen forslag på gode innspillinger i denne sjanger?

mvh alf

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Mulig du vil like California Guitar Trio.....

8)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Al Dimeola
John Mclaughlin
Paco de Lucia

"Friday night live in San Francisco"

Sikker mye stavefeil her...

Dette er en fantastisk konsert med tre av verdens beste gitarister i fri utfoldelse!

Ellers har jeg lest en meget god anmeldelse om en gitarist som heter Ken Hatfield og albumet "String Theory". Men det viser seg litt vanskelig å få tak i. Må vel bestilles fra amazon i usa.

Oops, du mener klassisk klassisk... :-[

F

FMG

Gjest
Al Dimeola
John Mclaughlin
Paco de Lucia

"Friday night live in San Francisco"

Sikker mye stavefeil her...

Dette er en fantastisk konsert med tre av verdens beste gitarister i fri utfoldelse!

Ellers har jeg lest en meget god anmeldelse om en gitarist som heter Ken Hatfield og albumet "String Theory". Men det viser seg litt vanskelig å få tak i. Må vel bestilles fra amazon i usa.

Oops, du mener klassisk klassisk... :-[
Dette har svært lite med klassisk spansk gitar å gjøre, ja....  ::)

Alf: Du bør lytte til noen innspillinger av "Concierto de Aranjuez" av komponist Joaquin Rodrigo. Dette har samme stilling i Spania som Griegs musikk har i Norge. Dette er fanastisk bare du finner den rette innspillingen. Har lenge vært på leting etter en plate med godlyd selv, kanskje noen kan komme med en anbefaling?
I platesamlingen har jeg en riktig sviske: Jim Hall: Concierto.
Den befinner seg i grenseland mellom jazz og klassisk, anbefales på det sterkeste!  8)

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Andrés Segovia er din mann. Han er en mester på spansk klassisk gitar.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Glimrende!
Har lenge tenkt å skaffe meg noe musikk med klassisk gitar.
Segovia 2cd er bestilt :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Ellers kan jo nevnes John Williams (ikke komponisten av filmmusikk) og Julian Bream. Williams spiller vel kanskje så perfekt at det kan bli litt for pent?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Må korrigere meg selv litt; har nå på John Williams i bakgrunnen, dette er bare fantastisk. Spanish Guitar Music, Sony essential classics, SBK 46347.

Ellers kan jo nevnes John Williams (ikke komponisten av filmmusikk) og Julian Bream. Williams spiller vel kanskje så perfekt at det kan bli litt for pent?

ahh

Medlem
Ble medlem
12.07.2003
Antall liker
0
Takk for alle innspill. Har nå bestillinger på gang som dekker både concerto de aranjuez, andres segovia, julian bream og john williams. Ser frem til resultatet.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Hørte gjennom den cd'en med Andres Segovia i går (som det er bilde av oppe på siden). Gled deg! Det er aldeles nydelig musikk :D

Topp Bunn