Forsterkere Spennende integrerte forsterkere, øvre mellomklasse 40k - 60k .

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    I tillegg til høyoppløste Dac'er så ser dette ut som en produktkategori/prisklasse som det satses meget hardt på om dagen.

    Det har kommet mange nye de siste par årene, og jeg leser om flere som er rett rundt hjørnet som også virker kjempespennende.

    Så bare av ren nysgjerrighet kom med favoritt eller det dere mener er den mest interessante integrerte forsterkeren i prisklassen 40k - 60k.

    Og hva er features dere vektlegger. Innebygd DAC, Riaa-trinn, romkorreksjon, purist/minimalistisk osv.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    ASR og PassLabs kommer vel inn litt over 40 - 60k klassen? Men enig, det har kommet flere meget gode integrerte rørforsterkere i denne klassen.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Verdt å vente på :)

    RIAA MM/MC,dac




    VIRTUOSO-PROMO-WEB (2).jpg




    Med eller uten meter


    The current version is without meter's and price is set at $ 5495.00. The meter version will be available in the near future and retail for $ 6495.00.


     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    I den prisklassen: pris: 50k
    NAD M33 basert på eigentakt.
    Har det meste.
    .
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Kinki Audio integrert må med selv om den koster mindre.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    Vel som forhenværende rørmann( de er ikke solgt bare hviler seg litt) vil jeg nevne at Cayins siste store rørforsterkere låter aldeles fortreffelig, og har stor brukevennlighet og spennende funksjoner. Skulle jeg begynt med rør idag ville jeg begynt der.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Primaluna evo300/400, NAD m33, primare i35, Heed Lagrange..

    Evo400 beskrives jo som kanskje den beste integrerte under 100k..?

    Nad m33 får gode tester.. sist sett Darko sin.

    Primare i35 prisma, mer komplett blir det kanskje ikke.. og primare kan sine ting.

    Heed Lagrange.. ja den er bra, og for folk som liker at det er sjel i musikken så vil den bli en favoritt..
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg ❤ min Audio Note Cobra. 55k.

    Når det gjelder features har jeg ikke behov for hverken dac, riaa eller romkorreksjon. Sistnevnte bruker jeg ikke og de to første vil jeg ha valgfrihet på i form av egne bokser. Mine to siste forsterkere har derimot ikke hatt mute-knapp, bare på fjernkontroll. Det synes jeg er veldig greit å ha. Og selvfølgelig fjernkontroll.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    I den prisklassen: pris: 50k
    NAD M33 basert på eigentakt.
    Har det meste.
    .
    Helt genialt .. Purifi moduler og Med romkorreksjon, dette er fremtiden !
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    ASR og PassLabs kommer vel inn litt over 40 - 60k klassen? Men enig, det har kommet flere meget gode integrerte rørforsterkere i denne klassen.
    På bruktmarknaden kan alt hende.....Min ASR gjekk innan dette prissegmentet. Pass har eg aldri sett brukt, men ein demo-modell var ikkje så veldig langt unna.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Relativt stor sannsynlighet for at trådstarter mente prisklasse 40-60k nytt og ikke brukt?
    Mener at vi nå i 2020 og i en slik prisklasse kan forvente oss mer enn kun en 2 kanals integrert uten tilleggsfunksjonalitet. Det må mer til før å gjøre den interessant tenker nå jeg :)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    På den måten....då får vi sjå på japanarane:
    - Har ikkje Yamaha ein morosam sak med litt ekstra garnityr? Har ikkje hatt tilgong på Yamaha på lange tider, men erfaringsmessig er det mykje musikalitet og pent derifrå.
    - Pioneer si stordomstid er nok over, men du verda, kor innovative dei har vore. Eg er ikkje heilt fornøgd med den reint musikalske sida, men det har vore rimelege, billegare enn prisnivået som her er omtala (så balanserer eg litt mot ASRen)
    - Grommaste integrerte er vel Accuphase og Luxman, men då balanserer vi på priskanten, er eg redd. Men dette har alltid vore topprodukt, og det er dei endå.
     

    Lostx9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    7
    Musical Fidelity M6 Encore
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Noe bedre, mer komplett forsterker enn en brukt Diablo 250 fra Gryphon, ny Rega Aethos eller Bladelius i den prisklassen kan vel knapt finnes noe sted..
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.021
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Selv er jeg litt purist, byttet til "integrert" da jeg installerte ASR Emitter. Om man velger Basis-varianten, kommer man vel akkurat innafor prisklassen?

    En liten anekdote: Jobbet i Lefdal elektro tidlig 2000-tall, det var mye snakk om at de nye forsterkerne ikke var like bra som de gamle, osv. Og det stemte for så vidt - ikke fordi teknologien hadde gått baklengs, men fordi boksene var stappet med så mange ekstra funksjoner. Dolby Digital, THX, MPEG, USB, HDMI, osv... for hver logo du hadde på boksen, så var det ekstra chipper og ikke minst lisenser som skulle betales. Da blir det mindre penger igjen til selve lyden, og det var der de endte opp med å kutte.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Et innlegg som var et brudd på bransjereglene er fjernet.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    1599230105475.png

    Octave V70 se, er akkurat utafor prissegmentet (62 k.)
    Bør være interessant for de som vil ha en rørforsterker med usedvanlig god strømforsyning.

    1599230184855.png
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.408
    Sted
    Nøtterøy
    Selv er jeg litt purist, byttet til "integrert" da jeg installerte ASR Emitter. Om man velger Basis-varianten, kommer man vel akkurat innafor prisklassen?

    En liten anekdote: Jobbet i Lefdal elektro tidlig 2000-tall, det var mye snakk om at de nye forsterkerne ikke var like bra som de gamle, osv. Og det stemte for så vidt - ikke fordi teknologien hadde gått baklengs, men fordi boksene var stappet med så mange ekstra funksjoner. Dolby Digital, THX, MPEG, USB, HDMI, osv... for hver logo du hadde på boksen, så var det ekstra chipper og ikke minst lisenser som skulle betales. Da blir det mindre penger igjen til selve lyden, og det var der de endte opp med å kutte.
    Litt sånn føler jeg vel at det fortsatt er. Mange integrerte kan man bruke som ren pre eller ren effektforsterker. Enkelte har innebygd dac osv. Det må jo gå på bekostning av noe? Dette er jo ikke funksjoner som man «får i tillegg».
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    275
    Sted
    Tranby
    Yamaha
    Ser veldig fin ut, synes den burde ha litt mer power.
    Dette er vel en klassisk forsterker uten digitalt ekstra utstyr.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En annen favoritt som faller innenfor det økonomiske vinduet i åpnings innlegget!!

    Også bra med tanke på riaa kortet man kan sette inn...

    Audionet SAM G2



    mvh
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    BB: De virkelig gode forsterkerne- noen nevnt herover- passer i begge kategorier. Fordi de er bygget riktig fra begynnelsen, med fokuset der det burde være. Slike forsterkere takler det de skal, har verdens breieste nedslagsfelt mht passende materiale musikalsk og lar riktig eier ha en stoisk ro og livstidsperspektiv på den forsterkeren vedkommende velger. Fordi de ikke bare finner seg selv i den, men også får hjelp AV den til å finne sitt eget musikalske paradis..
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    BB: De virkelig gode forsterkerne- noen nevnt herover- passer i begge kategorier. Fordi de er bygget riktig fra begynnelsen, med fokuset der det burde være. Slike forsterkere takler det de skal, har verdens breieste nedslagsfelt mht passende materiale musikalsk og lar riktig eier ha en stoisk ro og livstidsperspektiv på den forsterkeren vedkommende velger. Fordi de ikke bare finner seg selv i den, men også får hjelp AV den til å finne sitt eget musikalske paradis..
    ?
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Mange gode forsterkere i denne prisklassen. Tillater meg å nevne 2 som er svært bra. Lyngdorf Tdai 3400 og den nye Nad M33. Begg har Dac, romkorreksjon, mulighet for Hdmi osv.
    Dette er forsterkere for folk som ønsker veldig god lyd med mange muligheter uten å måtte ha flust av bokser. Uansett kan ikke annet at jeg er svært fornøyd med min Lyngdorf.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    apropo dirac, streaming osv så koster denne en brøkdel. time will show hvordan den yter (ASR) andre nad produkter har ikke vært imponerende dog
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Vil slå ett lite slag for McIntosh MA252. God lyd og ett oppegående riaa-trinn i en ikke alt for flott innpakning.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dalemark: OK, så la meg forklare det: Enkelte forsterkere bare ER riktige- om du ser subjektivt eller objektivt på det blir faktisk helt og fullstendig uviktig. Fordi resultatet begge leire kommer fram til er og blir det samme. Kvaliteten er et ubestridelig faktum. Det skjer med forsterkere og andre komponenter som- uansett pris, prinsipp og FORVENTET potensial- alltid kommer opp med resultater så gode at det for flertallet blir et spørsmål om hvorvidt det i det hele tatt er noe poeng i å kjøpe dyrere saker. De tre merkene jeg har nevnt her oppe er kjente for akkurat dette. De viser eieren akkurat hvor mye det faktisk er mulig å få for de anvendte kronasjer. Og hvor mye MER du faktisk får hvis du -utfra egne preferanser- bruker ditt medfødte hode, og velger riktig FOR DEG. Sjansen for at det valget innbefatter en Gryphon, Rega eller Bladelius er overveiende stor for den som har hørt- og forstått- hva de er i stand til. Fordi de gjør så mye riktig at det å forske etter feil i presentasjon, byggekvalitet o.l. da blir mye mindre viktig enn musikken. Den bare er. Komponenten presenterer den slik den skal være. Med alle parametre , følelser og dynamikk i behold. Uansett materiale. De komponentene er KOMPLETTE! Skjønnne du det bedre når?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn