Spennende PLATESLIPP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    Noen som kjenner dette bandet? Nye utgivelser (har visst ikke vært å få tak i) av deres to første album som kom ut i 80 og 87. Pitchfork: 9.1/9.1 av 10 poeng.

     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.259
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    vargen skrev:
    Lyngen skrev:
    vargen skrev:
    Porcupine Tree skal jo komme med noe i september i år. Mer vet jeg faktisk ikke...:)
    Nå vet vi litt mer. Alltid spennende så se coverne for første gang :). 21/9.

    Har nok fulgt godt med på det der.:) Gleder meg vilt! Er det noen andre som skal på konserten den 23.10?
    Jepp, kjøpt billett og forhåndsbestilt cd :)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    @Lyngen :

    kjøpte The Feelies "only life" på vinyl da den kom på slutten av 80-tallet.en kamerat av meg har fått tak i den på cd,men aner ikke hvor hen.har sett og hørt lite av The Feelies i etterkant,så jeg antok de var oppløst forlengst.



    The Feelies - only life

    mvh. s,
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    The Feelies har hatt en liten gjenforening fra 2008 og spilt sammen på noen konserter. Lyttet igjennom albumene og syntes de låt veldig bra, men så bra som Pitchfork skal ha det til?

    Lyttet litt til Porcupine Tree´s nye på platekompaniet i kveld. Virket som et bra album, men ikke noe "must have". Synes som det har stilnet litt med nye spennede plater nå.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    kommer nok ganske sikkert til å kjøpe Porcupine Tree,men det skal nok litt til at de overgår 'fear of a blank planet' som er inne på min gryende best-of 2000-2010-liste.

    mvh. s,
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Lyngen skrev:
    vargen skrev:
    Porcupine Tree skal jo komme med noe i september i år. Mer vet jeg faktisk ikke...:)
    Nå vet vi litt mer. Alltid spennende så se coverne for første gang :). 21/9.

    Forhåndsbestilt på vinyl!
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    En gang PT-fantast, alltid PT-fantast.:) jeg var innom og tok den med fra platekompaniet her om dagen,klarte ikke å vente på bestillinga. Har hørt en del gjennom den, og den vokser hver gang. Skal være med på at FOABP stiller litt over The Incident, iallefall enn så lenge.
    Ellers skal vel både Anathema og Katatonia komme med nytt album snart. Blir spennende å se om Katatonia muligens spiller noe nytt på PT-konserten.:)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Den nye skiva fra Katatonia, "Night Is The New Day", er såpass klart at man kan forhåndsbestille det.:) Blir en spennende skive fra svenskene. De skal og spille med Porcupine Tree på Sentrum Scene den 23.oktober, er vi heldige får vi noen smakebiter fra den nye skiva der. Mer info på katatonia.com.

     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    førstkommende mandag (5/!0-09) er det mye snadder i butikkhyllene.må ta tida til hjelp for å få råd til desse :

    Minor Majority - eihter way I think you know
    Built To Spill - there is no enemy
    Air - love 2
    Keith Jarrett - Paris/London testament (3cd)
    Rosanne Cash -the list
    The Mountain Goats - the life of the world to come
    Morphine - at your service (2cd)
    Rebekka Karijord - the noble art of letting go

    ++ noen til...

    mvh. s,
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Morphine har funne veien til Spotify også! Herlig!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    mikefish skrev:
    Built To Spill - there is no enemy
    The Mountain Goats - the life of the world to come
    Fingrene krysset for at Built To Spill klarer å levere, det hadde vært utrolig artig. John Darnielle leverer alltid, så der er det bare store smil.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hvor mye må en stakkars mann betale for noe sånt da?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Haha, det svaret skulle inn en helt annen plass!
    Men takk for info.

    For å bidra:

    Them Crooked Vultures - Debutplata slippes 16. november

    Comprising drummer Dave Grohl (Foo Fighters, Nirvana, Probot), vocalist and guitarist Josh Homme (Queens of the Stone Age, Kyuss, Eagles of Death Metal) and bassist and keyboardist John Paul Jones (Led Zeppelin), the band also features Alain Johannes (Eleven, Queens of the Stone Age).

    [youtube=550,450]http://www.youtube.com/watch?v=YalghA3dGvI[/video]
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Brasse, hele plata kan streames nå. Måtte bare høre. Utrolig fete saker!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.524
    Antall liker
    2.980
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    En plate for oss som har alle de gamle Lavaplatene på vinyl, og som har kommet opp i 40årene.
    Ikke mer enn det.
    Godt å høre at Eldøen og gjengen har det enda :)
    Sløye og fulle av "klisjeer" disse orkesterarrene. Har liksom hørt dem før m krinken. Kanskje fordi man vet hvem som har gjort dem- flere arrangører. Men det gjør det litt mer spennende- æhh- variert ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Eels kom med et av fjorårets beste album i 'Hombre Lobo,' og det later til at det fortsatt er fart i maskineriet.
    'End Times' slipper 15.1.10


    Og dere har vel alle Transmission Sessions Ep'en som kom i høst ?


    Vår alles Stephen Merrit er tilbake med Realism i løpet av januar.

     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Spoons forrige langspiller, Ga Ga Ga Ga Ga var smått fantastisk, vi gleder oss derfor voldsomt til Transference slippes i løpet av januar.

     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    Eels kom med et av fjorårets beste album i 'Hombre Lobo,' og det later til at det fortsatt er fart i maskineriet.
    'End Times' slipper 15.1.10


    Og dere har vel alle Transmission Sessions Ep'en som kom i høst ?


    Vår alles Stephen Merrit er tilbake med Realism i løpet av januar.

    Var ikke klar over at den var kommet engang :(
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg var litt skuffet over hombra Lobo så håper End Times er bedre.

    Eller kan det jo bli spennede å høre hva Vampire Weekend, Spoon og Tom McRae har snekret sammen.



    Tøfte cover tll Yeasayer´s nye Odd Blood:



    Alltid morsomt å se coverne for første gang.





    Ellers blir høydepunktene for meg Arcade Fire (mai sies det) og Radiohead som går i studio nå i januar (kommer vel ikke før høsten eller eller mot sommeren?).
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Av norske så blir det interessant å se hva Susanne Sundfør og Serena Maneesh får til med sine "The Brothel" og "Abyss In B Minor".
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Gleder meg stort til Vampire Weekend, Lindstrøm & Christabelle, Four Tet (alle kommer i Januar). Og selvsagt Serena Maneesh når den tid kommer....
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    ser faktisk frem til D'sound og selvfølgelig Tindersticks !

    mvh. s,
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    2010 har ikke begynt så bra for min del. Har ikke falt for anmeldelernes favoritter og både Eels og Spoon platene var ikke så altfor gode.

    Bare Vampire Weekend´s Contra innkjøpt og den er veldig, veldig god da.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Lyngen skrev:
    2010 har ikke begynt så bra for min del. Har ikke falt for anmeldelernes favoritter og både Eels og Spoon platene var ikke så altfor gode.

    Bare Vampire Weekend´s Contra innkjøpt og den er veldig, veldig god da.
    Eels ikke så altfor god, hadde du drukket da du postet dette innlegget, Lyngen ?
    Eller som vi sier i my neck of the woods; Sir, you are clearly high !
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roberten skrev:
    Lyngen skrev:
    2010 har ikke begynt så bra for min del. Har ikke falt for anmeldelernes favoritter og både Eels og Spoon platene var ikke så altfor gode.

    Bare Vampire Weekend´s Contra innkjøpt og den er veldig, veldig god da.
    Eels ikke så altfor god, hadde du drukket da du postet dette innlegget, Lyngen ?
    Eller som vi sier i my neck of the woods; Sir, you are clearly high !
    Nei, men altfor kjapp mening :-\. Er nok bedre enn først antatt, men neppe noen favoritt E album.


    The Knife blir spennede. Hører på en låt nå og den er ... tja kunne vært lyd fra en film. En stille, vakker og sær film.



    Kunne vært noe fra Biosphere ::) ...

    Litt mer googling og litt lengre ut i den lange låta ..... Electro-opera ??? :D

    Lytt selv her; http://www.theknife.net/
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Roberten skrev:
    Lyngen skrev:
    2010 har ikke begynt så bra for min del. Har ikke falt for anmeldelernes favoritter og både Eels og Spoon platene var ikke så altfor gode.

    Bare Vampire Weekend´s Contra innkjøpt og den er veldig, veldig god da.
    Eels ikke så altfor god, hadde du drukket da du postet dette innlegget, Lyngen ?
    Eller som vi sier i my neck of the woods; Sir, you are clearly high !
    Nei, men altfor kjapp mening :-\. Er nok bedre enn først antatt, men neppe noen favoritt E album.


    The Knife blir spennede. Hører på en låt nå og den er ... tja kunne vært lyd fra en film. En stille, vakker og sær film.



    Kunne vært noe fra Biosphere ::) ...
    Den siste Eelsplaten syntes jeg er den beste så langt :) Utrolig vakker stemning gjennom plata. Ble hektet da jeg hørte den hos deg Roberten
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    The Soft Pack virker veldig lovende. Førsteinntrykket er veldig, veldig godt i allefall. Sjekk den ut på Spotify ....

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn