Spenningen tilbake i Touren?

T

Thomas_Lutro

Gjest
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179679

Jan Ullrich er etter ryktene ikke 'vårfeit' i år. Har målet om gult i Touren blitt realistisk, og utløst en skikkelig motivert og målrettet Ullrich? Hvordan står det til hos Basso?

Dædædædædææ.... Spenningen stiger.

K

kbwh

Gjest
Jada, men først er det april. Gjørme, brostein og kneskålsmadring.

T

Thomas_Lutro

Gjest
Har hatt meg et skikkelig vårtryn selv for noen år siden. Den svenske sykepleieren som drev og sydde i øyebrynet mitt da jeg kom til meg selv var en usedvanlig søt pike.

Jeg gleder meg voldsomt til de får rensket veiene.

Den deilige tiden da våre spygrønne venner får asfalt under hjulene igjen..

:D

Einarson

Medlem
Ble medlem
28.03.2002
Antall liker
0
Men, først er det vårklasikkerne, en helt annen type ritt. Mer åpne og med kjappe taktiske forandringer hele tiden for rytterne. Fare for mange lange dager i tv-stolen.

B

bamsemann

Gjest
Det kommer til og bli en mulighet for Ullrich i år, men jeg tror at Basso blir for sterk.

Det ligger vel en del andre og lurer i vannskorpa også, hva med Vinokourov-Valverde-Cunego, kanskje kommer kong Lance med comeback.

Tvilsomt om Tor får grønn trøye i år.

Bamsemann....

K

kbwh

Gjest
Men, først er det vårklasikkerne,  en helt annen type ritt.  Mer åpne og med  kjappe taktiske forandringer hele tiden for rytterne.   Fare for mange lange dager i tv-stolen.
Nettopp! Gjørme, brotein og kneskålsmadring. Jeg velger meg april...

T

Thomas_Lutro

Gjest
Estime, ja. Han sykler på en sånn:

Selv har jeg lyst på en sånn:

Og en sånn:

Og en sånn:

Og en sånn:

Nå har jeg en med samme ramme som denne, men min har 9-delt Dura Ace:

Og en med samme ramme som denne i matt 'nude carbon' med XTR, Mavic Crossmax, RS SID, og Syncros biter.

Når man har en riktig fin sykkel og noen mil asfalt, eller skogsbilvei, eller sti, eller... Da kan egentlig klokka være det den vil...

B

bamsemann

Gjest
Estime, ja. Han sykler på en sånn en:

Selv har jeg lyst på en sånn:

Og en sånn:

Og en sånn:

Nå har jeg en med samme ramme som denne, men min har 9-delt Dura Ace:

Og en med samme ramme som denne i matt 'nude carbon' med XTR, Mavic Crossmax, RS SID, og Syncros biter.

Når man har en riktig fin sykkel og noen mil asfalt, eller skogsbilvei, eller stier, eller... Da kan egentlig klokka være det den vil...
Her var det mye lekkert shoganai... jeg har selv en giant racer med ultegra 10delt.

Det er bare en alu ramme, men den er veldig god da.

Men jeg har også en giant offroad carbon med xtr, har allerede vært ute 6 turer med offroaden.

Nå venter jeg på våren ja...

Bamsemann... :)

T

Thomas_Lutro

Gjest
Sykler er vakre.

Her er det en fin en for alle Zappa-fans...

There's a big dilemma 'bout my big leg Emma..

(Pegoretti Big Leg Emma)

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Jeg savner de glade dager på 80- og 90-tall da det var 10-20 ryttere som gikk i rykk hver jævla dag av Touren, hver eneste dag like upåvirket av dagen før. Det medisinske støtteapparatet var solid den gang! Hadde alt som krevdes for solide fysiske prestasjoner og effektiv restitusjon. Ikke ulikt Juventus på 90-tallet.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.415
Torget vurderinger
4
...., hver eneste dag like upåvirket av dagen før. Det medisinske støtteapparatet var solid den gang!
Jepp...det medisinale depoet var nok solid, ja... ;-)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.925
Sted
Holmestrand
Så glad jeg ble!
En tråd om sport - og IKKE fotball!
Til og med Affa ser ut til å være på riktig side denne gangen!
Kjører selv på en Bianchi XL EV2 og en Hard Rocx Cambrium.
Kjekt at vi har billige hobbyer hvor vi kan kjøpe masse utstyr!

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Everest Sora asfaltsykkel til den formidable sum av 4.500kr. Fant ikke noe billigere når jeg var student og handlet. Begynner å bli klar for å få den på veien igjen nå, bare man kan gi seg med nattetemperaturer på -6 og snø!

Hva tror man om Discovery i år da? Er det mulig at disse nå skal hjelpe Basso og CSC i år? Det har vært spekulasjoner rundt de stadige situasjonene i TdF hvor Lance og Basso har syklet sammen. Kan Basso ha assistert Lance for igjen å få litt assistanse i år? Noe mer konspiratorisk enn dette blir jeg ikke.

Knut

K

kbwh

Gjest
På søndag er det bare å benke seg foran boksen og håpe på regn, vind og skitglatt på Muuren.

Jeg har terrengsykkel.
Og så har jeg en Bianchi "110" i titan fra '96. Helt grønn. Campa Record 10. Det snør her nå.

B

bamsemann

Gjest
Er det en link mellom hi-fi og sykkel? Jeg syns at veldig mange syklister driver med hi-fi, og at veldig mange hi-fi entusiaster sykler.

Er det mange her på sentralen som bruker sykkeln til trening og rekreasjon?

Bamsemann.... :)

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Selv driver jeg noe så spennende som langdistanseløping, dette går ut på å plage seg selv over lengre tid,og helst hver dag. Overrasket over at en del her inne ser ut til å like sport, feks formel1 og sykkel. Trodde hi-fi entusiastene anså alt som fremkaller svette som udannet og lavkultur, kun konjakk forna stereo til 1 million er akseptabelt.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.174
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Neida, jeg kjenner faktisk mange sykkelentusiaster som har et bra stereoanlegg. Overraskende mange i grunn.

Selv trives jeg på min custombygde Seven. :D

Edit: lief.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.174
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
bamsemann skrev:
Det er bare en alu ramme, men den er veldig god da.

Det finnes både dårlige og knallgode alurammer, akkurat som men carbon. ;)

R

Rojoh

Gjest
Jeg er veldig facinert av TdF, og har de siste årene fulgt med rittet, selv om solen skinner utenfor. Foretrekker dog wienerbrød og en full kaffekanne attåt. Sykkel har jeg ikke. Ikke fjernkontroll til volumet på anlegget heller, så da regner jeg med at regnskapet er sånn noenlunde i balanse. ;D

Ellers er jeg litt glad for at dette årets TdF går uten Armstrong. Litt mer dynamikk i rittet?

Mvh. Johan

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.925
Sted
Holmestrand
Vil anbefale Rojoh å skaffe seg en sykkel, ikke nødvendigvis for maksimal svette, men for den opplevelse det er å suse rundt på en sykkel. Suse betyr ikke nødvendigvis fort. Sykkelen trenger heller ikke koste all verden.

Topp Bunn