Spies

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
For ca 15 år siden var det en plate som jeg innbiller meg het spies som ble brukt av alle hifi gøtta. Om spies var navnet på artist eller plate husker jeg ikke, men det jeg husker var at platecoveret var nesten helt sort, og låt nr 3 (tror jeg) var noe orgel-greier som gikk hemningsløst dypt. Tror faktisk det stod advarsel i coveret pga bassen.
Har ikke klart å spore denne opp noen plass.
Ringer det noen bjeller, så må dere si ifra. Hadde vært utrolig moro å få tak i den plata igjen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
For ca 15 år siden var det en plate som jeg innbiller meg het spies som ble brukt av alle hifi gøtta. Om spies var navnet på artist eller plate husker jeg ikke, men det jeg husker var at platecoveret var nesten helt sort, og låt nr 3 (tror jeg) var noe orgel-greier som gikk hemningsløst dypt. Tror faktisk det stod advarsel i coveret pga bassen.
Har ikke klart å spore denne opp noen plass.
Ringer det noen bjeller, så må dere si ifra. Hadde vært utrolig moro å få tak i den plata igjen.
Du tenker sikkert på Spice-girls. :eek: ::) ;D :p

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Der er den jo. Jøss. Hvor fant du den?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Cdon og amazon.com har den. Det ligger 1 minutts smakebiter på amazon som du kan høre på. Tøff musikk.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Hjertelig takk. Viser jo hvor utrolig dårlig jeg er til å søke på nett. Cdon- here I come

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ligger også lytte-eksempler på allmusic.com.

Får litt sånn "fusion" feeling over dette ;)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Sitter å hører gjennom klippene nå. Snål greie, men nå er den ihvertfall kjøpt. Husket jo tilogmed riktig med spor nr 3.

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Antall liker
884
Torget vurderinger
8
Hei
Har to cd'er med Spies. "Espionage" er fra 1988 og ble mye spilt da den kom. Men jeg liker mye bedre "By Way of the World" (cd-83305) som kom i 1990. Den har gått mange runder på diverse cd-spillere siden den gang. Denne er spilt inn og mixet i 18 bit- Shure HTS "stereosurround" system med utrolig bredde i lydbilde. Lyden oppleves også å komme bak fra....kun i stereo. En veldig bra plate med kul lyd etter min mening. Begge er utgitt på Telarc JAzz.

mvh.
atletico

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Takker. Fikk "music for espionage" i går, og lyden er jo formidabel. Ble desverre ikke så mange minuttene med lytting det ble tid til i all eksamenslesingen, pluss at en kompis lånte den med seg.
Snål musikk, men artig plate. Vil kalle den et must have album for sånne som oss.

Topp Bunn