Spiller til 5k... hva kjøper en ny-vinyl-begynner?

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Ja, som overskriften sier? Hva kjøper jeg og frua?

Pris ca 5k, men denne er selfølgelig justerbar. Den bør i følge min bedre halvdel også "se ut"!! ;)

Hjelp??

-Y

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,klart du skal unne deg en ny platespiller!

Når det er sagt,hadde det vært fint å vite hva man mener med "å se ut"

Det blir vel litt hva du liker selv(for ikke å si hva kona liker)

FØR du velger,kan det være å sin plass å tenke igjennom noen elementer som:

Er du typen som koser deg med det du har kjøpt,eller vil det bli behov(til stadighet) å oppgredere,som Ny pickup,deler her og der ,osv?

Har du riiatrinn eller skal det være inn i de 5k som du nevner?Det finnes en spiller innenfor nevnte budsjett som har phonodel innebygget for MM(moving magnet pickuper)Project har en slik.

Vil du med tiden,ev bruke penger på stepup/ny riia,og overgang til MC (moving coil pickup? )hvis ja er det viktig med en god arm på spillern,dvs at armen takler disse pu ene bra.

Her er 1 alternativ Jeg mener er flott nybegynnerspiller/som gir mange,mange flotte timer med lp spilling....

Project rpm 5 pris 5300,kan oppgraderes med elektronisk skifte av hastighet...+ div annet snacks.

du kan søke litt på disse linkene:

www.hificenter.no

www.frydhifi.no

www.stereofil.no

www.oslohificenter.no

www.mono.no

sistnevnte er imortør for Rega spillere.

Og så får vi håpe du finner deg en flott spiller med tiden,faller du for rpm5,men skulle hatt støvlokk/deksle-så finnes det både hos levrandøren,og andre unicovere som passer på denne spillern,til rundt 600kr.

Mvh Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Rega med pu montert for 4500,- riia kommer i tillegg,denne blir levert med støvlokk.

Tallerken må løftes for å bytte hastighet 33/45 rpm

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Project Debut heter denne,fåes i en versjon med innebygget riia for mm pu...

Hvordan denne er å bruke mc puer på senere(om det i det heletatt er tema vet jeg ikke...

dette er den eneste spillern jeg vet om,som har riia/phonotrinn innebygget,kan være greit i starten,men gir jo lite fleksibilitet..

Et godt riiatrinn,har faktisk mye med lyden å gjøre,har hørt flere som skryter av budsjettriiaene til Cambridge,som forhandles av hifi klubben.,men aldri hørt de selv.

Hifiklubben har også noen spillere...se www.hifiklubben.no

Vedlegg

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Kanskje du vil overta min? (Den som er linket til av Bambadoo)
Du skal få den for samme prisen som jeg kjøpte for.
Føler meg ikke klar for å starte på denne vinyl-reisen ennå.........

Skal nok gjøre det med tid og stunder.

Send en PM om det er interessant.

Mvh
Rolf

Vedlegg

mell22

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
1
Siden du utgir deg som begynner, er det rart ingen har anbefalt deg denne:
En 40 år gammel arbeidshest i ny og forbedret versjon:

Technics SL1200/1210. MK5

Fordelene er endeløse, de to største er nok; -at innstillinger for armen er verdenshistoriens enkleste (armhøyde, tyngde, antiskate) og at skifting av stift gjøres på under minuttet. Og det er jo tross alt her den store forskjellen ligger, nettop i stiften!!
Og siden du er nybegynner er det jo slik eksprimentering som er viktig for å finne ut hva man liker ???

Topp Bunn