Spiller til maks 2k brukt

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Trenger noen tips til hva jeg bør kjøpe, budsjett er maks 2 k. Snuser litt på en Thorens TD 160 Super, men er åpent for det meste, bare det matcher resten av utstyret. Samtidig ønskes tips på billig, billig RIAA, inkl eller ikke i prisen. Foretrukket lydsignatur kan sikkert noen av dere se utifra resten av oppsettet. Tusen takk for evt. gode tips.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.092
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Thorens er solide og gode spillere,alternativt har du budsjettmodellene til Rega,Goldring osv.
Vet ikke hvor smertegrensen går når det gjelder prisen på riaa,men en Pro-ject rør-riaa burde funke bra , og er du heldig finner du en på bruktmarkedet.

J

jukes

Gjest
Trenger noen tips til hva jeg bør kjøpe, budsjett er maks 2 k. Snuser litt på en Thorens TD 160 Super, men er åpent for det meste, bare det matcher resten av utstyret. Samtidig ønskes tips på billig, billig RIAA, inkl eller ikke i prisen. Foretrukket lydsignatur kan sikkert noen av dere se utifra resten av oppsettet. Tusen takk for evt. gode tips.

Dual 1229 ,1219 og 701.

Mvh Jukes

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Dual 1229 ,1219 og 701.

Mvh Jukes
Ja hvorfor ikke. De er bedre enn nye spillere i samme prisklasse. Kanskje bedre enn mye annet også. Pass bare på å ha en god pickup på dem.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Takk for tips.
Det ble da TD160 super, denne hadde ny pickup og ny reim bla. I tillegg var den veldig velholdt. Foreløpig som en tilleggskilde som skal brukes lite ifht cd-spilleren. skal prøve meg på cambridge 640 riaa'en.
Gleder meg fælt til å få den nå ja.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Vet ikke hvor smertegrensen går når det gjelder prisen på riaa,men en Pro-ject rør-riaa burde funke bra , og er du heldig finner du en på bruktmarkedet.
Transistor-RIAAene til Project er bra, men rør-RIAAen har både et svært høyt støygulv og ekstremt mye forvrengning. Jeg ser at mange både er fornøyd med lydkvaliteten og anbefaler denne modellen, muligens uten et alt for stort erfaringsgrunnlag. Støynivået gjør i hvert fall denne RIAAen lite egnet sammen med pickuper med lavt utgangsnivå eller i systemer med følsome høyttalere. Er du allergisk mot støy og sus, er det definitivt andre alternativer på markedet som er vesentlig bedre.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.953
Torget vurderinger
4
Foreløpig som en tilleggskilde som skal brukes lite ifht cd-spilleren.
Blir nok snart cd-spilleren som er tilleggskilden... ;)

Pickupen

Medlem
Ble medlem
19.04.2004
Antall liker
0
Transistor-RIAAene til Project er bra, men rør-RIAAen har både et svært høyt støygulv og ekstremt mye forvrengning. Jeg ser at mange både er fornøyd med lydkvaliteten og anbefaler denne modellen, muligens uten et alt for stort erfaringsgrunnlag. Støynivået gjør i hvert fall denne RIAAen lite egnet sammen med pickuper med lavt utgangsnivå eller i systemer med følsome høyttalere. Er du allergisk mot støy og sus, er det definitivt andre alternativer på markedet som er vesentlig bedre.
Hei jeg kan bekrefte at Tube Boxen støyer utrolig mye mot min Thorens TD 294 mk IV og Dual 701.
Her bruker jeg broren til 2.000 kr (Project Phonobox SE) med godt resultat. (alle MM pickuper støyer mot tube boxen)

Tube Boxen bruker jeg mot Technics SL 1300 med Ortofon MC 3 Turbo og Denon DL 160 med kjempegodt resultat. Bruker Sylvania Nos rør fra 1972.

Mvh Erik

Pickupen

Medlem
Ble medlem
19.04.2004
Antall liker
0
Hei jeg kan bekrefte at Tube Boxen støyer utrolig mye mot min Thorens TD 294 mk IV og Dual 701.
Her bruker jeg broren til 2.000 kr (Project Phonobox SE) med godt resultat. (alle MM pickuper støyer mot tube boxen)

Tube Boxen bruker jeg mot Technics SL 1300 med Ortofon MC 3 Turbo og Denon DL 160 med kjempegodt resultat. Bruker Sylvania Nos rør fra 1972.

Mvh Erik
Trykkfeil - TD 295 er riktig betegnelse ....

theodor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.05.2006
Antall liker
0
Gratulerer med flott LP snurrer........
Bruker Project Phonobox SE på samme spiller og er kjempefornøyd!! eneste jeg savner er en av/på bryter på RIAA'en.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Takk for alle innlegg. Selger sender ikke spilleren før idag :(
Kommer naturligvis med tilbakemeldinger når jeg har fått spilt litt :D

J

jukes

Gjest
Ja hvorfor ikke. De er bedre enn nye spillere i samme prisklasse. Kanskje bedre enn mye annet også. Pass bare på å ha en god pickup på dem.
De er i en klasse for seg selv,disse er sammenlignet med noe av det beste som er i dag. De kom meget godt ut av det.

Mvh Jukes

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
De er i en klasse for seg selv,disse er sammenlignet med noe av det beste som er i dag. De kom meget godt ut av det.

Mvh Jukes
Ærlig talt.... på tide å faktisk HØRE noen gode spillere av idag kanskje?

Mvh Vidar P

J

jukes

Gjest

Mvh Vidar P
Har noe av det beste som er,så sammenligningen er grei den Vidar.Går mye på smak og behag når det gjelder meget gode spillere.

Mvh Jukes

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761

Mvh Vidar P
Og hva er så din anbefaling til en brukt spiller til 2000 kr. evt med RIAA?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Please, ikke la også denne tråden bli en slik evig "jo, dual er og blir best, ingen andre har i ettertid klart å lage noe i nærheten osv" tråd, den tråden finnes fra før. No offense til verken "dualister" eller andre, men tråden ble ikke startet av denne grunn.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Please, ikke la også denne tråden bli en slik evig "jo, dual er og blir best, ingen andre har i ettertid klart å lage noe i nærheten osv" tråd, den tråden finnes fra før. No offense til verken "dualister" eller andre, men tråden ble ikke startet av denne grunn.
;D ;D ;D Du har fått deg en flott spiller.
Har du kjøpt RIAA? Den skulle jo være billig, billig, men jeg tror ikke det er noen hensikt for meg å anbefale noe.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0

Mvh Vidar P
Den er også noen som ikke kommer videre fra sen 76' Granada også......

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Spilleren kommer neppe før neste uke en gang. I mellomtiden har jeg bestilt en Cambridge 640p riia etter et godt tips, har troen på denne. Men, for all del, kom gjerne med tips  :D

;D ;D ;D Du har fått deg en flott spiller.
Har du kjøpt RIAA? Den skulle jo være billig, billig, men jeg tror ikke det er noen hensikt for meg å anbefale noe.

J

jukes

Gjest
Takk for alle innlegg. Selger sender ikke spilleren før idag  :(
Kommer naturligvis med tilbakemeldinger når jeg har fått spilt litt  :D
Du har fått deg en meget bra spiller,lykke til. :)

Mvh Jukes

Topp Bunn