Sportsbiler/lang bildetråd

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei alle (sports)bilinteresserte!
I dag var det årlige sportsbilarrangementet på Øvrevoll med helt andre og flere "hester" enn det som vanlig er på denne banen.
Jeg skal prøve å huske riktig merke og i noen tilfeller også modelltyper, men lover ikke at alt blir helt riktig ::)

Jeg starter med engelske biler og først av det litt aldrende slaget.

En god,gammel og stor Bentley.

Litt nyere engelsk.

Noen MG

MG TS Drophead (sjelden?) til salgs for 275k (kjørt 4mil siden 96)

Samme interiør.

Dette husker jeg ikke hva var.

Morgan
Den såkalte Morgankroken

Urmorgan med tre hjul

Morgan pluss 4

Austin

Flere Austin

Jaguar

Jaguar racing utgave.

Samme interiør.

Litt nyere engelsk.

Lotus

Panther

Aston MartinDB7 Vantage, som er en av mine favoritter.

Noen tyskere.

Porsche hvor jeg skal prøve å få med riktige modelltyper ::)
Du får rette meg the Stig om det skjærer seg (var du der?)
UrPorsche 356

Porsche Cayman (denne liker jeg godt)

993

Carrera RS

GT3 står det, en 996?)

Mercedes.

Først190SL (eller er det 300sl?), min favoritt da jeg var liten og hadde en corgi toys modell, og jeg hadde både 190SL og 300SL  ;D

Så en SLK, som er en (oppnåelig) favoritt for meg, som liker det komfortabelt. Siden jeg hadde 190SL og 300 SL som liten, så er det vel på tide å få en i full målestokk som godt voksen.

Her er en som ikke er oppnåelig for meg en SL.

BMW
Først en Z4

Samme sett bakfra.

Her en Z8.

Franske

Er denne fransk? en De La Heya?

Renault Spider

En amerikaner tok jeg også bilde av (det var jo fler, men jeg kunne jo ikke ta av alle)
Forøvrig en Cobra

Da er vi over på italienere.
Her legger jeg inn (i ettertid) en trøst for de som føler seg snytt opp mot røde Ferrarier et oversiktsbilde.
Som dere ser nok av røde Ferrarier.

de Tomaso.

Lamborgini

Maserati

Ferrari

Bare for og ha sagt det jeg misliker ikke røde Ferrarier og de var der, men de er ikke her ::)

Her en gul Alfa.

Og her broderns Fiat Barcetta (må jo ha med den så han ikke blir sur på meg)
Jeg tok bildet av den bakfra fordi jeg liker den best fra den vinkelen eller skrått bakfra og forover.

Her er et oversiktsbilde fra profileringen, hvor vinneren ble en Fiat (Abarth?) 600;D
Beste klubb ble Porscheklubben.

Jeg avslutter med en som var handbygget og ikke fikk jeg greie på merket heller, men her er den.

Mvh.KW

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Aston Martin DB7 Vantage....Ikke Jensen....
Og den Porsche,n som du har signert 997 er definitivt ikke en 997...Er ikke helt bastant,men tror det er en 993...

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Aston Martin DB7 Vantage....Ikke Jensen....
Og den Porsche,n som du har signert 997 er definitivt ikke en 997...Er ikke helt bastant,men tror det er en 993...
Hei!
Du har helt rett Aston Martin (selvfølgelig) det gikk noe i surr for meg med alt jeg skulle huske.
Jeg tror du også har rett angjeldende Porsche, det høres riktig ut med 993 (når jeg tenker meg om)
Jeg holdt også på å benevne alle Austinene som Triumpher og oppdaget det da jeg stusset over at jeg jo ikke hadde tatt bilrder av Triumph ::)
Det tok sin tid å lage denne tråden og flere feil dukker muligens opp og det er fint at det blir rettet, så folket får riktige opplysninger (takk skal du ha)
Nå er det rettet ;)

Mvh.KW

T

theStig

Gjest
Den 996'en ser mistenkelig ut som en BMW Z4... hmmm. og ingen bilder av frontmotor Porscher??

Jeg var ikke der selv... bilinteressen min har avtatt litt. Er ikke engang med i Porsche-klubben lengre. Har også solgt villmanns-turbo-Porscha mi og erstattet den med en passende bekymringsfri komfortcruiser (944 S2).

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Den 996'en ser mistenkelig ut som en BMW Z4... hmmm. og ingen bilder av frontmotor Porscher??

Jeg var ikke der selv... bilinteressen min har avtatt litt. Er ikke engang med i Porsche-klubben lengre. Har også solgt villmanns-turbo-Porscha mi og erstattet den med en passende bekymringsfri komfortcruiser (944 S2).
;D ;D
Hei!
Det var en BMW Z4 og nå er den fjernet og takk skal du ha ;)
Jeg har jo ganske dårlig hukommelse, men synes likevel det er mye jeg husket (uten å skrive noe som helst), så får vi bare håpe at det ikke er ( så mye) mer feil.
Det var 136 Porscher der.

Mvh.KW

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.756
Supre biler og bilder!!!!!
Ps. Den gamle franske heter Delahaye ;)

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
175
Torget vurderinger
4
Fint du fikk med Barchettaen :) Det er jo en morsom liten bil, om ikke akkurat noen sportsbil.

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
0
Fin fin biltråd med mange fine biler. Sikle sikle.

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Antall liker
0
Hei, KW

Flotte biler, men dårlig med Alfa Romeo i tråden din - kun en..... :(

Kjørte innom deg på veien, men du var tydeligvis allerede på Øvrevoll. Vanvittig mange fine biler. Hørte et tall på 700 utstilte biler, og det er ikke lett å få med seg alle. Beklagelig at mange kjører tidlig av gårde, flere av de bilene du tok bilde av var kjørt når jeg kom.
Litt overrasket at en Porsche 911 ble kåret til årets sportsbil (du har bilde av den), selv om den var tøff. Det var kanskje en liten honnør til Porscheklubben som stilte mannsterke opp.
Ble overrasket hos Renault med mange fine Alpinaer, en tøff R5 Tubrbo2 og en rå gammel R8 Gordini - vekte litt minner den.
Det er også noe spesielt med gamle engelske tosetere.
Et unikt treff med så mye biler at det er vanskelig å fordøye alt.
Nå er det bare å glede seg til italiensk dag på Vålerbanen.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei, KW

Flotte biler, men dårlig med Alfa Romeo i tråden din - kun en.....  :(

Kjørte innom deg på veien, men du var tydeligvis allerede på Øvrevoll.  Vanvittig mange fine biler. Hørte et tall på 700 utstilte biler, og det er ikke lett å få med seg alle. Beklagelig at mange kjører tidlig av gårde, flere av de bilene du tok bilde av var kjørt når jeg kom.
Litt overrasket at en Porsche 911 ble kåret til årets sportsbil (du har bilde av den), selv om den var tøff. Det var kanskje en liten honnør til Porscheklubben som stilte mannsterke opp.
Ble overrasket hos Renault  med mange fine Alpinaer, en tøff R5 Tubrbo2 og en rå gammel R8 Gordini - vekte litt minner den.
Det er også noe spesielt med gamle engelske tosetere.
Et unikt treff med så mye biler at det er vanskelig å fordøye alt.
Nå er det bare å glede seg til italiensk dag på Vålerbanen.
Hei Eivvind!
Du var der altså!
Du må stå opp om morran veit du ;)
Ja, det var enormt mange bra og blankpolerte biler der, men ikke din?
Like mye sportsbil det som mange andre.
Flere andre italienere hadde små bakseter som deg ::)
Ferrari og Maserati Biturbo også Aston Martin, så hvorfor ikke din?
Jeg hadde forventet (eller håpet) at det skulle være mulig å se en Brera der, men hverken den eller GT fantes der.
Hvor tid er det arrangementet på Vålerbanen er?
Mvh.KW

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Antall liker
0
Ja, det var det å komme seg opp....skjønner at det er viktig på et slikt arrangement der ting tydeligvis skjer tidlig.

Brera var utstilt der nå jeg var innom. Det var Autostrada's demobil, som jeg var så heldig å prøve. Nydelig bil !
Det var desverre ingen GT'er der. Det var en i klubben som kverulerte på at den ikke oppfyllte kriterene
da den var bygd på samme plattform som 156. Men da var det mange av bilene som hadde blitt eksludert. I tillegg så var det tom en 4-dørs sedan (Maserati Quatroporte), så jeg kunne nok parkert min der med god samvittighet.
Italiensk dag er først på sensommeren 26.august. Hvis man vil se italienske biler og motorsykler er dette virkelig stedet !!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
den de tomason`n stod vel på autofilmessa for et par år siden. Var en topp 5 den gangen:) sammen med bla a en rød saab ex om noen husker den..

T

theStig

Gjest
Jeg ser den gule de Tomasoen ofte, for den ruller i hjembygda mi nemlig.... :) meget kul kjerre dette her. Her er den forresten sammen med gamle-bilen min, som uansett kommer litt i bakgrunn i forhold til italieneren her...

TOHA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
0
Jeg synes bilen min nesten er like fin som en kvinne bakfra.... ;D

Foran er den heller ikke så verst...

Og heller ikke fra denne siden...

Med vennlig bilhilsen

TOHA

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Den 3 hjuls morganen var jo kul da. Men så er nå jeg noe spesiell.

T

theStig

Gjest
Jeg synes bilen min nesten er like fin som en kvinne bakfra....  ;D
To "potter" her også...hehe

Kan du ikke bare la den (bilen) stå ute med nøkla i en stund? Blir pent tatt vare på, ikke bekymre deg. ;D

TOHA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
0
To "potter" her også...hehe

Kan du ikke bare la den (bilen) stå ute med nøkla i en stund? Blir pent tatt vare på, ikke bekymre deg.  ;D

Jo, selvfølgelig! Det er jo mange snille mennesker her inne... ;D

Pyramus

Medlem
Ble medlem
01.01.2005
Antall liker
5
Jo da, KW. Du har fått med et bilde av en Triumph, nemlig interiørbildet av en Triumph TR 3 (rødt interiør). Jeg har en slik selv, og min utgave er verdens eldste TR 3B, nr. 13 av 530 lagde. Disse ble kun produsert for det amerikanske markedet, og alle var med venstreratt.

Flotte bilder!

Mvh
Pyramus

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jo da, KW. Du har fått med et bilde av en Triumph, nemlig interiørbildet av en Triumph TR 3 (rødt interiør). Jeg har en slik selv, og min utgave er verdens eldste TR 3B, nr. 13 av 530 lagde. Disse ble kun produsert for det amerikanske markedet, og alle var med venstreratt.

Flotte bilder!

Mvh
Pyramus
Hei!
Der kan du se ;D , ikke lett å huske alt jeg tok bilde av den dagen.
Bildene er jeg fornøyd med sjøl ja og takk for det, enda jeg glemte å ta med solblenderen noe jeg tok litt hensyn til da jeg knipset.
Jeg var forøvrig noe usikker på hva nevnte bilde var av og trodde vel sjøl at det var en MG, siden jeg ikke tok nærbilder av Austin og trodde at jeg ikke tok bilde av Triumph :)

Mvh.KW

Topp Bunn