Spotify app via sonos eller apple tv

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Hei.
Er blitt veldig komfortabel med å bruke mobilen/nettbrettets spotify app som musikkavspiller, og bruker i dag en apple tv som sender signalet videre til DAC.
Så lurer jeg på om jeg har noe å hente lydmessig på å gå over til Sonos. Og i så fall, er jeg da avhengig av å bruke sonos sin egen app, eller kan jeg fortsatt bruke spotify appen direkte.
Håper jeg klarte å formulere meg forståelig :)

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Jeg har ingen erfaring med Sonos, men har, for ikke lenge siden gått fra å streame Wimp HIFI fra Mac/iPad til Linn DS streamer, til å bruke Tidal(Det samme som Wimp HIFI) native i streameren.

Det ga et solid løft i lydkvaliteten.

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Hei.
Er blitt veldig komfortabel med å bruke mobilen/nettbrettets spotify app som musikkavspiller, og bruker i dag en apple tv som sender signalet videre til DAC.
Så lurer jeg på om jeg har noe å hente lydmessig på å gå over til Sonos. Og i så fall, er jeg da avhengig av å bruke sonos sin egen app, eller kan jeg fortsatt bruke spotify appen direkte.

Jeg har testet appletv mot Sonos, og i mitt anlegg er Sonos en god del åpnere i lydbilde, med bedre oppløsning. På bakgrunn av den erfaringen ville jeg i hvertfall testet ut Sonos. Kjenner også noen som har gått fra AirPort express til Sonos, og opplever bedre lydkvalitet i tillegg til bedre brukervennlighet. ??????

Mvh Andreas

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.330
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Hei.
Ser ut som du må bruke Sonos sin egen.
Vi har testet Spotify Connect | Lyd & Bilde
Men ikke at det skulle være noe problem, jeg synes Sonos sin løsning er veldig bra.

Topp Bunn