Aha, det har vært polish før bengalakken. For enkelhets skyld skrev jeg ikke alt som har vært oppå der før bengalakken. Men det ble gjort rent før maling. Kan malingen med benga ha dratt rester av polish rundt og derfor krakelerer det?Om det har vært silikon på bengalakken så vil det krakkelere. Polish av en eller annen type ??
Bengalakk er oljebasert og da skal det vel mer til før det krakelerer? Eller er jeg helt på jordet? Har malt silikonfuger på kjøkkenet jeg, uten krakelering.Hvis det var silikonrester under Bengalakken, burde nesten også denne ha krakelert.... Vet ikke hva det dreier seg om her, men er det umulig å strippe vekk bengalakken?? Evt pusse ned igjen og påføre evt grunnng eller sealer ?
Nei ... Hva vet vel jeg om det...Har aldri brukt rødsprit, men isopropsnol eller tynner for å vaske før lakkering. Rødsprit inneholder litt fett, men fullt mulig st det kan funke. Jeg har spraylakkert med både celluloselakk, vannbasert gulvlakk og akryllakk på sprayboks oppå Bengalakk uten problemer.
Hvis ikke Bengalakken krakelerte, skulle den ha forseglet alt som er under, så langt jeg kan skjønne.
Mer overrasket over at den ble pen, hvis det ikke var avfettet godt under.
Helt sikkert masse og mer enn meg. Jeg delte bare min egen erfaring. Som sagt - ingen erfaring med rødsprit.Nei ... Hva vet vel jeg om det...
Foliering er umulig. Det er en ht. fra JBL hvor mellomtone horn og diskant horn sitter montert i en felles toppdel. Denne toppen er boltet fast i det separate basskabinettet. Toppen av basskabinettet er det jeg lakkerer. Jeg vet at den kan skrus av via innvendige bolter pluss å løsne hornelen. Men, så har JBL begått den genistreken i å montere logoskiltet rett over boltene til horndel. Dette metall skiltet er limt fast og det er umulig å få av uten å herpe skilt og finish rundt det. Heldigvis er hele designet gjort slik at det er buer og spalter som gjør at jeg kan pusse, maskere og lakkere alt som er nødvendig. Derimot får jeg ikke til å strippe bort all gammel finish uten å risikere skade. Puh....Kan det mulighens være et alternativ å foliere?
Unilack sort høyglans kontaktplast - SELVKLEBENDE FOLIE
Kontaktplast er en selvklebende folie som brukes til så mangt! Forny spisebordet, kommoden, kjøkkenet, kjøkkenbenken, skjenken og mye mer. Folien er enkel å montere og å reposisjonere om man legger den skjevt under montering.lindasdekor.noPremium antrasitt grå kontaktplast | Selvklebende folie
Premium antrasitt grå kontaktplast er en moderne, ensfarget folie som er perfekt til å fornye kjøkken, baderomsinnredning, vegg, TV-benk. Bestill i nettbutikk>>lindasdekor.no