Man skrev:
Har du prøvd å oppdatere firmware direkte fra Squeezebox Touch. Det måtte jeg f.eks når Spotify plutselig ikke fungerte.. (men jeg tror kanskje ikke dette har direkte relevans for problemet ditt)
Det kan være litt problemer om du bruker en harddisk som får power fra USB. Enkelte trekker akkurat for mye strøm, som kan gjøre det litt ustabilt.
Jeg vet at Western Digital sin Passport fungerer fint, men enkelte andre fungerer ikke like bra. Ellers er det ekstern USB-Hub med power som gjelder. Filformatet bør være FAT32 (om du ikke bruker Linux og kan bruke EXT2/3)
Den leser vel fra NTFS også muligens, men kan vel ikke skrive til NTFS..Og den bruker jo en del av harddisken som et buffer så det er meningen av den skal kunne skrive til harddisken, og hvis den ikke kan det, går ting kanskje mye saktere. Dette er bare litt spekulasjoner fra min side..
Takk for svar Man. Men huffameg, jeg burde slutte å skrive om disse problemene her på HFS; jeg avslører jo til de grader hvor lite jeg vet om slike ting ;D
Skavisjå...
Oppdatere firmware direkte fra SB Touch vet jeg ikke engang hva er. Hvordan gjør man det?
Den eksterne harddisken jeg har er en 2TB WD Elements, som får sin strøm fra nettet.
Resten av svaret ditt har jeg ingen kommentar til, for jeg forstår ingenting av det. Hehe.
Forøvrig benytter jeg pc, Windows Vista Home Basic, iTunes/iPod Touch/iPeng. Pc'en står i første etasje, mens anlegget med SB og iPod Touch befinner seg i kjellerstua. SB er koblet til dacen på en Audio Aero Capitole cdspiller via en coac digitalkabel.
Jeg har installert Squeebox Server på datamaskinen, men den har jeg slått av, da jeg har forstått at SB Touch har en slik innebygget.
Alle musikkfilene er Apple Lossless.