Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Audio Optimum skrev:
    Hvis jeg forstår deg rett er det du henviser til hjulet på fronten.... Jeg har denne lyden ved bruk av fjernkontrollen... ???

mvh
    Beklager. Hvis 'fjernkontrollen" er Controlleren, så er det instillinter -> lydinstillinger -> lydeffekter.

(Hvis det er dette så er har det ikke noen betydning om det er Transporter eller annen avspiller)

Tilføyet: Har lest dine beskrivelser igjen, så det er nok ikke dette. Du sier altså at lyden kommer fra selve Transporteren og opstår når du betjener den via fjernbetjeningen? Mystisk.... Det får jeg tenke over.

A

Audio Optimum

Gjest
    bhaagensen skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Hvis jeg forstår deg rett er det du henviser til hjulet på fronten.... Jeg har denne lyden ved bruk av fjernkontrollen... ???

mvh
    Beklager. Hvis 'fjernkontrollen" er Controlleren, så er det instillinter -> lydinstillinger -> lydeffekter.

(Hvis det er dette så er har det ikke noen betydning om det er Transporter eller annen avspiller)

Tilføyet: Har lest dine beskrivelser igjen, så det er nok ikke dette. Du sier altså at lyden kommer fra selve Transporteren og opstår når du betjener den via fjernbetjeningen? Mystisk.... Det får jeg tenke over.
    Har vært i kontakt med support uten å bli noe klokere... Fikk en annen tendens senere i dag mens den stod under avspilling gikk menyen til " lagre i favoritter" uten at jeg var tilstede og fikk den ikke til å reagere uansett hva jeg trykket på. Slo den av/på og problemet var borte..
    Siste må jo være software relatert ...

Må si jeg blir lettere nevrotisk av disse tendenser... den er jo som sagt en dag gammel..

mvh

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Beklager sent og upresist svar her. Ting tar litt tid om dagen..
    (Undertegnede og junior på 22 har noro-viruset (som ser ut til å være på retur), mens fruen har 39,5 i feber og vesla på 6 mnd ca samme tempen.)

Jeg sjekket både i spillerinnstillinger i SqueezeServer (v7.4.1) og på selve spilleren uten å finne innstillinger for lyd eller lyd i selve Trannsporter'en bortsett fra det taktile hjulet når man er ved slutt/begynnelse av en liste.

Spilleren står nå tilkoblet via LAN, så jeg får ikke sjekket om det er problemene linket til lenger oppe jeg mener jeg hørte på min tidligere. Som også er nenvt tidligere så kan det hende jeg surrer litt om dagen og blander med Controlleren, sev om jeg mener bestemt at det kom lyder fra selve Transporter-boksen den gangen den kom i hus.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Adam er på vei til paradis - ikke bokstavelig talt - men sånn rent Squeezeboxmessig ble det tatt noen syvmilssteg i kveld.

En firetimers jobb for svigersønnen min - som er datamann ut til fingerspissene. Pluss litt forskning tidligere på dagen fra min side - bl.a en bruksanvisning fra Logitechs alltid like serviceinnstilte kundesenter med en slags beskrivelse av hvordan installere SqueezeServer 7.4.1 og få det til å fungere sammen med Norman antivirus.

Squeezebox Radio fungerer altså i skrivende stund - her måtte vi til med endringer i routeren - bl.a. skiftet vi fra "Shared Key" til "Open System", et lite knep som så ut til å få Squeezebox Radio til å koble seg til nettet. Men nå henger den i hvert fall på nettet - har gjort det en helt time nå - så kryser jeg alt som kan krysses og håper at det varer.

For å få SqueezeServer 7.4.1 opp og stå, måtte vi først gjøre noen endringer i Normans unntaksliste, samt gjøre noen endringer i brannmuren. Hvis jeg oppfattet det riktig, måtte brannmuren slå av i sin helhet for å få tilfredsstillende oppstart på den nye versjonen. Men nå fungerer det med brannmur og alt. For de interesserte gjengis dagens svar fra Logitech Customer Support - en kjapp gjeng, det der:

Hi Ulf

Those release notes are for an older software, so long as you set the exceptions I include below in Norman, you will be fine.

C:\Program Files\Squeezebox\server\Bin\MSWin32-x86-multi-thread\socketwrapper.exe
    C:\Program Files\Squeezebox\server\Bin\MSWin32-x86-multi-thread\mysqld.exe
    C:\Program Files\Squeezebox\server\Scanner.exe
    C:\Program Files\Squeezebox\Server\Squeezesvr.exe
    C:\Program Files\Squeezebox\Server\squeezesvc.exe

If you have a firewall enabled you may need to forward the following ports:

Port number: 3483 (TCP) - Name: Server Control
    Port number: 3483 (UDP) - Name: ServerDiscovery
    Port Number: 9000 (TCP) - Name: Server Web
    Port Number: 9092 (TCP) - Name: Server MySQL

Regards,

Trevor F.

Nå driver SqueezeServer og scanner musikkbiblioteket mitt. Hvis alt går som jeg håper, skal jeg være i normal business i morgen tidlig.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Godt Ulf-B
    Takk for du postet de programmer og porter som må åpnes for, sparte meg nok for en god del tid her (broder'n kom innom med homeserveren sin da han har samme problem)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Bare hyggelig, det. Jeg har fått kjempemye hjelp og mange impulser her i Squeezeboxens vennetråd - det minste jeg kan gjøre, er å yte noe tilbake når jeg en sjelden gang har noe å fare med blant all ekspertisen.

For øvrig er Squeezebox Radio nå installert på kjøkkenet - hvor den spiller aldeles utrolig bra til å være så liten og så billig. Det er jo ikke noen takløftende bass eller hardtslående smekk i den - men det er en ytterst behagelig klang i den lille boksen. Man må naturligvis ikke spille altfor høyt heller. Hele musikkbiblioteket - pluss hele verdens radiokanaler - er nå tilgjengelig trådløst også via Squeezebox Radio. I første omgang - som sagt - på kjøkkenet, men jeg lurer på å kjøpe en oppladbar batteripakke, slik at jeg lett kan flytte Radio rundt i huset ved behov.

Edit: PS: En liten forskjell nå som jeg kjører Squeeze Server, er at jeg har fått (laget meg) to snarveier på skrivebordet - i stedet for én snarvei, som jeg hadde tidligere. En snarvei til Squeezebox Control Panel, som håndterer de grunnleggende innstillingene, og en snarvei til Squeezebox Server, som er helt tilsvarende den jeg hadde tidligere da jeg kjørte SqueezeCenter. Kanskje unødvendig - hva vet jeg - men veldig greit og oversiktilig.

Nevnes bør også at jeg har fått ryddet opp i menyene på Radio, slik at startmenyen når jeg bruker Radio, er helt identisk med den jeg har på de andre Squeezeboxene mine.

A

Audio Optimum

Gjest
    Må uansett få takke for all responsen og hvis noen har en diagnose utover det som er nevnt
    så setter jeg pris på flere tilbake-meldinger...

mvh

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.110
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nå prød en del, men får ennå ikke inguz til å virke. Er det noen andre som har Windows7 der inguz virker?
    Det står på sqeezeboxen "EQ" men ingenting skjer når neg prøver å justere..

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Et veldig kjapt spørsmål:

I menyen under Internet Radio i Squeeze Server har plutselig alt av radiokanaler forsvunnet i mitt oppsett. Det eneste valget jeg har, er Tune in URL. Borte er alle de kjente kjære Staff Picks, Local, World etc... Problemet er at alle forhåndsinnstilte kanaler - som er basert på møysommelig søking og klikking i disse nå forsvunne menyene - heller ikke lar seg spille av når jeg finner frem forhanådsvalgene og trykker Play.

Er jeg alene om dette?

Og hvis jeg er: Nok et kjapt spørsmål:

Er det noe jeg kan gjøre for å få det tilbake?

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Ulf-B skrev:
    Et veldig kjapt spørsmål:

I menyen under Internet Radio i Squeeze Server har plutselig alt av radiokanaler forsvunnet i mitt oppsett. Det eneste valget jeg har, er Tune in URL. Borte er alle de kjente kjære Staff Picks, Local, World etc... Problemet er at alle forhåndsinnstilte kanaler - som er basert på møysommelig søking og klikking i disse nå forsvunne menyene - heller ikke lar seg spille av når jeg finner frem forhanådsvalgene og trykker Play.

Er jeg alene om dette?

Og hvis jeg er: Nok et kjapt spørsmål:

Er det noe jeg kan gjøre for å få det tilbake?
    Er du logget inn på kontoen din?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jo, men problemet er at når jeg logger meg inn på kontoen min i mysqueezebox.com, mister Squeezeboxen kontakt med serveren. Dermed kan jeg ikke styre Squeezeboxen fra PCen lenger. Så her sitter jeg - med Squeezebox og hifi ute av syne, jeg bare hører den - og hver gang det ringer, skal veksle et par ord med kona, eller jeg blir lei av det jeg sitter og hører på, må jeg løpe frem og tilbake som en tulling.

Og alle stasjonene jeg møysommelig har lagt inn i løpet av de seneste årene - jeg har lagt dem i en egen mappe kalt Radio, og strukturert dette etter alle kunstens regler - de er ikke lenger tilgjengelige, såvidt jeg kan forstå.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Logg deg på kontoen og restart squeezboxen og controllern.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dette med data er ikke bare, bare - jeg har egentlig skjønt det forlengst - men i kveld skjønner jeg enda mer at jeg ikke skjønner veldig mye av dette.

For nå nettopp kom alt tilbake slik det var før. Jeg kan sitte på PCen og surfe på nettradio. Internett Radio menyen i Squeeze Server er oppe og går - og der kan jeg velge og vrake i Staff Picks, og hva det nå heter, og alle kanaler som finnes - rett fra PC-tastaturet, som før. De gode, gamle favorittkanalene mine som jeg har brukt noen år på å finne og å legge inn i en egen favorittmappe, lar seg like plutselig spille så lett som bare det. Både fra PCen og fra fjernkontrollen. For min del betyr det veldig enkelt at jeg kan sløyfe hele mysqueezebox.com-styret - og fjerner jeg bare mysqueezebox.com fra startmenyen, er alt som før. Hvilket egentlig var poenget.

Alle tre Squeezeboxene mine - pluss den nyinnkjøpte Radio - fant melodien samtidig alle sammen. Forstå det, den som kan.

Happy? Ja!

Klokere? Nei! Om noen kan forklare dette med de minste mokkaskjeene, ville jeg sette veldig pris på det.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Jeg sliter med Normann virus jeg også. Hver gang radio eller controller har vert av, må brannmuren av for å få kontakt med server igjen. Er det en innstilling i Normann som kan forandre på dette?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hvis du bruker 7.4.1 versjonen i kombinasjon med Norman, skal det i følge Logitech Support være nok å stille inn de unntakene som du finner et par innlegg ovenfor - og det virket hos meg. Jeg bruker Windows XP. Alle mine tre Squeezeboxer kobler seg til og fra som en drøm - og det gjør Radio også. Men, bare så det også er sagt: Jeg har kuttet ut hele dette mysqueeze.com-opplegget. Fjernet det helt fra menyene - slik at jeg kun kjører via PCen.

Hvis det ikke virker, kan du prøve med en mail til Logitechs supportavdeling - de er kjappe og hjelpsomme:

logitech_sms_en@mailca.custhelp.com

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Den siste porten her heter 9090, ikke 9092! Har det noe å si, og kan jeg i så fall gjøre noe med det?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det var svigersønnen min som gjorde dette - men jeg la merke til at han klikket på "Legg til port" i unntaksmenyen for Windows brannmuren, og vips åpnet det seg en ny meny - hvor han skrev inn portnavn (= det som fremgår av teksten fra Logitech Support) samt portnummer - i eget felt - og til slutt klikket han på porttypen (TCP eller UDP).

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nærmest ved en tilfeldighet oppdaget jeg at en eller flere av spillerne mine plutselig hadde havnet inne på mysqueeze.com - det gjorde jeg da jeg tilfeldigvis logget meg inn på http://www.mysqueezebox.com/index/Home med brukernavn og passord. Det var denne plutselige overføringen til mysqueezebox.com - som gjør at Squeezeboxen melder seg ut av Squeeze Servers kontrollspenn - som har vært årsaken til alle problemene og all frustrasjonen.

Det fine er, at vel inne på hjemmesiden til mysqueezebox.com, kan jeg ganske enkelt få opp hver av spillerne mine - og klikker da bare "Disconnect" - hvorpå den blir kastet tilbake til Squeeze Server på PCen.

Da kan den angjeldende spilleren igjen kontrolleres fra PCen - og plutselig fungerer alle spillelister og favorittradiokanaler som er lagt inn på PCen igjen. Internettradio-menyen i Squeeze Server er igjen den kjente, kjære med Staff Picks og alt det der.

Hvorfor jeg havner inne på mysqueezebox.com - ja, se det er en annen sak - får forske videre på det. Men nå vet jeg hvordan jeg skal komme ut av det. Det pussige er at jeg kan spille CDer på harddisken, selv om spilleren min er registrert på mysqueezebox.com - det virker nesten som om det er en en slags halvveis tilkobling som åpnes. Jeg er der, men er samtidig ikke der. Jeg er ikke der så mye at menyene endres fra server-meny til mysqueezebox.com-meny - men nok til at internettradio-alternativene i Squeeze Server blir borte.

Jeg understreker at dette bare er apekattmetoden for bokskriving - trykker man mange nok ganger på mange nok taster, kommer det noe fornuftig ut av det. Jeg SKJØNNER stadig henimot null.

M.a.o.: Veldig takknemlig hvis noen kan forklare - på en lettfattelig måte - hvor denne hunden ligger begravet.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B,
    Jeg har ikke studert mysqueezebox noe særlig, så jeg er langt fra sikker. Men jeg lurer på om ikke synkronisering kan ha noe med saken å gjøre. Tidligere var Squeezenetwork og Squeezecenter helt adskilt, og man koblet sin SB opp mot enten den ene eller den andre. Mysqueezebox og squeezeboxserver har derimot fått en slags synkroniseringsmekanisme som jeg ikke har oversikt over hva omfatter. Innstillinger synkroniseres automagisk, og jeg har en mistanke om at kanskje det samme skjer med favorittstasjoner også.
    Dessuten virker det som om mysqueezebox benyttes av squeezeboxserver selv om man har knyttet sin SB opp mot sistnevte. Dette i så fall for å holde radiostasjon-listene kontinuerlig oppdatert, antar jeg.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg tror jeg skjønner hva du sier. Det du sier, stemmer ganske bra med det Logitech Support sier - det er en innebygget default-kobling der - nettopp for å gjøre slike oppdateringer mulig.

Det jeg har skrevet til Logitech - og som de har lovet å komme tilbake på - er at det er greit nok med slike koblinger, bare de ikke roter det til. Det er forsåvidt ikke noe galt i det de har tenkt - så lenge det ikke går utover funksjonaliteten i det menyoppsettet og den måten man har valgt å bruke Squeezeboxene på (herunder også bruk av PC, fjernkontroll eller andre måter å styre greiene sine på). Men hvis jeg plutselig ikke kan surfe rundt på nettradiokanaler når jeg sitter ved PCen - som jeg synes er en veldig oversiktlig måte å gjøre det på - uten at jeg må gjøre en masse tastetrykk og koble meg av og om, da blir det et mye dårligere produkt for meg. Ikke minst gjelder dette kona - som akkurat har lært seg hvordan hun skal velge radiokanaler og musikk via Squeeze Server. En utålmodig sjel, er hun også - har ikke tid til å holde på å fikle med å koble seg frem og tilbake fra den ene til den andre kildene. Når hun ikke har lesebrillene på, går det jo helt i stå - da er det rett og slett umulig for henne.

Det virker som om de tar det alvorlig - den siste beskjeden jeg fikk, var at de sendte henvendelsen min ett nivå opp i hierarkiet. Spennende å se hva det kan føre til. Men de er flinke til å svare og å følge opp - det skal de ha.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er enda mer venn av Squeezebox nå siden "Radio" kom i hus, den brukes nesten mere enn classicen.
    Men mangler fortsatt en duet så jeg kan putte classicen på gjesterommet når jeg får det ferdig engang!

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg kjøpte ny router i dag - en D-Link DIR-655.

I den forbindelse kan det - nok en gang - være verdt å nevne hvor avhengig signalstyrken er av plassering og antennevinkling.

Først satte jeg den - på den gamle routerens plass - stående med fronten (d.v.s. med alle de lysende lampene) ut. Flott å se på - men etterhvert fant jeg ut at det ville være lettere å ha antennene pekende utover - lettere å justere og vinkle da.

Signalstyrken i den første posisjonen på de fire Squeezebox-enhetene mine:

38% - 55% - 63% - 91%

Så snudde jeg ganske enkelt boksen 180 grader og vinklet antennene litt tilfeldig - og kunne lese av:

66% - 65% - 81% - 96%

Ganske store utslag på i bunn og grunn samme plassering.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Mange venner har tipset meg om denne. Pluss at datteren min og mannen hennes har en slik. Krysser fingrene, jeg - den routeren jeg hadde var ikke noe særlig tess. D-Link DI-624. Sist jeg trøblet med den, drev den og tildelte samme IP-adresse til både en av Squeezeboxene mine og til Squeeze Serever. "Cannot connect to Squeeze Server" - ikke rart, det.

Jeg la for øvrig akkurat merke en alvorlig feil under scanningen av musikkbiblioteket mitt i f.m. oppgraderingen til 7.4.1-versjonen av Squeeze Server: Jeg har endt opp med 1459 album, 17315 sanger og én ensom artist. Aktiv fyr, dette. Nå må jeg bare finne ut hvem denne fyren er. Han - eller hun - kan ikke ha mye tid til overs til nattesøvn og andre hyggelige aktiviteter.

PS: Får ta og rescanne alt sammen - det siste jeg gjør før jeg går og legger meg.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har også 655, aldri merket noen problemer, men min gamle dlink derimot den sørget for at hele sb nettverket datt sammen rett som det var!

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dette blir veldig off-topic her - men min splitter nye DIR-655 slo seg bare helt plutselig av. Alle de små blå lysene var døde. Nettverket var rimelig nok helt dødt også. En liten bevegelse på strømkabelen - og så lyste det opp igjen. Back in business - men dette er en 10 timer gammel sak - som fungerte prikkfritt da jeg startet den opp første gangen.

Igjen: gode forklaringer? Hva er det jeg gjør feil?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - god idé, men jeg velger å gi den enda en sjanse. Det kan tross alt være at jeg har kuttet ett og annet hjørne under gårsdagens installasjon.

Men det jeg skulle si, er at i natt rescannet jeg musikkbibilioteket mitt - og nå ble det andre boller:

Antall album økte fra 1459 til 1460 - Squeeze Server kom ganske nær første gangen, men ikke helt i mål.
    Antall låter økte fra 17315 til 18593 - man kan jo lure på hvordan det går an å telle så feil.
    Antall artister økte fra 1 (!) til 1322 - hva skjedde her?

Snurrige greier, men jeg TROR at det er riktig nå.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Fra det ene til det andre.

På en litt kjedelig gråværsdag tenkte jeg at jeg skulle ordne opp i alle nettradiokanalene jeg har lagret i musikkmappen min - nå som kona, takket være Squeezebox Radio, har fått sansen for å høre på nettradio.

I øyeblikket ligger alle lagrede radiokanaler i en mappe jeg har kalt Radio. Den begynner å inneholde ganske mange kanaler - og er noe uoversiktlig, for å si det litt forsiktig. I hvert fall synes kona det - og det er det som teller nå. I utgangspunktet tenkte jeg meg at jeg kunne lage underkategorier i mappen Radio: f.eks. NRK, Blues, Jazz, Klassisk, etc. etc., og flytte kanalene dit. Det virket ikke. Jeg kan finne navnet på de flyttede kanalene, men jeg får beskjeden "Empty" når jeg prøver å spille dem. Så fikk jeg den lyse ideen å lage en snarvei, og flytte snarveien til de nye undermappene. Med samme resultat.

Derfor: Hvordan gjør jeg det? Eller er det bare umulig?

A

Audio Optimum

Gjest
    Tips til brukervennlig ( fungerende ) NAS til Transporter mottas med stor
    takk.... :)

mvh

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvilket plassbehov har du, Audio Optimum?

Netgear ReadyNAS PRO er vel bortimot den ultimative NAS til formålet, men den er ikke billig, og har større kapasitet enn hva de fleste behøver.

A

Audio Optimum

Gjest
    coolbiz skrev:

Netgear ReadyNAS PRO er vel bortimot den ultimative NAS til formålet, men den er ikke billig, og har større kapasitet enn hva de fleste behøver.
    Har ca. 400 cd`r som er rippet i EAC ( loseless) og tenker vel at hvis jeg sier ca. 800 i første omgang så er vel det omentrent det jeg har behov for.. Har en restanse i samlingen på 300 som ikke er lagt inn..

Saken er den at jeg ikke vet hvor mye jeg trenger... ???

mvh
    Kjell

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Audio Optimum skrev:
    coolbiz skrev:

Har ca. 400 cd`r som er rippet i EAC ( loseless) og tenker vel at hvis jeg sier ca. 800 i første omgang så er vel det omentrent det jeg har behov for.. Har en restanse i samlingen på 300 som ikke er lagt inn..

Saken er den at jeg ikke vet hvor mye jeg trenger... ???

mvh
    Kjell
    Du budre med dette fylle opp til rundt 500GB med ca 1100 plater.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så om penger ikke er problemet ville en ReadyNAS Pro med to 1TB disker i RAID1 være en glimrede plattform. Den skal visstnok ha nok prosessorkraft til å kjøre SqueezeboxServer irritasjonsfritt også.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Skal hente meg en dCS Delius om et par dager. Den skal jeg bruke sammen med Transporteren min. Er det noen som har noen synspunkter på hva slags digital-kabel jeg bør benytte mellom de to?

PS. Det er den "gamle" versjonen av Delius med grå finish på knappene.

Roy

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Skal vel ha fint lite å si dersom du slaver Transporteren fra klokken i Deliusen, R.E.S. I teorien, ihvertfall.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    coolbiz skrev:
    Skal vel ha fint lite å si dersom du slaver Transporteren fra klokken i Deliusen, R.E.S. I teorien, ihvertfall.
    Dette her er gresk for meg ???

Betyr det at jeg må ha ha to koblinger mellom Deliusen og Transporteren?

Ser at Transporteren har digital inngang for både xlr, bnc, optisk og rca. Kan jeg slave Transporteren uansett type digital-kabel?

Roy

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    75 ohm BNC-terminert coax-kabel fra Word Clock out på Delius til Word Clock inn på Transporter. I tillegg til S/PDIF eller AES/EBU signaloverføring. Jeg tror du må inn på Transporter-innstillingene for å skru på bruk av ekstern klokke.

HKviking

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    14
    Min nabo hadde samme problem med sin Duet. Han hadde en router fra Belkin som jeg også skjekket instillingenne på. Jeg anbefalte ham å bytte router. Han skaffet seg en fra Cisco. Funket med en gang etter byttet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn