Nærmest ved en tilfeldighet oppdaget jeg at en eller flere av spillerne mine plutselig hadde havnet inne på mysqueeze.com - det gjorde jeg da jeg tilfeldigvis logget meg inn på
http://www.mysqueezebox.com/index/Home med brukernavn og passord. Det var denne plutselige overføringen til mysqueezebox.com - som gjør at Squeezeboxen melder seg ut av Squeeze Servers kontrollspenn - som har vært årsaken til alle problemene og all frustrasjonen.
Det fine er, at vel inne på hjemmesiden til mysqueezebox.com, kan jeg ganske enkelt få opp hver av spillerne mine - og klikker da bare "Disconnect" - hvorpå den blir kastet tilbake til Squeeze Server på PCen.
Da kan den angjeldende spilleren igjen kontrolleres fra PCen - og plutselig fungerer alle spillelister og favorittradiokanaler som er lagt inn på PCen igjen. Internettradio-menyen i Squeeze Server er igjen den kjente, kjære med Staff Picks og alt det der.
Hvorfor jeg havner inne på mysqueezebox.com - ja, se det er en annen sak - får forske videre på det. Men nå vet jeg hvordan jeg skal komme ut av det. Det pussige er at jeg kan spille CDer på harddisken, selv om spilleren min er registrert på mysqueezebox.com - det virker nesten som om det er en en slags halvveis tilkobling som åpnes. Jeg er der, men er samtidig ikke der. Jeg er ikke der så mye at menyene endres fra server-meny til mysqueezebox.com-meny - men nok til at internettradio-alternativene i Squeeze Server blir borte.
Jeg understreker at dette bare er apekattmetoden for bokskriving - trykker man mange nok ganger på mange nok taster, kommer det noe fornuftig ut av det. Jeg SKJØNNER stadig henimot null.
M.a.o.: Veldig takknemlig hvis noen kan forklare - på en lettfattelig måte - hvor denne hunden ligger begravet.