Ja, gammel innmat og gammel design varer ikke evig. På mange måter synes jeg likevel at Classic - som jeg har tre stykker av - er så enkel og funksjonell at den vil bli stående her hjemme så lenge den gjør jobben. T.o.m. kona synes at det er en diskret liten boks som ikke gjør mye av seg. I motsetning til f.eks. vår nyinnkjøpte radio. Som ikke gjemmer seg bort like lett.
Apropos nyinnkjøpt Squeezebox Radio: Snurrige småting igjen. Jeg hadde med meg Radio på soverommet i går kveld fordi jeg hadde lyst til å slappe av litt med musikk der også - og da skjedde det noe rart. Da jeg søkte på et par artister, dukket både album og spor opp i displayet, slik seg hør og bør - men da jeg trykket "Play", lyste det bare opp "Ingenting" - og ingen lyd. Andre artister var helt uproblematiske - de lot seg spille som vanlig - det var bare en eller to plater som ikke lot seg spille. For å komme til bunns i materien, ruslet jeg inn på PCrommet, hvor jeg fra PCen kommanderte Radio til å spille de bortkomne platene - og da spilte Radio låtene helt uten problemer. Tilbake på soverommet valgte jeg så litt forskjellig musikk igjen - men da jeg returnerte til de platene som hadde oppført seg litt spesielt, lyste det igjen "Ingenting" da jeg prøvde å spille.
Før natteroen senket seg i heimen, ble Radio forvist til sin vante plass på kjøkkenet - og mens kona pusset tennene, satte jeg igjen i gang Radio - og fra kjøkkenet gikk det helt fint å søke opp og spille soverommets "umulige" plater. Signalstyrken, kanskje? - jeg tenkte med en gang på signalstyrken - men på kjøkkenet var den rundt 70% og det var den på soverommet også - ingen vesentlig forskjell der.
Nå har jeg i og for seg mange nok album til at det ikke spiller noen veldig stor rolle om et par av dem ikke lar seg spille av fra et bestemt rom i huset - men om det er noen som har en slags forklaring, er jeg igjen takknemlig for enda en dose med læring.