Støttemedlemsskap HFS - Slukcommended!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.210
    Antall liker
    3.706
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Registrerer at det på dagtid er ca 2000 bruker online. Hadde kanskje forventet litt større oppslutning (ca 10% av de som til en hver tid er på HFS) om det gode initiativet. Får håpe det bedrer seg i februar
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er veldig hyggelig at det så langt er såpass mange som har valgt å støtte sidene. Jeg har hatt mye utgifter i forbindelse med bl.a. utvikling av Torget (som er laget helt fra scratch), og med denne støtten er det ingen tvil om at motivasjonen for å fortsette arbeidet har økt betraktelig.

    Jeg ønsker nok en gang å takke alle som gir støtte, men er også glad for at det er så mange som bruker sidene. Jeg sitter og ser på Google Analytics i skrivende øyeblikk, og januar måned 2015 ser ut til å bli en ny rekordmåned med tanke på antall besøk, og det er morsomt å se at en får noe tilbake for alt det arbeidet som er nedlagt.

    PS: Det er enkelte som har spurt om støttemedlemsskap gir automatisk abonnement til Wimp Hi-Fi, og svaret på det er NEI. Det er helt frivillig om en ønsker å bruke verdikoden eller ikke, og hvis den ikke brukes så vil intet abonnement blir opprettet. Hvis en ikke ønsker å bruke koden kan den gis bort til en venn eller andre som evnt. kan ha bruk for den.

    Det jobbes også med å gi støttemedlemmer enkelte andre fordeler, men det kommer litt an på hvor mange vi blir til slutt.

    Mvh
    Høvdingen
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Flott at dette endelig ble en realitet, Høvding! Veldedighet og idealisme er vel og bra men REALISME er gjerne fornuftigere i det lange løp. Min tiltro til menneskeheten blir alvorlig svekket om ikke minimum 500 misbrukere av sentralen finner det opportunt å bidra med prisen på en-1 skarve LP/CD for å få lov til å bidra med all slags ordgyteri her inne i tillegg til den virkelige bonusen; å kunne drikke uhemmet av det kunnskapens beger som HFS representerer innen både hifi, musikk og ikke minst en mengde OT relaterte tråder!
    Jeg er egentlig ganske forundret over at ikke flere vil være med på dette. Kanskje andelen highend-medlemmer her inne ikke er så stor som jeg trodde?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Måste Wimp-koden användas inom en viss tid annars slutar den fungera?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Måste Wimp-koden användas inom en viss tid annars slutar den fungera?
    Knakendes godt spørsmål, og jeg vil anta at den er gyldig en stund. Vi har faktisk ikke diskutert det, men jeg skal undersøke, og komme tilbake med et svar angående dette.

    Mvh
    Høvdingen
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det man bør tenke på, er at når jobber dag ut og dag inn, så er forhåpentligvis lønnen man får et bevis på at det man gjør er verdifullt og nyttig nok for andre til at de er villig til å betale for det. I samme åndedrag, vil jeg si at det er tydelig at vi har nytte av HFS, så hva er en bedre måte å vise at vi verdsetter det på, enn at vi bidrar med en liten slant til mannen bak og prosjektet?

    Det er kanskje noen som tenker at monetisering av medlemsmassen gjennom støttemedlemskap er kynisk, men da bør man spørre seg om det ikke er kynisk å ha stort utbytte av andres arbeid uten å ville gi noe tilbake, selv om det er frivillig.

    Tror heller ikke at folk innser hvor mye donasjoner betyr for folk som står bak prosjekter som dette. Det handler ikke bare om penger, men om å se at folk virkelig setter pris nok på det man har gjort og gjør til at de er villige til å gi en liten slant tilbake for det.

    Å bli støttemedlem er den riktige tingen å gjøre.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ikke så mye inne her jeg heller om dagen, men selvfølgelig skal man støtte sentralen :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.484
    Antall liker
    102.703
    Torget vurderinger
    23
    Imponert over at en god del helt ferske her inne finner det opportunt å bidra til såing i forkant av høsting! Applaus! Ikke like imponert over andre etablerte korntrygdemisbrukere..:rolleyes:
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Nå nærmer det seg 300 støttemedlemmer, og personlig synes jeg det er ganske bra på en uke. :)

    Jeg har et nysgjerrig spørsmål til dere som har valgt å tegne støttemedlemsskap - er det mange av dere som vil bruke Wimp koden?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.484
    Antall liker
    102.703
    Torget vurderinger
    23
    Wimp is for..... wimps! :D Send heller frukt!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Nå nærmer det seg 300 støttemedlemmer, og personlig synes jeg det er ganske bra på en uke. :)

    Jeg har et nysgjerrig spørsmål til dere som har valgt å tegne støttemedlemsskap - er det mange av dere som vil bruke Wimp koden?
    Jeg vil bruke men må vente litt, er det mulig å bruke koden 1-2 måneder etter at medlemskapet er betalt ?
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Ingen Wimp på meg heller.
    Frukt er oppskrytt, så jeg er fornøyd med å bare bidra.
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Har Wimp gjennom Canal Digital, så da funker vel ikke koden for meg.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Enig med united. Riktignok har jeg registrert meg der, men kommer neppe til å bruke det. Er nok litt for gammeldags, jeg.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    I gamle dager, 60tallet, var det noe som het Wimpy Bar i Oslo. Der var jeg aldri, tror jeg.

    Så ingen Wimp til meg, har Canal Digital, uten å være så interessert at jeg har prøvd Wimp.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Har fått så mye positivt ut av å henge her på Sentralen så for meg var det en selvfølge å støtte. Her har jeg fått hjelp til det jeg har lurt på og folk har gitt meg rom for å dele gleder og sorger i perioder hvor ting har vært tunge. Har også såvidt begynt å truffet fantastisk trivelige mennesker her fra sentralen.
    Stor takk til kjære Høvdingen som gjør dette mulig.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Nå nærmer det seg 300 støttemedlemmer, og personlig synes jeg det er ganske bra på en uke. :)

    Jeg har et nysgjerrig spørsmål til dere som har valgt å tegne støttemedlemsskap - er det mange av dere som vil bruke Wimp koden?
    sa nettopp opp mitt...brukte det aldri....
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    I gamle dager, 60tallet, var det noe som het Wimpy Bar i Oslo. Der var jeg aldri, tror jeg.

    Så ingen Wimp til meg, har Canal Digital, uten å være så interessert at jeg har prøvd Wimp.
    Hehe. For meg var Wimpy Bar noe jeg kjørte forbi på mine turer i Rådhusstrøket. ;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    forøvrig enig med Sluket
    target må være 500
    kanskje vurdere å bare svare PM med spørsmål om support fra støttemedlemmer? Leif´s "support boks" er sprengt :rolleyes:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    I gamle dager, 60tallet, var det noe som het Wimpy Bar i Oslo. Der var jeg aldri, tror jeg.

    Så ingen Wimp til meg, har Canal Digital, uten å være så interessert at jeg har prøvd Wimp.
    Hehe. For meg var Wimpy Bar noe jeg kjørte forbi på mine turer i Rådhusstrøket. ;)
    hva cruiser du rundt der for?
    medlem av Nigerias venner?
    mvh
    Leif
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg har integrert Tidal i softwaren fra Linn, så jeg har valgt å benytte den internasjonale varianten. Tilbudet vil derfor ikke bli benyttet :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kommer kanskje til å teste det ut en dag jeg ikke har ferskvare tilgjengelig, men er skeptisk til abonnement som forlenges hvis jeg ikke selv går inn og avslutter det. Slike ting husker jeg aldri.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jag är svensk, så en gratismånad med Wimp måste ju användas. :rolleyes:
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    I gamle dager, 60tallet, var det noe som het Wimpy Bar i Oslo. Der var jeg aldri, tror jeg.

    Så ingen Wimp til meg, har Canal Digital, uten å være så interessert at jeg har prøvd Wimp.
    Hehe. For meg var Wimpy Bar noe jeg kjørte forbi på mine turer i Rådhusstrøket. ;)
    hva cruiser du rundt der for?
    medlem av Nigerias venner?
    mvh
    Leif
    :)

    For det første cruiser jeg ikke rundt der lenger. For det andre er det evigheter siden Wimpy Bar sluttet å være blant oss. For det tredje var formålet med mine turer i Rådhusstrøket å handle hos Amarillo i Tollbugata, som da var den fremste pipetobakk- og sigarforretningen i Oslo. For det fjerde var Nigeria på den tiden kun en flekk på kartet over Vest-Afrika.

    For det femte er det dette jeg kommer til å hevde til min dødsdag.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.484
    Antall liker
    102.703
    Torget vurderinger
    23
    Det fantes Wimpy Burger også...
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.720
    Torget vurderinger
    2
    Verdien av å henge her inne og få gratis og gode råd fra andre overgår langt hva det støttemedlemskapet koster.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Verdien av å henge her inne og få gratis og gode råd fra andre overgår langt hva det støttemedlemskapet koster.
    For ikke å snakke om verdien av en seriøs bruktbørs for hifi. Penger spart - både når man kjøper og når man selger.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.506
    Antall liker
    7.517
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Virker som mange av hard-core gutta er treige i avtrekket........ jeg hadde forventet litt større entusiasme og spesielt at alle storbrukerne her på HFS forlengst hadde fått seg en ekstra stjerne........ men de hopper kanskje på toget litt etter litt ?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Har for øyeblikket et testabonnement på Wimp, ellers hadde jeg benyttet det.
    Synes Wimp Hifi er veldig greit.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kommer kanskje til å teste det ut en dag jeg ikke har ferskvare tilgjengelig, men er skeptisk til abonnement som forlenges hvis jeg ikke selv går inn og avslutter det. Slike ting husker jeg aldri.
    Lite tips:
    Si opp abonnementet rett etter du har registert deg, du får da en mail/sms som bekrefter oppsiglesen og at abonnementet vil fungere som normalt frem til til dato xx.xx.xxxx.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kommer kanskje til å teste det ut en dag jeg ikke har ferskvare tilgjengelig, men er skeptisk til abonnement som forlenges hvis jeg ikke selv går inn og avslutter det. Slike ting husker jeg aldri.
    Lite tips:
    Si opp abonnementet rett etter du har registert deg, du får da en mail/sms som bekrefter oppsiglesen og at abonnementet vil fungere som normalt frem til til dato xx.xx.xxxx.
    God plan. Takker!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kommer sannsynligvis ikke til å bruke wimp-koden, fordi jeg allerede er blitt for glad i grensesnittet til Spotify. Jeg synes kvaliteten på Spotify Premium er god nok, og synes ikke en dobling av prisen er verdt lossless, siden jeg allerede har det jeg hører mest på i lossless.

    Da jeg var kunde hos mobiloperatøren Chess, så ga de meg 12 mnd gratis Spotify Premium, etter dette ble jeg solgt og fortsatte abonnementet (helt i tråd med intensjonen bak samarbeid mellom Chess og Spotify, hehe).

    Tror ikke man trenger å rote så mye med incentivordninger og fordeler til støttemedlemmene, for når medlemskap kun koster kr. 199,-, så er det begrenset hvor gode fordeler som kan gis, uten at det er subsidiert annonsering*. I tillegg flytter man motivasjonen fra å være intern (bidra, fordi man liker arbeidet bak HFS) til å bli ekstern (what's in it for me). I siste tilfelle vil bortfall av incentiver kunne bety bortfall av støttemedlemmer.

    * med subsidiert annonsering, så mener jeg at man nå har denne store Wimp-banneret på sidene, og selv om HFS muligens ikke får betalt for dette direkte, så er vel tanken at Wimp skal få flere kunder, mens HFS skal få flere støttemedlemmer. Her subsidierer altså HFS WIMP med promotering i tro om at det skal øke antallet støttemedlemmer, når det i realiteten muligens ville vært vel så mange som ble med uten denne fordelen, og den prominente annonseplassen kunne vært solgt.

    Om HFS var under min kontroll, så ville jeg nok sett litt utenfor boksen når det gjelder salg av annonseplass. Innbetaling av støttemedlemskap ser i stor grad ut til å ha skjedd via Paypal. Dette impliserer at demografien her inne gjerne benytter utenlandske nettbutikker, så her bør det være rom for å selge annonseplass til utenlandske musikksjapper o.l. i tillegg til det nisjebaserte norske hifimarkedet.

    Videre ville jeg nok sett på bransjeaktørenes tilgang til torget, og om denne tjenesten skal forbli gratis for dem. For en profesjonell aktør bør adgangen til å annonsere der koste litt per måned etter min mening. Grunnen er ganske enkelt at man får verdifull eksponering blant brukermassen ved å annonsere der. For private brukere bør torget forbli gratis.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn