Støvdeksel

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Trenger et nytt støvdeksel til vinylsnurreren min (Thorens TD-160S). Jeg har gitt opp min søken for et originalt deksel som er i god stand. Er jo tross alt gamle spillere dette her. Så valget har falt på et mer universalt deksel. Nå er jo prisene på disse ganske høye, de jeg har sett har ligget på mellom 2000-3500 kroner + frakt og toll. Noen her som har kommet over noen rimeligere alternativer?


Mvh
Kjetil
 

Vedlegg

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg fikk laget et etter mål hos Kreativ Plast på Nøtterøy. Kom det på 1500 mon tro?
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Gå en tur inn på eBay, søk etter Thorens 160 - og det kommer opp et eksemplar ganske langt ned på siden, en såkalt universaltype uten feste for hengsler. Ihvertfall, de passer til nevnte drivverk. Pris i underkant av 100 USD. La oss si 650,- pluss frakt - og du er i overkant av 1000,- ;)
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
anekdoten skrev:
Gå en tur inn på eBay, søk etter Thorens 160 - og det kommer opp et eksemplar ganske langt ned på siden, en såkalt universaltype uten feste for hengsler. Ihvertfall, de passer til nevnte drivverk. Pris i underkant av 100 USD. La oss si 650,- pluss frakt - og du er i overkant av 1000,- ;)
De sender visst kun innen USA.. var jo litt synd det da. Men takk for innsatsen :)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
kjetil71 skrev:
Ja, dette såg da flott ut...stusser dog litt på skjøtene. Hvordan ble resultatet der?
Skjøtene er limt. Jeg synes det er fint jeg.



De kan også bøye slik at man får en eller to avrundede kanter.
 

Vedlegg

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Takker og bukker for bidraget Valentino. Jeg får sende en mail til Kreativ Plast og høre hva de har å si.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.047
Torget vurderinger
32
Jeg har også kjøpt lokk fra Kreativ Plast.

 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Flotte lokk begge to :) Så skal man ha lokk så er det visst Kreativ Plast man må henvende seg til, ja. Hvordan virker kvaliteten på disse lokkene? Da tenker jeg på om de er lett utsatt for skraper slik det pleier å være. Produsenter av vinylsnurrere bruker jo å utstyre disse med usedvanlig myk plast...syns jeg!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er plexiglass. Ikke spesielt ripeutsatt, mao.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.238
Antall liker
10.913
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Valentino skrev:
Det er plexiglass. Ikke spesielt ripeutsatt, mao.
Plexiglass er vel det samme som akryl, og får jo riper.
Har du kanskje fått en sterkere lexan/polycarbonat eller noe sånt?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ifølge kreativ plast, bruker de akryl av god kvalitet.
"ekte plexiglass", som de sier.
uten at jeg har kompentanse til å vurdere sånt.
stoler bare på deres ord.
og har bestilt.

men, riper blir det nok, uansett kvalitet på akrylen.
gjelder å ta det litt easy når man hånterer lokket.
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
124
Torget vurderinger
2
Vil bare nevne at Plastkompaniet i Oslo også påtar seg støvdekseljobber.
Jeg fikk laget et fint deksel til min Scout for 1200,- (men pga litt leveringsrot ble prisen kun 300,-)
http://www.plastkompaniet.no/



aloz
 

bruno

Medlem
Ble medlem
10.05.2007
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Trondheim
Vet ikke om du har fått på plass et deksel enda, men tipset kan jo kanskje gå til andre på dekseljakt?

På Rauna of Swedens nettsider http://rauna.e-butik.se/show_cat.asp?cat_id=30&head_id=0 selger konstuktør Bo Hansson støvdeksel til Continuo-spilleren for SEK 225, som jeg må si er en meget pen pris ift. de alternativer som er nevnt i denne tråden. Jeg har målt min Continuos deksel og det måler 43 x 34,5 x 7 cm. Det er mao. ikke veldig høyt, så jeg vet ikke om det passer til din spiller. Har en Thorens selv også, og der er lokket drøyt 8 cm.

Pål
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Jeg vil tro at jeg kommer til å bestille fra Kreativ Plast eller Plastkompaniet. Men det kan være at jeg kan få et deksel fra Pro-Ject til en hyggelig pris...hva nå enn det vil si. Har ikke fått vite hva det vil komme på riktig ennå. Noen som har deksel fra denne produsenten? Ser på bilder fra fabrikanten at det mangler åpning bak til kabler...
 

Vedlegg

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
kjetil71 skrev:
Jeg vil tro at jeg kommer til å bestille fra Kreativ Plast eller Plastkompaniet. Men det kan være at jeg kan få et deksel fra Pro-Ject til en hyggelig pris...hva nå enn det vil si. Har ikke fått vite hva det vil komme på riktig ennå. Noen som har deksel fra denne produsenten? Ser på bilder fra fabrikanten at det mangler åpning bak til kabler...
Flott deksel , du klarer fint å sage ut for kablene sjølv der du vil ha dei , figursag ( handsag ) merke opp først så sage og runde av kantene med fil etterpå.

mvh sota
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
R.E.S. skrev:
Jeg har også kjøpt lokk fra Kreativ Plast.

Hei!

Hva du måtte ut med for støvdekselet?

Og hvilke mål falt du på?

Hvordan ser det ut i dag etter bruk?

Vurderer å gå for din løsning :)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.277
Antall liker
34.813
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
kjetil71 skrev:
Flotte lokk begge to :) Så skal man ha lokk så er det visst Kreativ Plast man må henvende seg til, ja. Hvordan virker kvaliteten på disse lokkene? Da tenker jeg på om de er lett utsatt for skraper slik det pleier å være. Produsenter av vinylsnurrere bruker jo å utstyre disse med usedvanlig myk plast...syns jeg!
Jeg har også fått produsert lokk der. Ikke fornøyd. Første forsøk fikk plassert hengslene feil, hadde ganske store gliper i skjøtene, og ble så dårlig emballert at det ble slått i stykker på vei hit. (Jada, posten er som den er, men det går da an å pakke ting sånn at de kommer frem hele også. Jeg har selv sendt både gitarer og andre skjøre ting uten å få dem ødelagt.)

Jeg klagde, og de prøvde igjen. På annet forsøk hentet jeg lokket selv på Nøtterøy for å unngå at det også ble ødelagt. Da hadde hengslene kommet på riktig sted og skjøtene så bedre ut, men det viste seg fort at diverse andre mål som var riktige første gang nå plutselig var feil. 5-6 mm bom på bredden av lokket synes ganske godt. Dessuten var fronten på lokket bøyd som en banan, med kanskje 4-5 mm innsving på midten. Da ga jeg opp det firmaet. Jeg bruker fortsatt det første lokket, det med feilplasserte hengsler og sprekker både her og der, ettersom det faktisk ser bedre ut enn det andre forsøket. Kan hende at jeg var uheldig, men mitt inntrykk var at de rett og slett ikke var i stand til å forstå/forholde seg til oppgitte mål.

Hadde ikke tenkt å kritisere dem offentlig, men når så mange nevner det firmaet må jeg nesten også fortelle om min erfaring. Styr unna, er mitt råd.
 
Topp Bunn