Støy i HT fra pc

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Har en Acer mediapc som jeg bruker på treningsrommet, denne er koblet til et par aktive HT. (Argon) med 3,5minijack kabel, det støyer noe sinnsykt i ht. Pcen har ekstern stømforsyning. denne har jordet støpsel, har prøvd og koble til uten jord med tanke på at HT ikke har jordet støpsel, men dette hjalp ikke... har også prøvd minijack til RCA, men støyet like mye. Hadde jeg brukt ein dac som mellomledd hadde nok problemet forsvunnet (støyet ikke når den var koblet til dac i stueanlegget) men dette er blir nå brukt under trening og ser ikke ehlt nødvenigheten for dac her.

Har prøvd slik galanisk skille for rca kabel, hjalp ikke.

Nappe jeg ut strømforsyningen til pc blir det helt roligt i HT

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvidt støyen?

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Man skrev:
det er nok generelt støy fra psu som forplanter seg videre som er problemet.
http://www.ebay.com/itm/USB-2-0-3D-...919?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item256b545d17

denne gjør jobben.
Dårlige erfaring med USB, har fått støy gjennom dette tidligere, dvs fra pc til dac med usb så fikk jeg støy. USB kabel er jo(noen) jordet/skjermet
men her er jo en dac som kostern null og nix, sikkert ikke rare greene, men støyen følger ivertfall ikke med lyset ;D men selvsagt, kan jo hende kvalieteten er så ræva at det blir mere støy i selve dacen ::) ::)

http://www.cableworld.no/adaptere/coaxtoslink-adaptere/digital-til-analog-converter-(coaxoptisk---phono).asp

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Den jeg linket til ER rævva, men forhåpentligvis mindre rævva enn et innebygd lydkort. Det skal som regel svært lite til. Det vil oftest være fordelaktig å hente strøm fra USB da dette betyr et ekstra isolasjonsledd (selv om det sikkert kan oppleves marginalt noen ganger).

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Man skrev:
Den jeg linket til ER rævva, men forhåpentligvis mindre rævva enn et innebygd lydkort. Det skal som regel svært lite til. Det vil oftest være fordelaktig å hente strøm fra USB da dette betyr et ekstra isolasjonsledd (selv om det sikkert kan oppleves marginalt noen ganger).
Off ja e vel som med alt annet, skal man ha kvalitet må man betale. Begynne og bli kresen etter hvert som stueanlegget begynner og komme seg, så var vel forventet at eg sko finna någe og klaga på når eg plassere et annlegg på treningsrommet ;D

Men syns den der Dacen med opitisk kosta så lite at eg får nokk prøve den.... får eg vekk støyen så får eg heller slenga in DacMagic fra stua når denne blir byttet med noe bedre :)

Topp Bunn