- Ble medlem
- 26.02.2013
- Antall liker
- 3.639
Etter å ha fulgt @KJ og @Armand diskusjon om strømforsyning i KJ's interessante tråd KJs Fjøsmekk SMDD-Phonoforsterker kom jeg i skade for å skumme gjennom dataarkene for LT3045 og LT3094. Hvor jeg leser at støygulv kan senkes ytereligere ved å paralellkoble flere LT3045.
Det jeg har søkt litt etter er om dette er et fenomen som kan overføres til andre regulatorer? F.eks. LM317. Spesefikt søker jeg svar på om når det kreves mer strøm en regulatoren kan gi alene om det da kan være gunstig for samtidig få et bedre støygulv heller koble flere i parallel enn å finne en kraftigere regulatorløsning?
Dataark viser et eksempel på parallelle LM317, men sier ingenting om støygulv.
I søken fant jeg en annen artikkel som muligens kan være av interesse for flere?
A Method for Voltage Noise Measurement and Its Application to Primary Batteries
Antiseriell kobling av to batterier med samme spenning etter først vært koblet parallelt
Og funnet deres med nyere batteriteknologi virker være intressant
Det jeg har søkt litt etter er om dette er et fenomen som kan overføres til andre regulatorer? F.eks. LM317. Spesefikt søker jeg svar på om når det kreves mer strøm en regulatoren kan gi alene om det da kan være gunstig for samtidig få et bedre støygulv heller koble flere i parallel enn å finne en kraftigere regulatorløsning?
Dataark viser et eksempel på parallelle LM317, men sier ingenting om støygulv.
I søken fant jeg en annen artikkel som muligens kan være av interesse for flere?
A Method for Voltage Noise Measurement and Its Application to Primary Batteries
Antiseriell kobling av to batterier med samme spenning etter først vært koblet parallelt
Og funnet deres med nyere batteriteknologi virker være intressant
the large capacitance of the 18650 Li-Ion batteries lowers the noise amplitude and render them practically unmeasurable with our instruments. Thus smaller batteries are expected to be more amenable for noise measurements.
-- Can Berk Uzundal and Burak Ulgut 2018 J. Electrochem. Soc. 165 A2557
Radware Bot Manager Captcha
iopscience.iop.org
Sist redigert: