Stakkars stakkars MEG

K

kathrine

Gjest
:'(
Denne blir sikkert flyttet, men tror dere ikke at kattungene hadde herpa oppkenget på bassene til Kappaene mine mens jeg var på jobb.
Steike steike steike. :'( :'( :'(

Prisforespørsel sendt.
Vh
S

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
da har du en god unnskyldning til å kjøpe deg nye, bedre høyttalere.. ;D

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Føler virkelig med deg. Det suger big time når slikt skjer.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Forsiktig med leppa nå, Pengvim. Kappa kan låte veldig bra, de..men det er ikke lett å få dem til! Infinity er ingen pølsebu av en høyttalerfabrikk......

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Kjipt, men tipper du slipper relativt billig fra det. Og når jeg sier relativt, sammenligner jeg med basselementet til mine MS5, som koster 12750,- ;).

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Forsiktig med leppa nå, Pengvim. Kappa kan låte veldig bra, de..men det er ikke lett å få dem til! Infinity er ingen pølsebu av en høyttalerfabrikk......
hehe. det meste kan låte ålreit, men jeg liker ikke Kappa lyden.

pølsebu nei, det er Dantax det. :p

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
18
Tror jeg betalte rundt 2500 +, for bytte av oppheng samt dustcap på 4 stk. kappa 12".
Lurer jaggu på om frakt var inkl. og ::)

Dette var hos en kar i Bergen....

Mvh
Ole

tah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
38
Hei Stikken.
Det er slik det er å ha unger og dyr. Her må du balansera fordeler og ulemper. (og forebygga ulykker.)
For ei tid tilbake spydde katten vår i kjøleribbene på effekttrinnet. Det blei trua med einvegstur til veterinæren, men.........
tah

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
tah skrev:
Hei Stikken.
Det er slik det er å ha unger og dyr. Her må du balansera fordeler og ulemper. (og forebygga ulykker.)
For ei tid tilbake spydde katten vår i kjøleribbene på effekttrinnet. Det blei trua med einvegstur til veterinæren, men.........
tah
Hei!
Jeg tok ingen sjanser jeg tok enveisturen til veterinæren før jeg kjøpte Cremona :-\
Vel, det var ikke kattunge da, men en på over 16 år med noen svulster og vann i bukhulen, og selv om jeg var veldig glad i den så var det nok uansett greit for både den .... og meg :'(
Jeg har ingen nå og det er også greit med slikt utstyr i stua, men det var mye kos i 16 år og tilfeller av ergrelser.
mvh.KW

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
et problem som har ridd meg som en mare i snart 10 år.katten min Bonzo har ødelagt et par Acoustic Energy 109.og herpa frontstoffet til mine System Audio 1250.måtte til og med å lage metall-deksel for å beskytte elementene.dette foringer jo lyden en smule,men de er i det minste riktig plassert.

p.g.a. denne problemstillingen har jeg for det meste holdt meg til stativ-høyttalere og det har gått noenlunde bra.

jeg er glad i katten min og de som mener at avliving er løsningen på problemet er duster.

mvh. s,

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Kan dere ikke bare bygge på huset og få dere eget lytterom? Så kan man lukke døra sånn at dyret ikke kommer inn. Enkel og grei løsning, synes jeg.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
AlexanderK skrev:
Kan dere ikke bare bygge på huset og få dere eget lytterom? Så kan man lukke døra sånn at dyret ikke kommer inn. Enkel og grei løsning, synes jeg.
Ja ikke sant. Bli stuet vekk i en kjeller eller et hjorne av huset som de nerdene vi er, aa bare bli dratt fram naar plenen skal klippes! Flott det?

Nei takk, for min del skal anlegget staa i stua til familie og venners fornoyelse!

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Erland skrev:
AlexanderK skrev:
Ja ikke sant. Bli stuet vekk i en kjeller eller et hjorne av huset som de nerdene vi er aa bare bli dratt fram naar plenen skal klippes! Flott det?

Nei takk, for min del skal anlegget staa i stua til familie og venners fornoyelse!
Sant nok. Hva med et eget katterom, da? Så kan man dra fram dyra når det skal lekes/koses med?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.276
Torget vurderinger
4
For å parafrasere Tom Waits; I never could stand that....cat!

T

timc

Gjest
impulse skrev:

Rettelse: Var ingen pølsebu...............

Dritten er at Infinity har droppet all support på de eldre modellene. Man kan få kjøpt fake orginaloppheng på Ebay men de er ikke en 100% match. Vanskelig å montere.

-Tim

K

kathrine

Gjest
timc skrev:
impulse skrev:

Dritten er at Infinity har droppet all support på de eldre modellene. Man kan få kjøpt fake orginaloppheng på Ebay men de er ikke en 100% match. Vanskelig å montere.

-Tim
Hei !

Ja det er dumt, men de har fremdeles mellombass og polydomene på lager.

Synd at bassene ikke er og oppdrive, men det må da finnes et "erstatningselement" og oppdrive!?

Har sendt mail til SEAS og Dynabel , har noen av dere en ide om elementer som fungerer skrik ut.

Vh
S

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
man bør investere i et klatre/klore-tre.da tror jeg pus blir mindre opptatt av høyttalere.

finnes også i litt mindre varianter. :)

mvh. s,

T

timc

Gjest
Stikken skrev:
timc skrev:
impulse skrev:

-Tim
Hei !

Synd at bassene ikke er og oppdrive, men det må da finnes et "erstatningselement" og oppdrive!?

Har sendt mail til SEAS og Dynabel , har noen av dere en ide om elementer som fungerer skrik ut.

Vh
S

Aha....Vet du om de fortsatt produserer dem, eller om det bare er restlager? Dersom de har polydomen kan jo DIY være aktuelt for min del........

-Tim

K

kathrine

Gjest
timc skrev:
Stikken skrev:
timc skrev:
impulse skrev:

-Tim
Hei !

Vh
S

Aha....Vet du om de fortsatt produserer dem, eller om det bare er restlager? Dersom de har polydomen kan jo DIY være aktuelt for min del........

-Tim
Hei!

Regner nok med at dette er restlager.
Får nok reparere wooferne!

Linken til dette er:

http://www.harmanaudio.com/search_b...ketId=HOM&Parts=IF20007&btnGo.x=16&btnGo.y=13

Vh
S

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
18
Stikken skrev:
timc skrev:
impulse skrev:

-Tim
Hei !

Vh
S

Polydomen og midbassen finnes heller ikke lengre, om det da ikke er noen som har et lager gjemt unna ::)...

Når det gjelder midbassen så er "erstatnings elementet" som anbefales fra Infinity det som sitter i renaissance 90, men det er ganske dyrt, mon tro om det ikke var rundt 1500.- pr. stk. +/- ???...
Jeg kjøpt heller midbasser fra kappa x.2 serien, samme mål på de, men med større magnet og rundt halve prisen. Jeg handlet via Dalens elektronikkservice.

Du må nok regne med å utvide elementhullet i kasse for å få plass.

Mvh
Ole

Edit: Harman hadde ikke noe på lager for over ett år siden ihvertfall.....

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
859
Stikken skrev:
timc skrev:
impulse skrev:

-Tim
Hei !

Vh
S
Dette fikses lett og billig av deg selv. Se bare her:

http://www.decware.com/newsite/mainmenu.htm

Gå på "speaker repair" i menyen til venstre. Dette har jeg gjort mange ganger med godt resultat.

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Gi meg 1 god grunn til å ha katt...
Dummere dyr finnes ikke :-*

Lykke til med opphenget!

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
GnR3 skrev:

Lykke til med opphenget!
hadde man kunnet fjerne klørne dens bare.. ::) :p

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Pengvim skrev:
impulse skrev:

Å du har hatt mye Dantax utstyr skjønner jeg......

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
ixos_76 skrev:
Pengvim skrev:
impulse skrev:

Å du har hatt mye Dantax utstyr skjønner jeg......
er det noe som ikke skal inn hos meg så er det Dantax! ::)

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Åh, er så glad jeg ALDRI skal ha hverken dyr eller barn!!!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.641
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
stift kattene opp på veggen med spikerpistol og bruk dem som diffusorer 8)
IMO

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
stift platespilleren og høyttalerene dine på veggen LMC.slik morbid humor slår ikke alltid så godt an !

mh. s,

K

kathrine

Gjest
erato skrev:
GnR3 skrev:
Du har ikke hatt kanin eller andre gnagere?
Litt på siden!

Jentungen hadde en kanin for mange år siden , den var bare helt "monster"
Når den løp rundt kom det små kuler ut av baken på den hele tiden, har alldrig sett på Æ baken :eek:
Vh
S

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.650
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Kaniner ER dumme de. Katter er faktisk ganske smarte, men på en kattemåte. Ta godt vare på kattene dine, og bruk frontstoff på høyttalerne når du ikke er til stede selv (ta de av ved lytting), eller lukk døra til lytterommet (hvis du kan) når du er ute av huset.

PS Hilsen en som har hund og katt, og har hatt flere katter + kanin og hamster (dvs ungene har hatt).

K

kathrine

Gjest
erato skrev:
Kaniner ER dumme de. Katter er faktisk ganske smarte, men på en kattemåte. Ta godt vare på kattene dine, og bruk frontstoff på høyttalerne når du ikke er til stede selv (ta de av ved lytting), eller lukk døra til lytterommet (hvis du kan) når du er ute av huset.

PS Hilsen en som har hund og katt, og har hatt flere katter + kanin og hamster (dvs ungene har hatt).
Hei!

Tør ikke tenke på hva de ville fått utrettet med frontstoffet!? :eek:

Reperasjon er bestilt fra duuden på Ålgård Mr Hære, 500,- pr side.
Dette er jo en meget grei pris! ::)
Vh
S

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.650
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Stikken skrev:
erato skrev:

Hei!

Tør ikke tenke på hva de ville fått utrettet med frontstoffet!? :eek:

Reperasjon er bestilt fra duuden på Ålgård Mr Hære, 500,- pr side.
Dette er jo en meget grei pris! ::)
Vh
S
Frontstoff er bare frontstoff. Det kan sprayes med katteavviser, og hvis ikke, trekkes om hvis nødvendig. Mine katter foretrekker grove dørmatter, disse kan fåes ganske pene og rimelige. Legg en foran hver høyttaler så vil du se de foretrekker de. Er du heldig er de bra for lyden også. Har forøvrig ikke hatt hendelser av den typen du beskriver selv uten slike tiltak.

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
LMC skrev:
IMO
Jeg hadde brukt kattungene til å "sy" nye oppheng til bassene ;D

Roger

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.922
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
coolbiz skrev:
LMC skrev:
IMO
Hvorfor bruke spikerpistol når man har gaffateip?

Slikt vekker gode gamle minner fra når min onkel var barnevakt.....

Topp Bunn