Stanalog (Well Tempered)

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Jeg trenger råd!

Jeg har en Well Tempered platespiller som jeg har bestilt en del småting til fra Stanalog i USA. Jeg bestilte varene via webbshoppen deres og har betalt med VISA. Beløpet er trukket fra kontoen. Nå har det gått 2 ½ uke og jeg har ikke hørt noe fra dem. Jeg har sendt mange mail og har også prøvd å ringe uten at noen har tatt telefonen. Før jeg bestilte fikk jeg svar på en forespørsel fra dem.

Er det noen som har handlet fra Stanalog eller som kjenner til butikken?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
impulse gjør. Vi snakket om å gjøreen bestilling ihop en gang, men så solgte han hele WTen.
Jeg tror de er sløve med å svare på mailer som ikke kan gi et salg, inklusive oppfølging av utførte salg.

Stanalog har pleid å være ryddige etter hva jeg har skjønt.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Jeg får følge med på denne tråden. Har også en WT (Impuls sin). :D

Mvh
Geir

hans

Bransjeaktør
Ble medlem
08.09.2003
Antall liker
0
Jeg bestilte fra dem i Februar, pengene blev trukket fra kontoen, men varerne er aldrig dukket op!

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
hans skrev:
Jeg bestilte fra dem i Februar, pengene blev trukket fra kontoen, men varerne er aldrig dukket op!
Det høres ikke lovende ut! Har du prøvd å få konntakt med dem?

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Er det noen som har bestilt og fått varene fra Stanalog og hvor lenge var det siden?

Kanskje de er konkurs?

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Er det ingen som har bestilt og fått varene fra Stanalog?

Ønsker erfaringer da jeg ikke har hørt noe fra dem 3 uker etter at jeg bestilte og betalte med VISA. Har prøvd å ringe minst 20 ganger (Kommer til en tlf svarer og har lagt igjen beskjed).

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Jeg bestillte herfra: http://www.tubesdirect.com/
Penger ble trukket ifra kort og så hørte jeg ingenting. Sendte flere purre mail men ingenting skjedde. Etter en måned så ringte jeg til de.
Jeg snakket med en hyggelig dame som ikke visste noenting. Etter en stund viste det seg at alle mine mailer var gått i spam boksen!
Da ordnet alt seg og varene kom frem på en uke.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Da har vi en lykkelig historie fra handel hos Stanalog http://stanalog.stores.yahoo.net/ :D

Bestilte spindelvæske pluss dempevæske til armen 28/12 og brukte adresse fra http://www.jetcarrier.com/. Dette er viktig da Stanalog ikke sender utenfor USA. De godtok bestillingen og tok pengene. Så purret jeg i mail 24/1 og fikk svar med beklagelse 27. 28 fikk jeg mail om at varene var sendt! :D Så gikk det greit gjennom Jet Carrier, og idag hentet jeg varene på butikken. :D :D :D

Dette er kanskje beskrivende for hvordan kundebehandling kan være i statene kontra i Norge. Vi har nok mye bedre lovverk pluss at holdninger tydeligvis kan være svært varierende der borte. Vel, vel

Vet forresten ikke helt om jeg skal skifte væsken på spindelen eller om jeg bare skal toppe opp. Det samme med armen. Noen msom har noen formening?

Mvh
Geir

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Kjenner ikke WT spillere spesielt, men har byttet olje på noen spindler i løpet av vinylkarrieren min. Jeg har da fjernet all gammel olje. Bruk gjerne en Q-tips for å tørke bort gammelt slagg. Samler seg ofte mye dritt oppi oljen, spesielt hvis ikke man ikke har invertert senterleie. Mitt råd er derfor, bytt ut alt på verket i hvertfall.. Armen har jeg ingen formening om, men det skulle ikke forundre meg om det er en god ide å bytte alt der også innimellom. Jeg gjør det på mitt dempetrau til Airtangent i hvertfall.

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg har bestilt fra Stanalog fra noen dager siden. Jeg har fått bekreftelse på orderen, men blir nervøs av å lese denne tråden. De har svart på e-post jeg sendte med spørsmål ang onlinebestilling. Det stod at dette ikke var mulig utenfor USA. Jeg fikk svar om at dette var feil og at den skulle rettes opp på siden deres. Så da svarer de i alle fall på e-poster for tiden...
De skriver videre at de har sendt mange pakker til Norge oppigjenom... Håper de sender min også... :)

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Gut-man. WT bruker ikke lager, men spindelen hviler i et bad med silikon. Når motoren starter, vil spindelen løfte seg og flyte fritt i silikonen. Så silikonen bør ha riktig viskositet. Genialt ;D

Johnny Logan (unnskyld Lotion ;D) Det var fint å høre. Bruker jeg opp denne ladningen, kan jeg bestille en ladning direkte hjem så jeg har reserve.

Mvh
Geir

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Har du hørt noe mer Plinius?
Jeg har nå prøvd både e-post og telefon, men det er slutt på alle svar...
Blir litt bekymret samtidig som jeg er lettet over at jeg ikke har bestilt alt for dyre ting.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Godt å høre at Stanalog har fått ut finger´n og begynner å forholde seg til kundene sine igjen! WT lager geniale og fantastisk gode platespillere, rett og slett.

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Jeg fikk varene mine til slutt ;D, men det tok ca ett halvt år fra jeg bestilte.
De svarte ikke på må mail og tlf. Jeg sendte også brev til dem.

Forstår meg ikke helt på den butikken. Virker som de svarer før man skal handle for deretter å bli helt usynlige.

Men du skal ikke se bort i fra at varene plutselig dukker opp en dag!

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
plinius skrev:
Jeg fikk varene mine til slutt ;D, men det tok ca ett halvt år fra jeg bestilte.
De svarte ikke på må mail og tlf. Jeg sendte også brev til dem.

Forstår meg ikke helt på den butikken. Virker som de svarer før man skal handle for deretter å bli helt usynlige.

Men du skal ikke se bort i fra at varene plutselig dukker opp en dag!
Et halvt år? Får bestille fra annet sted også da og heller sitte med dobbelt opp hvis varene en dag skulle finne veien til meg.

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Bare til info fikk jeg e-post fra Stanalog i dag hvor de skriver at de har sendt varen og at de bestandig har levert varene som blir bestilt. (De mener å kunne bevise det også :))
Da er i alle fall ikke firmaet konkurs..
Så er det bare å håpe at de ikke kødder.

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Jeg håper at du får varene og at Stanalog for fremtiden skjerper seg med kundeoppfølgingen.

Jeg kunne tenkt å bestilt noe mer fra dem etter hvert.

Du får si i fra når du får varene.

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
plinius skrev:
Jeg håper at du får varene og at Stanalog for fremtiden skjerper seg med kundeoppfølgingen.

Varene ankom i dag. Jeg bestilte 11. februar, så dette må sies å være kjapt og greit ;D
Puster litt lettet ut nå.

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Johnny Lotion skrev:
plinius skrev:

Varene ankom i dag. Jeg bestilte 11. februar, så dette må sies å være kjapt og greit ;D
Puster litt lettet ut nå.
Gratulerer! ;D

Topp Bunn