Hei!
Noen spørsmål ang Pioneer A-717..
For å gjøre en lang historie litt kortere, dette monsteret ble innkjøpt av meg i -88 og dro gjennom 90 tallet på et par Dali 7a..
Tror jaggu jeg betalte sånn ca 7-8 tusen for den gang hvis jeg husker riktig
Okay...2024... kanskje på tide å vekke opp denne igjen? Ble fyrt opp en kveld for 3-4 år siden av en entusiast, som påstod at alt fortsatt var i orden her.
Ellers har den vært pakka bort siden 2000.
Denne energi bunten har selvfølgelig høy nostalgisk verdi for meg. Og denne forsterkeren er eneste komponent jeg har spart fra "gamle" anlegget.
Planen er å samle sammen et stueanlegg igjen
Så til spørsmålene:
1. Bør jeg starte den opp forsiktig, og "hvordan" gjøres dette? Link til artikkel eller lign. på nett?
2. Bør elektronikk innvendig byttes uansett om denne virker å være i orden?
3. Har dere noen tips ang utstyr som passer godt med denne modellen? Budsjettet er max 10 lapper i første omgang. Først og fremst høyttalere, gjerne vintage men også nyere modeller.
Mvh Hallgeir
Beklager hvis denne er posta i feil tråd eller grundig besvart tidligere!
Noen spørsmål ang Pioneer A-717..
For å gjøre en lang historie litt kortere, dette monsteret ble innkjøpt av meg i -88 og dro gjennom 90 tallet på et par Dali 7a..
Tror jaggu jeg betalte sånn ca 7-8 tusen for den gang hvis jeg husker riktig
Okay...2024... kanskje på tide å vekke opp denne igjen? Ble fyrt opp en kveld for 3-4 år siden av en entusiast, som påstod at alt fortsatt var i orden her.
Ellers har den vært pakka bort siden 2000.
Denne energi bunten har selvfølgelig høy nostalgisk verdi for meg. Og denne forsterkeren er eneste komponent jeg har spart fra "gamle" anlegget.
Planen er å samle sammen et stueanlegg igjen
Så til spørsmålene:
1. Bør jeg starte den opp forsiktig, og "hvordan" gjøres dette? Link til artikkel eller lign. på nett?
2. Bør elektronikk innvendig byttes uansett om denne virker å være i orden?
3. Har dere noen tips ang utstyr som passer godt med denne modellen? Budsjettet er max 10 lapper i første omgang. Først og fremst høyttalere, gjerne vintage men også nyere modeller.
Mvh Hallgeir
Beklager hvis denne er posta i feil tråd eller grundig besvart tidligere!