Statisk elektrisitet og Mp3 spillere

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Noen som har vært borti dette?

Skal visst kunne gi peaker på 160 DB rett i øret, flere folk som har fått hørselskader visstnok.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Nope, har berget bra på dette punktet. Jeg bruker mp3-spiller bare når jeg er ute og jogger, og der er det få TV'er o.l. som avgir statisk elektrisitet.

Mvh
Tullingen

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Er det ikke det samme om man har ørepropper eller andre høretelefoner, lyden er nå høy uansett?

Har du noen tips om god joggemusikk BT? Har funnet endel musikk som er god å gå til, men joggemusikken er blitt forsømt...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Er det ikke det samme om man har ørepropper eller andre høretelefoner, lyden er nå høy uansett?

Har du noen tips om god joggemusikk BT? Har funnet endel musikk som er god å gå til, men joggemusikken er blitt forsømt...
Det finnes vanligvis volumkontroll på musikkformidlere... ;)

Joggemusikk velger du etter hvor hardt du har tenkt å trene. Selv sverger jeg til Judas Priest. Da går det unna, og for meg fungerer det best når jeg ikke hører min egen pust når jeg løper. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det finnes vanligvis volumkontroll på musikkformidlere... ;)

Joggemusikk velger du etter hvor hardt du har tenkt å trene. Selv sverger jeg til Judas Priest. Da går det unna, og for meg fungerer det best når jeg ikke hører min egen pust når jeg løper.  ;D

Volumkontroll..? Har aldri hørt om...
Poenget var vel disse støtene som ga høy lyd, det er vel mp3-spilleren som lager denne, og da er det vel ett fett hva man hører med?

Judas Priest du liksom, her er det ikke nok med artist eller plate, hver enkelt sang har sin egen rytme og er rytmen feil blir det mye tyngre å løpe/gå enn når det er rett. Har funnet ut at gå-tempo er passelig på ca 120.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Volumkontroll..? Har aldri hørt om...  
Poenget var vel disse støtene som ga høy lyd, det er vel mp3-spilleren som lager denne, og da er det vel ett fett hva man hører med?

Judas Priest du liksom, her er det ikke nok med artist eller plate, hver enkelt sang har sin egen rytme og er rytmen feil blir det mye tyngre å løpe/gå enn når det er rett. Har funnet ut at gå-tempo er passelig på ca 120.
Ooops, det var disse støtene som ble diskutert her ja. Nei, de har jeg holt meg unna, skjønt Judas Priest minner kanskje litt. Det varierer mellom fort og veldig fort. Metal på sitt beste. Jeg velger som regel Unleashed in the East. Starter fra spor 1, dvs. oppvarming til Exciter, og favoritten Running Wild, og navnet på låten sier det meste om hvordan joggeturen går på dette tidspunktet. ;D

Deretter går det slag i slag inntil en annen favoritt; Victim of Changes, hvor det er en del taktskifter, og eneste muligheten til å hente seg inn litt, før det hele avsluttes med Genoside og Tyrant. Men siden jeg har remasteredplata er det bonuslåter, så det blir noen strafferunder på slutten, og da er man så pumpet at man ser stjerner, til låten Starbreaker. God fornøyelse. 59,- på cdon (hvis du kjøper minst to cd'er). Høy puls garantert...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ooops, det var disse støtene som ble diskutert her ja. Nei, de har jeg holt meg unna, skjønt Judas Priest minner kanskje litt. Det varierer mellom fort og veldig fort. Metal på sitt beste. Jeg velger som regel Unleashed in the East. Starter fra spor 1, dvs. oppvarming til Exciter, og favoritten Running Wild, og navnet på låten sier det meste om hvordan joggeturen går på dette tidspunktet.  ;D

Deretter går det slag i slag inntil en annen favoritt;  Victim of Changes, hvor det er en del taktskifter, og eneste muligheten til å hente seg inn litt, før det hele avsluttes med Genoside og Tyrant. Men siden jeg har remasteredplata er det bonuslåter, så det blir noen strafferunder på slutten, og da er man så pumpet at man ser stjerner, til låten Starbreaker. God fornøyelse. 59,- på cdon (hvis du kjøper minst to cd'er). Høy puls garantert...

Du kjører gjennom hele platen ja... sikkert et interessant syn, spesielt ved taktskiftene.
Får se om jeg kommer over den... holder vel med en sang for meg ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Du kjører gjennom hele platen ja... sikkert et interessant syn, spesielt ved taktskiftene.
Får se om jeg kommer over den... holder vel med en sang for meg    ;D
Bruk metal-detektor, så finner du den nok.

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Støtene slik jeg tror, kommer som statisk elektrisitet inn på selve hodetelefon ledningen, der elementet "lader ut" rett i øret ditt. Helt sikkert værst med inear. Den som vil teste det anmodes om å ta en billig hodetelefon, og dra pluggen mot skjermen på en gammeldags tv (uten å ha hodetelefonene på seg ;D), blir det så høye støt som det skrives om, skulle det uansett høres godt:)

Alternativet er at det er statiske støt som forsterkes av elektronikken i spilleren.

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
110
Det er ikke magnetfeltet fra avmagnetiseringsspolene som gjør det, da? Det røsker til ganske kraftig det, spesielt i relativt nye TVer og ikke minst dataskjermer. Prøv å holde en skrutrekker ca. 1 cm. fra avmagnetiseringsspolen i en dataskjerm, slå på og kjenn selv.

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Jeg mener det skal være vanlig statisk elektrisitet.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er ikke magnetfeltet fra avmagnetiseringsspolene som gjør det, da? Det røsker til ganske kraftig det, spesielt i relativt nye TVer og ikke minst dataskjermer. Prøv å holde en skrutrekker ca. 1 cm. fra avmagnetiseringsspolen i en dataskjerm, slå på og kjenn selv.
Dette virker ganske logisk, det må jo være store krefter i sving her vil jeg tro, og de tilfellene jeg har hørt nevnt har vært i kombinasjon med TV. Statisk elektrisitet har man jo og andre steder f.eks ofte i bilen, men har ikke hørt om problemer der.

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Dette virker ganske logisk, det må jo være store krefter i sving her vil jeg tro, og de tilfellene jeg har hørt nevnt har vært i kombinasjon med TV. Statisk elektrisitet har man jo og andre steder f.eks ofte i bilen, men har ikke hørt om problemer der.
Spesielt på treningsentre har det vært problemer

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Det er farlige greier, før idag fikk jeg et slags smell i hodetelefonene tilsluttet den stasjonære dataen (denne), et par store AKG, tror det gikk bra. Hadde jeg hatt på meg noe superfølsomme in ear så er det ikke sikkert det hadde gått så bra. Men tror ikke det hadde noe med statisk elektrisitet å gjøre denne gangen.

Topp Bunn