Stativer til Tandberg Studiomonitor

Janmicro

Fersking
Ble medlem
03.04.2012
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Ottestad
Hei
Disse stativene er ikke ofte å se om dagen. Derfor har jeg bestemt for å friske metallsløydkunnskapene å prøve å lage noe ala disse stativene selv. Så jeg er ute etter noen gode foto eller kanskje noen som vet hvor jeg kan skaffe målsatte skisser eller byggetegninger for disse stativene.


Takker aller hjertligst for alle bidrag og vil samtidig benytte anledningen med et ønske om fortsatt God Jul og et Godt Nyttår til dere alle


Mvh Jan
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
TANDBERG STUDIO MONITOR 001a.jpg

Jeg tror dette er orginalstativene, ser ut som et tidsriktig kjipt TV-stativ.

Noe jeg er temmelig sikker på vil låte bedre er en boks i passende høyde fylt med sand.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.750
Antall liker
871
Torget vurderinger
35
Gammel tråd, men er det noen som vet høyden på de originale stativene til Tandberg Studio Monitor ?

mvh
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
De originale stativene er 36,7 cm høye med hjul. 31,7 cm uten hjul.
Anbefales å bygge de noe sterkere enn de originale! De er ikke særlig stødige.- Og det anbefales også å bruke metallhjul, da de originale av plast har en tendens til å knekke under vekten over tid.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.750
Antall liker
871
Torget vurderinger
35
De originale stativene er 36,7 cm høye med hjul. 31,7 cm uten hjul.
Anbefales å bygge de noe sterkere enn de originale! De er ikke særlig stødige.- Og det anbefales også å bruke metallhjul, da de originale av plast har en tendens til å knekke under vekten over tid.
Supert, takk Rune.U - hadde en mistanke om at de var ca 40 cm høye.

Tenker å være på jakt etter solide stativer som evt. kan sandfylles på ca 40 cm - tenker høyttalerne har godt av et solid fundament.
Har stativer (lik originale) på ca 25 cm, føler det er litt lavt, men lydmessig et løft i forhold til plassering rett på gulvet.

mvh
 
Topp Bunn