Stativhøyttaler med dynamikk, spilleglede, bass etc. - finnes det?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Heisann,

    Er i markedet for å kjøpe et sett stativhøyttalere, da mine Avantgarde Duo G2 høyttalere ikke får plass der vi skal bo en periode. :'( De skal stå å spille på en Ikea Malm kommode (med bedre topp-plate), så de kommer til å stå nærme bakvegg. Rommet er ca. 440x330-ish, fullt av møbler.

    Finnes det en høyttaler med dynamikk, spilleglede, bass og oppløsning? Stemmegjengivelsen er viktig og de må ikke være alt for laid-back i gjengivelsen. Lettdrevne saker er en fordel og gjerne et minimum med delefilter.. ;) Kommer til å bli brukt med en T+A V10-1 rørforsterker, men satser nok på transistor etterhvert. Sub er uaktuelt.

    Musikk som blir spilt her hjemme er:
    - elektronika (alt fra techno til roligere saker, fx. Trentemøller, Luftkastellet, Bear In Heaven, The Radio Dept., Pantha Du Prince, The Field....)
    - rock (indie og svart-/sinnametal, fx. Mogwai, Radiohead, The National, The Editors, Arcade Fire, Korn, Pantera, Dimmu etc.)
    - diverse, fx. Kari Bremnes, Ane Brun, Thomas Dybdal, div. jazz, Antonio Forcione, diverse fra KKV, hip-hop, Anthony And The Johnsons...
    Det står litt mer i "Mitt anlegg og billedtråder"-tråden min, her.

    Budsjettet er fleksibelt...men håper på å holde meg godt under 30k, helst i prisklassen 10-20k. Kandidater jeg har i tankene hittil er Tannoy Definition DC8, Rev.Sign.DC6, Gallo Strada (her må en vel ha sub?), KEF 201/2 (brukt), Avantgarde Solo (brukt), Dali Mentor 2, Klipsch (palladium?), Audio Physic Step 25......

    Tips, råd og erfaringer taes imot med takk! :D
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Når jeg leser kravspesifikasjonen din, tenker jeg på Epos. Mi12 har mye av det du er ute etter. Eneste problemet er kan hende at den er altfor billig.

    Epos har for øvrig kommet med en ny serie - Epic - som kan virke enda litt mer forseggjort enn Mi-serien - som det kan være verdt å sjekke ut. Hør med Tor Aa hos Lyric Hifi.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Audio Note AN/E eller AN/J... Står et par AN/E kit3 på børsen.. Men de er kanskje litt store til stativere da ?? :)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Ulf-B skrev:
    Når jeg leser kravspesifikasjonen din, tenker jeg på Epos. Mi12 har mye av det du er ute etter. Eneste problemet er kan hende at den er altfor billig.

    Epos har for øvrig kommet med en ny serie - Epic - som kan virke enda litt mer forseggjort enn Mi-serien - som det kan være verdt å sjekke ut. Hør med Tor Aa hos Lyric Hifi.
    Takker for tips! Skal sjekke de ut og at de er "altfor billig" er bare veldig bra, da er det mer penger til musikk og annen morro.. :D


    bambadoo skrev:
    Audio Note AN/E eller AN/J... Står et par AN/E kit3 på børsen.. Men de er kanskje litt store til stativere da ?? :)
    De er nok uaktuelle, da de skal stå på nevnte kommode som allerede ruver ca.75cm over bakken. Vil gjerne ha noen "lekre" høyttalere, altså noen med høy WAF.. ::) ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har hatt en av alternativene dine. Dali Mentor2. Nydelige høyttalere, men mangler litt "kropp" mulig du vil få et bedre resultat enn det jeg fikk til med din røramp. Jeg brukte Primare i21, så dynamikk var det vel ikke flust med. Stereperspektiv og andre typiske styrker som stativhøyttalere kan varte opp med var de riktig så gode på.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Stativhøyttaler med dynamikk, spilleglede, bass etc. - finnes det?

    Jada, du snakker her om Usher Be 718! ;D
    (Jeg vet at den finnes i signaturen min, men det er jo en grunn til det...) ;)

    - Spiller glitrende oppløst og dynamisk i mitt lytterom på 3 x 4 meter.
    - Mektig (men presis) bass til å være såpass liten.
    - Lettplassert pga bassport i front.
    - Ikke av de mest lettdrevne (87 dB/W/m), men drives utmerket av min 25w klasse A forsterker.
    (trives best med strømsterke forsterkere, antall watt betyr mindre).
     

    Vedlegg

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Dynabel Exact , har jeg i alle fall hatt det veldig morro med =)
    eneste minuset er nokk at mellomtonen er noe tilbaketrukket, og at det kanskje kan bli litt mye bass til tider.
    Men sinsykt morro, fin oppløsning og bra waf faktor
    Går latterlig billig på brukten av og til sett de ned til 3750kr,- Selv om de stort sett går for rundt 4-5k brukt.
    De selges også nye som byggesett fra dynabel.no men da uten kabinett.

    Forsterker til disse, som vil du sikkert se i min signatur så liker jeg abrahamsens utstyr veldig godt, så vil selvsagt anbefalle disse først.
    Men, uavhengig av dette så er strømsterke forsterkere som trisket etter min mening, til såppas tungdrevne høytalere.
    Mye andre strømsterke saker som helt sikkert ville fungere fint, adyton, Musical Inovation, eller lignende.
    Men som innlegget over skriver, strømsterk før mengde watt.

    Forklaring på hvordan dette kan stemme, et eksempel
    Når impedanden (vekselstrømsmotstanden) i høytaleren synker, må forsterkeren levere mere strøm for å kunne opprettholde spenningsnivået.
    Impendansen varierer av mange årsaker, men plassering av spole i magnet og delefillter påvirker dette.


     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    alfao skrev:
    http://www.revelspeakers.com/ProductDetails.aspx?prdid=13

    Tungdrevne og krever litt krefter, kanskje ikke den beste komboen med T+A`en din. Men dynamikk i bøtter og spann med riktig forsterker.
    Spennende og lekre de der.. :) Hvem er forhandler i norge?


    blitzkrieg skrev:
    Med et budsjett inntil 30k' ville jeg definitivt sjekket ut Klipsch Palladium.

    http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=867&category_id=13
    Disse er meget interessante! :D Noen med mer info og erfaringer? Mener jeg har lest litt blandet kritikk av disse - definitivt high-end, men kanskje litt "hissige"? Er de utstilt hos OHC?


    Griffenfeldt skrev:
    Jeg har hatt en av alternativene dine. Dali Mentor2. Nydelige høyttalere, men mangler litt "kropp" mulig du vil få et bedre resultat enn det jeg fikk til med din røramp. Jeg brukte Primare i21, så dynamikk var det vel ikke flust med. Stereperspektiv og andre typiske styrker som stativhøyttalere kan varte opp med var de riktig så gode på.
    Får ta turen innom HFK og ta en lytt en dag. Har hørt mye godt om Mentor.


    SaltyDog skrev:
    Jada, du snakker her om Usher Be 718!
    Disse virker interessante ja, WAF-delen er på plass også! Er det noen forhandler i Oslo/Akershus som har de utstilt?

    kise skrev:
    Dynabel Exact , har jeg i alle fall hatt det veldig morro med =)
    Har tidligere hatt en Seas Excel basert høyttaler og ble aldri fornøyd med bl.a. stemmegjengivelse/mellomtone, selv om de våknet veldig med Pass Labs X250. ;)


    CDWMcInSpots skrev:
    En annen "altfor billig" høyttaler er Krix Equinox MKII. Beskrivelser og lytteinntrykk finner du bl.a. i Krix-tråden og i tester referert på Krix' vevsider.

    ... Jeg har aldri tenkt på mine KEF Reference 201/2 som "kommodehøyttalere".

    Mvh en noe undrende (og betuttet)
    CDWMcInSpots
    He he.. Var ikke meningen å fornærme noen her altså, men ser at "kommodehøyttalere" kanskje ikke er den mest flatterende betegnelse på en high-end monitor.. Krix er forøvrig spennende, mener jeg hørte de på Horten messen for en tid tilbake siden?

    Er du forresten fornøyd med dine 201/2? Er veldig interessert i disse (hvis de dukker opp til en fornuftig pris). Hvilken forsterker bruker du på dem/hva har du testet? :)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Noen med erfaringer og kommentarer til Tannoy Definition DC8 forresten? Har hørt DC10T som jeg synes var litt tamme i lyden, men det var på en liten MBL forsterker, så jeg mistenker sterkt at det ikke var noen optimal match. :)

    Dynaudio Excite x16 i high-gloss hvit ser også spennende ut ::) ;) - noen som har hørt den?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ceroxol skrev:
    SaltyDog skrev:
    Jada, du snakker her om Usher Be 718!
    Disse virker interessante ja, WAF-delen er på plass også! Er det noen forhandler i Oslo/Akershus som har de utstilt?
    Det er DaCapo i Moss som har agenturet på Usher.
    Det finnes flere forhandlere, jeg kjøpte mine hos http://www.jfssoundsystems.no/default.htm i Drammen.
    John pleier å ha en del Usher høyttalere framme. Ta en telefon til ham.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    ceroxol skrev:
    Heisann,

    Er i markedet for å kjøpe et sett stativhøyttalere, da mine Avantgarde Duo G2 høyttalere ikke får plass der vi skal bo en periode. :'( De skal stå å spille på en Ikea Malm kommode (med bedre topp-plate), så de kommer til å stå nærme bakvegg. Rommet er ca. 440x330-ish, fullt av møbler.

    Finnes det en høyttaler med dynamikk, spilleglede, bass og oppløsning? Stemmegjengivelsen er viktig og de må ikke være alt for laid-back i gjengivelsen. Lettdrevne saker er en fordel og gjerne et minimum med delefilter.. ;) Kommer til å bli brukt med en T+A V10-1 rørforsterker, men satser nok på transistor etterhvert. Sub er uaktuelt.
    Jeg tror det er helt avgjørende for resultatet at du finner en høyttaler som matcher bra med plasseringen på kommode, tett på bakvegg. Tradisjonelle toveis høyttalere som gjør seg bra på stativ vil få mye bass med en slik plassering, men det er også en tendens til at mellomtonen blir mudret til. Du bør lete etter høyttalere som er bygd for en slik plassering, og aller helst lytte på de hjemme.

    Hvis du går til anskaffelse av romkorreksjon med muligheter for manuell justering blir dette med høyttalervalg langt mindre kritisk. Da kan du simpelthen velge en som er bra og så voice høyttaleren etter at den er kommet på plass.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Bx skrev:
    Jeg tror det er helt avgjørende for resultatet at du finner en høyttaler som matcher bra med plasseringen på kommode, tett på bakvegg. Tradisjonelle toveis høyttalere som gjør seg bra på stativ vil få mye bass med en slik plassering, men det er også en tendens til at mellomtonen blir mudret til. Du bør lete etter høyttalere som er bygd for en slik plassering, og aller helst lytte på de hjemme.

    Hvis du går til anskaffelse av romkorreksjon med muligheter for manuell justering blir dette med høyttalervalg langt mindre kritisk. Da kan du simpelthen velge en som er bra og så voice høyttaleren etter at den er kommet på plass.
    Takker for meget bra innspill. :) Bruker i dag Mac/iTunes/PureMusic som kilde og tenker at jeg skal benytte endel av mulighetene som finnes i PM. Her er det muligheter for div. forskellige former for EQ etc., er en tråd om emnet her.
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    han etterlyser bass og dynamikk og det kommer bla. forslag om minimonitorer med 5" bass, også med bakmontert bassreflex og enda mindre kabinett. :eek:
    ikke mulig å sette høyttalerene utenfor kommoden da? naturlig nok vanskelig me god bass og dynamikk fra et lite produkt
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sonus Faber må vite.....Guarneri Memento,Cremona Auditor e.l. må jo være ypperlig til ett slikt lite rom.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    nysjerrigper skrev:
    han etterlyser bass og dynamikk og det kommer bla. forslag om minimonitorer med 5" bass, også med bakmontert bassreflex og enda mindre kabinett. :eek:
    ikke mulig å sette høyttalerene utenfor kommoden da? naturlig nok vanskelig me god bass og dynamikk fra et lite produkt
    He he.. Du har et godt poeng, ikke mye action i en 5" (med noen få unntak..). De må nok desverre stå på nevnte kommode, da det er lite plass her i stuen, så det er ikke akkurat optimalt.

    Sikler forøvrig litt på et Gallo Strada + TR-3 sett som ligger på brukten, de kan jo veggmonteres og da kan det hende at den ledige kommodeplassen kan benyttes av noe annet som igjen gir plass til en liten sub på gulvet.. Hmm..



    Pad skrev:
    Sonus Faber må vite.....Guarneri Memento,Cremona Auditor e.l. må jo være ypperlig til ett slikt lite rom.
    SF Memento er for dyre og derfor ikke aktuelle, vil ikke legge alt for mye penger i det, da det er et midlertidig oppsett frem til jeg igjen gjør et voldsomt horn-comeback. ;) SF Cremona Auditor M finnes brukt for tiden og jeg vurderer dem, men vet ikke helt om SF er den riktige høyttaler for meg når jeg kommer fra 104dB horn, de er vel ganske så laid-back og litt tamme i lyden. Jeg vil nok ha litt mer galskap! ;D Men skal ikke se bort ifra at jeg prøvelytter, de er jo veldig lekre i grafitt.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ceroxol skrev:
    [...]
    CDWMcInSpots skrev:
    En annen "altfor billig" høyttaler er Krix Equinox MKII. Beskrivelser og lytteinntrykk finner du bl.a. i Krix-tråden og i tester referert på Krix' vevsider.

    ... Jeg har aldri tenkt på mine KEF Reference 201/2 som "kommodehøyttalere".

    Mvh en noe undrende (og betuttet)
    CDWMcInSpots
    He he.. Var ikke meningen å fornærme noen her altså, men ser at "kommodehøyttalere" kanskje ikke er den mest flatterende betegnelse på en high-end monitor..
    Jeg er hverken fornærmet eller (så vidt jeg vet) lettfornærmelig. Jeg stusset dog litt når en av de bedre stativhøyttalerne i regulær produksjon omtales som en "kommodehøyttaler". Det passer ikke helt med mitt (og tror jeg mange andres) virkelighetsoppfatning.

    ceroxol skrev:
    Krix er forøvrig spennende, mener jeg hørte de på Horten messen for en tid tilbake siden?
    (Innehaver Paul Magne Mortensen(?) i) P.M. Audio fortalte meg i 2009/2010 at P.M. Audio har benyttet Krix Equinox MKII på Horten-messen i et oppsett med ganske dyr elektronikk.

    Jeg har hørt dem hos Renaissance Audio i Bergen ved flere anledninger. De er meget bra. Man kan selvsagt lytte etter det som ikke er der, men de innbyr til å lytte til og glede seg over det som er der og glemme resten. De har altså bl.a. nok bass til at man kan leve godt med dem (også i ganske store butikklokaler).

    Jeg synes "Atlantic Jarrah" er en fin utførelse. Den kan se vel rød ut i butikklys, men var helt fin hjemme hos meg. Krix leverer også andre finerutgaver, men jeg tror disse er bestillingsvare hos P.M. Audio med ganske lang leveringstid p.g.a. båtfrakt fra Australia som gir lav utsalgspris i Norge.

    ceroxol skrev:
    Er du forresten fornøyd med dine 201/2? Er veldig interessert i disse (hvis de dukker opp til en fornuftig pris).
    Ja. Jeg har dessuten et generelet inntrykk av at de aller fleste som har satset på KEF Reference 20x/2-serien er det.

    Jeg har skrevet noe om KEF Reference 201/2 i tråden "Gode stativ høytallere":

    Se også trådene:
    • KEF Ref 207/2 som også inneholder en del generelt om KEF Reference 20x/2-serien
    • KEF's venner som bl.a. inneholder en god del om KEF Reference 20x/2-serien

    ceroxol skrev:
    Hvilken forsterker bruker du på [KEF Reference 201/2]/hva har du testet? :)
    Jeg bruker McIntosh MA7000.

    I butikk har jeg også hørt:
    • Hegel H200
    • Electrocompaniet forforsterker og 180 W monoblokker (i salg høsten 2009)
    • Marantz SR7005 hjemmekinoreceiver

    Kan Dynaudio være aktuell? Jeg har skrevet litt om mine møter med to Dynaudio-høyttalere i ovennevnte tråd.

    Dali Mentor er som ovennevnt heller ikke å forakte. Jeg har særlig hørt Dali Mentor 1 i et mindre lytterom hos Hi-Fi klubben i Bergen med NAD C 375BEE og Cambridge Audio Azur 840A V2. Jeg likte det jeg hørte med disse kraftige transistorforsterkerne, men har ingen formening om hvordan din rørforsterker vil oppføre seg. Jeg har i en sammenheng som illustrasjon/eksempel nylig skrevet litt om dette i hodetelefontråden. Jeg har også hørt gulvstående Dali Mentor, og skrevet om det et par ganger, men det er jo uaktuelt i denne sammenheng. Dali Mentor Menuet har fått mye ros og kan være aktuell hvis man vil ha en nett høyttaler. Jeg hadde foretrukket at Dali Mentors kirsebærfiner så noe annerledes ut. Jeg synes en del andre høyttalere har penere finer/tre inkl. flere KEF, Usher og ganske mange andre.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Apropos kommodeplassering og evt. veggmontering:


    Bang & Olufsen BeoLab 3 er inte dum. Se mer i den lenkede BeoLab 3-tråden.

    Tyske Stereoplay skriver om vegghøyttalere i utgaven som er (i hvert fall i forrige uke) til salgs hos Narvesen.

    Noen vegghøyttalere:
    • Flere fra Dali + at Dali Mentor Menuet og Mentor 1 kan vegghenges med "DALI Lux veggfeste" (som også kan benyttes på en del andre høyttalere)
    • Dynadio
    • Sonus Faber, flere inkl Auditor Elipsa
    • Spendor SR5.2
    • Mirage
    • Gallo (som ovennevnt)
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Har et par av disse - Aliante Pininfarina Model One i knallrød lakk. Fantastisk håndtverk (italiensk) og topp komponenter.

    Ikke helt billige, ca. 40' for et nytt par i høyglanslakk, men finner du et brukt par så kan fort det bli en hyggelig pris...
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Ole_Martin skrev:
    Dynaudios aktive høyttalere har det du ønsker, bass ned til 40hz. Tilpasningsmuligheter på baksiden. Separat forsterker til hvert element. Spiller helt sinnsykt ift størrelsen.

    Prolyd har satt ned prisen på BM5A mkII,- litt over 7 tusen for paret. Storebror BM6A mkII gir dypere bass.

    Http://www.prolyd.no/Avdelinger/pro...is-2x90w,-45Hz---21kHz,-117-dB-995001351.aspx
    Dynaudio Focus 110A har også fått mye ros og passer for mange utseendemessig bedre i en stue enn Dynadios studiohøyttalere (som jeg ofte ikke synes er særlig pene).
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    @CDWMcInSpots
    Takker for mye bra info+tips, her skal jeg kikke, lese og Google litt mer.. Vegghøyttaler er absolutt ikke så dumt, som tidligere nevnt så sikler jeg litt på Gallo Strada, men skal sjekke hva annet som finnes.

    @Pengesluk
    Utrolig lekre de der ja.. Husker at jeg har siklet på dem hos Lyric en gang for noen år siden, mener de som sto der var mørkelilla? Jeg holder et skarpt øye på bruktbørsen for tiden. ;)

    @Ole_Martin
    Aktive Dynaudio er et meget godt tips. :) Har tidligere hørt et sett, mener det var 110A, det spilte latterlig bra!
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Mulig det går mot denne kombinasjonen.. :D



    Kjenner Gallo-lyden godt, så tror dette kan bli helt ok. Overgangen fra Avantgarde kommer uansett til å bli ENORM! :'(
     

    Vedlegg

    -HP-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    512
    Antall liker
    128
    Et spørsmål litt på siden, kanskje: er Epos Mi12i veldig kresen på forsterker, eller ville den spilt bra på min Denon PMA-1500AE?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Epos er veldig greie å ha med å gjøre. Med sin lett energiske og dynamiske spillestil passer de fint til alle forsterkere som ikke er for skarpe i kantene. Mine små M5 har jeg brukt med bl.a. EC, og det låter veldig bra - nærmest uforskammet bra når man tenker på hva disse småtassene koster.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Plassering på kommode, relativt nær vegg, ikke så altfor stort rom, og ellers kvalitetsutstyr...

    Jeg hadde gått for Krix Equinox . spiller utrolig bra i en slik setting. Har selv prøvd slike, plassert oppå en skjenk, nære vegg i kjellerstua mi. De spilte utrolig dynamisk og lekent. Savna ikke bass i det hele tatt.

    Johan-Kr
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    atledreier skrev:
    Litt omkonfigurert Tangen inConcert Miles, som stativhøyttaler. Makan til dynamikk i en stativhøyttaler skal man lete lenge etter! God følsomhet har den også!

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/NxZnGczEOCHC3dE_7_bzRoe3VToQXbEeFgaPTdHCv44?feat=directlink
    Sa du stativ? Joda, jeg ser stativet. Men jeg er ganske sikker på at kona hadde blitt harm hadde jeg sagt jeg hadde kjøpt meg nye stativhøyttalere og kommet inn med disse i stua ,-) Hvor mange liter er kassene på?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Her er høyttaleren :D



    Wilson Benesch Square One
    (Tror de koster ca akkurat 20k)

    Passer perfekt klint inntil bakvegg
    http://wilson-benesch.com/2010/06/square-one-loudspeaker/

    "Fourth, at the design stage, the level or output of the A.B.R., can be precisely tailored, in a way that is impossible with a port. This enables the speaker, to be tuned for use against walls, without suffering the over emphasis of the bass,that is a common problem with other designs."

    Denne høyttaleren har en byggekvalitet som er helt rå, en finish jeg ikke har sett bedre. Lakken er som et speil, ikke småknudrete og ujevn som de fleste...

    Det som sitter hardest i etter jeg lånte dem er måten de får frem kropp i stemmer og hvor gjennomarbeidet lyden fra dem er.
     

    Beite

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    41
    Antall liker
    17
    Tannoy autograph mini sammen med en REL T5... hoho! Her snakker vi om mange timer lytte/eier glede! Har du mulighet til å lytte på disse ville jeg absolutt benyttet meg av det, før du eventuelt bestemmer deg. Mvh Lars
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Takker for mange gode tips.. :D

    Har etter litt frem og tilbake endt med settet i #24 - Gallo Strada og TR-3. Settet har noen av de tingene jeg leter etter og i tillegg kan de monteres på vegg, men de mangler også mye..... Jeg tror dog at uansett hva jeg hadde valgt så er overgangen en enorm nedtur i forhold til Avantgarde Duo G2 som sannsynligvis snart er på vei ut herfra pga. plassmangel. :'( Nedgradering suger big-time!

    Gallo pakken har jeg forøvrig koblet opp på min T+A V10-1 i kombinasjon med en billig Arcam rDac som jeg tester ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn