Stavanger Konserthus

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Jeg skal på konsert med Anne-Sophie Mutter i Stavanger. Men hvor i salen er det best lyd? Foran, midten eller bak?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Uten å kjenne salens særegenheter, så vil det i de fleste saler være best å sitte langt foran på en fiolinopptreden ettersom instrumentet ikke er av de kraftigste. Akustiske særegenheter vil også gjøre seg mindre gjeldende i umiddelbar nærhet av scenen. Dessuten kan du da også studere Anne Sophie på nært hold.

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Det var egentlig nettopp særegenhetene jeg tenkte på, men du har jo noen gode poeng. :)

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
denne fikk jeg ikke med meg, sløvt.... du får gi tilbakemelding.
jakr

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Fikk rad 4 litt til venstre for midten, så da skal vel både utsikt og lyd være sikret. ;)

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Anne-Sophie Mutter er jo single igjen nå, så hun er nok på utkikk etter en mann i kategorien 70 år og oppover.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Anne-Sophie Mutter er jo single igjen nå, så hun er nok på utkikk etter en mann i kategorien 70 år og oppover.
Hun har ringt meg et par ganger ja. Nå skjønner jeg hvorfor. Og jeg er ikke 70 en gang. 8)
Hun kommer på besøk den 7. februar, trenger tips om hvor jeg kan ta henne med. ;D

K

kbwh

Gjest
"Kuppelhallen" er jo akustisk beryktet. En god ide å lytte til en vakker og ekstremt dyktig fiolinistinne relativt nært der, selv om man skulle være for ung til å komme i betraktningen.

Ta henne med til Hedmarken og ledsag min kone på kino mens jeg forklarer Anne Sofie at
1) Den beste platen hennes er 30 år gammel og
2) Spør henne hva hun egentlig holder på med. In it for the money?

T

theStig

Gjest
Hun har ringt meg et par ganger ja. Nå skjønner jeg hvorfor. Og jeg er ikke 70 en gang. 8)
Hun kommer på besøk den 7. februar, trenger tips om hvor jeg kan ta henne med. ;D
Mutter ringer meg stadig vekk også, skal prakke på meg kaker, hjemmestrikkede sokker og sånt. Fatter derimot, er mest opptatt av vedhogging.

K

kbwh

Gjest
Så hva velger du theStig? Kaker med mutter eller middag med Anne Sofie?

K

kbwh

Gjest
Og hva gjør du hvis hun bryter ut i ABBA midt i hovedretten?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Tja... synger med i "Thank you for the muzak".. ?
For ikke å snakke om:

Baby, you can do magic
baby, isn’t it tragic
maybe you can do something I can’t
and I can’t get enough of it
baby, you can do wonders
maybe you can do something I can’t
so don’t stop doing it
don’t stop doing it
baby, you can do wonders

K

kbwh

Gjest
Forslag til avstemning:
Hvilken Anne Sofie stormer gråtende ut først?

T

theStig

Gjest
Tenke seg til å kore på "Løten-ters" med Anne Sofie, i en svingende Ole Ivars-låt? Himmel....

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Dette tar helt av. Nå kommer jeg til sikkert til å få merkelige drømmer om at André Previn og Mstislav Rostropovich som utfordrer hverandre til pistolduell over Anne-Sophie Mutter, slik man gjorde i deres ungdom (jeg holder selvsagt med Slava ), mens Bjørn og Benny i ABBAhavner i fylleslagsmål etter en fuktig kveld med sild og dram. Merkelig nok stikker medlemmer av hifisentralen av med jentene allerede tidlig på kvelden... Tør ikke engang å tenke på Ole Ivars sin rolle i affæren.

Topp Bunn