Alt til hus og bolig Steampunk på loftet

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.313
Sted
Liten by
Jeg liker steampunk og har tenkt å gjøre min loftsstue litt mere i den retningen.
Finnes det noen som aner noe om billige og enkle måter å til dette på?

Jeg tenker å bruke litt eldre tre og/eller jukse til slik at det ser ut som det er eldre. Er det noen som vet om teknikker som funker?
Finnes det ellers noe annet å gjøre?

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.405
Torget vurderinger
1
Jeg liker steampunk og har tenkt å gjøre min loftsstue litt mere i den retningen.
Finnes det noen som aner noe om billige og enkle måter å til dette på?

Jeg tenker å bruke litt eldre tre og/eller jukse til slik at det ser ut som det er eldre. Er det noen som vet om teknikker som funker?
Finnes det ellers noe annet å gjøre?
Ser du på Salvage Hunters, the Restorers kan du få ein del tips. På Discovery.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.165
Sted
Ytterst i havgapet...
Det er da en lang rekke metoder for å få nytt treverk til å se gammelt ut... stålbørste og gassbrenner, haglegevær, alskens beiser, syre eller eddikvask, osv.... i de fleste slike prosesser dreier det seg om å endre farge og tilføre kunstig slitasje.... om du googler "Nytt treverk gammelt utseende" får du en mengde treff og tips...
- om det da er det du mener....??

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.810
Eller så kan du dele problemet i to, det meste er som kjent enklere når man deler opp et problem i flere små, håndterlige deler:

Steam, eller damp på norsk. Dette vet du sikkert hvordan man lager. Husk ventilasjon!
Punk: Her er det mye man kan kjøre, men klassikere innen sjangeren er f.eks Sex Pistols, Ramones og Dead Kennedys.

Om du vil ha en frekk liten touch av surf for ikke være for stilkonform kan du også se på f.eks Bad Religion.

Så for SteamPunkSurf trenger du da bare damp og Bad Religion. Ta tre, betal for to. Lykke til!

Topp Bunn