Stevie Ray Vaughan - Ny ULTRADISC - ONE STEP PRESSING fta Mobile Fidelity

Kommentarer

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.903
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg leser det samme. Den originale Europa-utgaven fra -84 låter forøvrig helt utmerket og kan plukkes opp for en tiendedel fra Discogs, NM/NM og porto inkludert.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Gjør som dere vil.
Jeg kommer heller ikke å kjøpe da jeg har nok med mine 2 ulike ex. fra andre enn MoFi.
Dette er imidlertid ikke sammenlignbart. Kommentarer som over, kan en spare seg for.
Opplaget kommer til å bli utsolgt, og disse One Step-platene ser en stiger i verdi.
(I motsetning til nevnte over her)
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.386
Antall liker
1.473
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Man må gjerne spørre i en tråd som dette, men hvis man skal være kritisk etc så kan man starte en egen tråd så man unngår å "disse" informasjonstråder/reklametråder fra bransjeaktørene.
 

YesJens

Musikkelsker
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.213
Antall liker
6.128
Sted
Under stjernene
Har en' One Step plate, Yes/Fragile. Ser at den er utsolgt fra produsent. (4524/7500)
Likeså Dark Side Of The Moon MFSL/UHQR. (2736/5000)
For meg er disse platene uerstattelige. :)

I den grad man ser seg råd så er det plater man har et sterkt forhold til.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.386
Antall liker
1.473
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
@pmaudio Du har ikke noe formening om når denne kommer? Og jeg venter spent på Jethro Tull - Aqualung i samme versjon :)
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Har denne Steve r.Vaughn utgaven på LP og noen CD er av ham . Er det veldig stor forskjell i lydkvaliteten på Ultradiscen - one step pressing fra Mofi og utgivelsene jeg har .
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg slutter aldri å undres over musikkindustriens kreativitet når det gjelder å få oss til å kjøpe det samme om igjen og om igjen! :rolleyes:

Og vi lar oss lure - om igjen og om igjen... :ROFLMAO:
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
@pmaudio Du har ikke noe formening om når denne kommer? Og jeg venter spent på Jethro Tull - Aqualung i samme versjon :)

Problemet med Aqualung (og mange andre eldre utgivelser) er at mye informasjon på de individuelle multitrackene forsvant når de ble mastret sammen til mastertapen. I tillegg ble det gjort vurderinger der og da, f.eks hard komprimering på enkeltspor for å kutte gjennom miksen, med tanke på avspilling på mindre bra utstyr. Det gjør at mastertapen ikke er optimal. Det eneste som nytter er remiks (ikke remaster).
Aqualung finnes som ny miks av Steven Wilson. Her vil du høre hvor mye informasjons som faktisk finnes på de individuelle multitrackene - fraværende på tidligere utgaver......
 

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Innlegg
613
Antall liker
253
?
Står der 2495kr ?? eller læser jeg forkert
Dette er nok prisen, såfremt ikke krona styrker seg mer.
Dollaren er ikke akkurat billig i Norge nå.
Hvis du leser dette som danske kroner så blir det ganske så galt, med tanke på NOK/DKK kursen

Vi gjør stort nummer ut av solid pakking pluss kjøper egen forsikring for sending av plater som dette, fra oss til kunde.
Dette er absolutt ikke gratis!!
Tror vi har hatt 1 fraktskade på alle de år vi har jobbet med plater

Vi satser stort på å bygge en unik audiofil platebutikk i Norge og dette investerer vi mye penger i. Hvis vi skulle ha beregnet arbeidskostnader og andre omkostninger inn i plateprisen så hadde platene kostet langt mer enn dette.

Vi bygger ikke en audiofil platebutikk der det hele tiden står BESTILLINGSVARE men vi bygger en audiofil platebutikk der det står PÅ LAGER.

Hvis vi ikke tjener "litt" penger på denne satsingen så kan vi bare legge ned butikken.

Se hvordan det har gått med andre platebutikker som rabatterer platene selv før de er lansert. Vi rabatterer ikke for vi må tjene de pengene vi tjener om vi skal lykkes med dette, til glede for våre musikk og hifi kunder - og til glede for oss selv.

Heldigvis er våre audiofile kundevenner kjempefornøyd med det vi gjør.

Og heldigvis er det ikke kjøpetvang!!

Håper dette var oppklarende nok
@pmaudio Du har ikke noe formening om når denne kommer? Og jeg venter spent på Jethro Tull - Aqualung i samme versjon :)
Hei,
Plateselskapene er dårlig til å opplyse om når plater lanseres - så vi får bare følge med.
Vi har sikret oss et godt lager så jeg håper og tror at vi kan levere til alle som vil ha. Men - som det er med disse platene - før vi vet ordet av det så er det tomt
mvh
Paul
 

YesJens

Musikkelsker
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.213
Antall liker
6.128
Sted
Under stjernene
Problemet med Aqualung (og mange andre eldre utgivelser) er at mye informasjon på de individuelle multitrackene forsvant når de ble mastret sammen til mastertapen. I tillegg ble det gjort vurderinger der og da, f.eks hard komprimering på enkeltspor for å kutte gjennom miksen, med tanke på avspilling på mindre bra utstyr. Det gjør at mastertapen ikke er optimal. Det eneste som nytter er remiks (ikke remaster).
Aqualung finnes som ny miks av Steven Wilson. Her vil du høre hvor mye informasjons som faktisk finnes på de individuelle multitrackene - fraværende på tidligere utgaver......
Nevnte utgave kom nettopp inn døra.🌞
Flott utgave bortsett fra innstikket til plata.
Takk for foklaringa ang. Remix og Remastret.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.204
Antall liker
62.214
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Bestilte tre plater fra Pm Audio forrige uke. Kom etter fire dager, og pakkingen var bedre enn jeg har opplevd fra noen andre tidligere. Kjekt å ha forhandlere som har platene på lager. Prisene på plater kan man mene mye om, men kjekt å ha nisjebutikker som dere 😊
 

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
253
Link til alle artikler
273
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

  • 1
Siste sending fra Analogue Productions ankom i går, med bl.a. Steely Dan Aja UHQR og The White Stripes - Elephant UHQR, Genesis, Phil Collins mm... Se her...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

  • 0
Vi kjører på og bygger lager på Analogue Productions og Mobile Fidelity - og andre Undertittelen på PM Audio logoen i dag er: HIFI OG MUSIKK, som refererer til både hifi-utstyr pluss LP plater...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

  • 0
AQWO 2 etterfølger den første integrerte SACD/CD/DAC spilleren ( AQWO 1 ) hos Metronome AQWO 2 er en fullverdig DAC / CD / SACD spiller pluss Streamer Til mer info på nettbutikken...
Fortsett
Bransjenyheter
Metronome NYHET igjen:: Le Streamer

Metronome NYHET igjen:: Le Streamer

  • 0
Siste skudd på Metronome Classica serien - Le Streamer I motsetning til DSS 2 så har Le Streamer et tradisjonelt dimensjonert Metronome kabinett Le Streamer is the latest network player from...
Fortsett
Bransjenyheter
NYHET igjen fra Metronome:: DSS 2 Streamer / nettverkspiller

NYHET igjen fra Metronome:: DSS 2 Streamer / nettverkspiller

  • 0
Så er tiden inne for neste generasjon Metronome DSS streamer - DSS 2 Akkurat kommet i hus og vi er spent på resultatet Kontaktinfo: e-mail: kontakt@pmaudio.no Tlf.: +47 917 13 655 Til...
Fortsett
Bransjenyheter
DEMOSALG av Gold Note XT-7 Gulvstående høyttalere

DEMOSALG av Gold Note XT-7 Gulvstående høyttalere

  • 3
Fantastisk italiensk finish Fremstår som nye Lydsignatur: Heller mot det varme En bånddiskant som for en gangs skyld ikke er skarp/spiss og ubehagelig for følsomme ører Meget lite brukt og har...
Fortsett
Topp Bunn