Stift/pick up

Sturmovik

Fersking
Ble medlem
21.11.2006
Antall liker
0
Hei. er ny på dette forumet og lurer på om det finnes en plass i verden jeg kan få tak i Stift/pick up til en LP-spiller av sorten BSR p 128r?
:)

Stiftmann

Medlem
Ble medlem
15.05.2005
Antall liker
0
Trenger noen ny stift eller reim til platespilleren eller reim til spolebåndopptakeren, filmfremviseren prøv Stiftservice.com han har trolig Norges største utvalg til eldre spillere. Han har det meste på lager, det han ikke har skaffer han raskt.

Husk att en stift slites fortere enn du tror, den er ikke evig varende, spilletid vil variere alt etter tilstand på platene. En slitt plate sliter også på selve stiften.
Bytt stift etter ca 600-1000 timer spilling, du vil først da høre att lydbildet blir bedre.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.434
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Trenger noen ny stift eller reim til platespilleren eller reim til spolebåndopptakeren, filmfremviseren prøv Stiftservice.com han har trolig Norges største utvalg til eldre spillere. Han har det meste på lager, det han ikke har skaffer han raskt.

Husk att en stift slites fortere enn du tror, den er ikke evig varende, spilletid vil variere alt etter tilstand på platene. En slitt plate sliter også på selve stiften.
Bytt stift etter ca 600-1000 timer spilling, du vil først da høre att lydbildet blir bedre.
No varierer dette kraftig, og min gamle VdH MC 10 varte i over 1500 timar....600 timar er alt for lite, og burde vere reklamasjonsgrunn, spør du meg.
Bruk gjerne reinseutstyr på stiften. Sjølv brukar eg ei vibratorbørste frå Goldring.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.773
No varierer dette kraftig, og min gamle VdH MC 10 varte i over 1500 timar....600 timar er alt for lite, og burde vere reklamasjonsgrunn, spør du meg.
Bruk gjerne reinseutstyr på stiften. Sjølv brukar eg ei vibratorbørste frå Goldring.
Billige piratstifter varer ikke lenger enn 400 - 600 timer.

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Antall liker
0
Billige piratstifter varer ikke lenger enn 400 - 600 timer.
Da skjønner jeg at jeg må bytte pickupen fortere enn svint! Har jo hatt spiller'n i 4000 dager-uten å bytte.
Nå er det ikke bare høyttalerne mine som blafrer, ble helt skremt!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo

Skal mye til for å slite ut selve stiften. Det som eventuelt slites ut over tid er selve opphenget.
Det som derimot er et problem er oppbygging av skitt på stiften. Regelmessig rens av stift er et must. Avleiringer påvirker lydbildet radikalt, og kan i tillegg være en viktig kilde til vinylslitasje.

Topp Bunn