Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Du må handle meir plater, tenkjer eg. Aadland er flott, men det er mykje anna å berike seg på.
    Er gammel og sliten, kommer den stunden i livet for de fleste, da en på en måte er ved veis ende, som for meg og sikkert flere er noe svært positivt.
    En søker ikke lenger etter slike opplevelser, men setter stor pris på de når de dukker opp, setter kanskje enda større pris på det nå enn tidligere, når de en skjelden gang dukker opp, om enn på en litt annen måte
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg er også godt vaksen, men merkar alderen fyrst og framst ved at ting tek lenger tid no enn før, og ein urovekkjande generell kjensle av at ting var betre før. Men så har eg og ein spennande, dårleg betalt jobb som held meg på tå hev.
    Så kjøpte eg Reference Recordings Saint Saens 3.symfoni (den med orgel) på 45 rpm. Nok ein gong; alt var betre før (kanskje ikkje subwooferbassen, då)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Eg er også godt vaksen, men merkar alderen fyrst og framst ved at ting tek lenger tid no enn før, og ein urovekkjande generell kjensle av at ting var betre før. Men så har eg og ein spennande, dårleg betalt jobb som held meg på tå hev.
    Så kjøpte eg Reference Recordings Saint Saens 3.symfoni (den med orgel) på 45 rpm. Nok ein gong; alt var betre før (kanskje ikkje subwooferbassen, då)
    Alt var da ikke bedre før. Men i disse dager savner jeg å prate med folk man treffer tilfeldig over litt tid. Spesielt under pandemien er det mye hei og hallo - og full fart videre. Selv om jeg antakelig er ned mot halve alderen av dere over husker jeg postkontoret med 3 betjente kasser og hvordan man der traff naboer og bekjente. Fuktet frimerkene på den runde svampen som lå på disken.

    Livet har blitt mer preget av å måtte inneholde pragmatikk og mening - for nesten enhver pris. Effektivitet, system. Det er litt deilig av og til å bare la tiden fly uten å være så forbasket rasjonell og arbeidssom. (Jeg er ikke god til det, men prøver.) Punktumet vet ingen når settes.

    Var det Stjernekamp det her handlet om?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Eg er også godt vaksen, men merkar alderen fyrst og framst ved at ting tek lenger tid no enn før, og ein urovekkjande generell kjensle av at ting var betre før. Men så har eg og ein spennande, dårleg betalt jobb som held meg på tå hev.
    Så kjøpte eg Reference Recordings Saint Saens 3.symfoni (den med orgel) på 45 rpm. Nok ein gong; alt var betre før (kanskje ikkje subwooferbassen, då)
    Ta alderen og det at ting tar lengre tid med ro.Det kan være en nytelse om en håndtere det "rett" i den grad noe er rett.
    Musikk, litteratur og kunst generelt er en åndelig ting
    og kan gjøre alderdommen til en berikelse.
    Når vi lytter til musikk gammel (tidlig musikk og frem til i dag) dreier mesteparten seg om den åndelige verden, det være seg Dylan eller musikk fra 1500 tallet
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Nei alt var ikke bedre før, men folk var bedre før.
    Er ikke rare forskjellen nå og for 2500 år siden. Ungdommene den gang var uoppdragne og vanskelige den gang som nå, skal vi tro de gamle greske filosofer.
    Eneste forskjellen på dengang og nå er teknologien. Mellommenneskelig er tingenes tilstand temmelig lik. Litt mindre slaveri ol eller likt.Vi har fremdels klasseskiller og lønnsslaveri
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.907
    Antall liker
    11.293
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mener bestemt at folk har blitt betydelig mer virkelighetsfjerne i de siste par tiår..... Fjæsboka og Netflix er visst det som teller i disse dager... personlig kontakt, noen gode drammer og laus kjeft er nesten i fortida.....
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.553
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Mener bestemt at folk har blitt betydelig mer virkelighetsfjerne i de siste par tiår..... Fjæsboka og Netflix er visst det som teller i disse dager... personlig kontakt, noen gode drammer og laus kjeft er nesten i fortida.....
    Går tida sakte der oppe i nord? :LOL:
    Fjæsboka og Netflix det som teller?................
    I litt mer urbane strøk var det kanskje slik for 5-7 år siden, men ikke i dag.....
    Det er helt nye "sosiale plattformer" som gjelder for folk under 35-40....
    Men effekten er mye den samme: lite personlig kontakt, færre gode drammer og "sladring".....

    mvh
    Proffen
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Mener bestemt at folk har blitt betydelig mer virkelighetsfjerne i de siste par tiår..... Fjæsboka og Netflix er visst det som teller i disse dager... personlig kontakt, noen gode drammer og laus kjeft er nesten i fortida.....
    Einig. Skal tru kva som hadde skjedd om gjengen frå Sentralen hadde møtest på ølstova kvar fredag....hadde vi oppført oss som folk, eller som vanleg?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Einig. Skal tru kva som hadde skjedd om gjengen frå Sentralen hadde møtest på ølstova kvar fredag....hadde vi oppført oss som folk, eller som vanleg?
    Vi hadde oppført oss som et matchet sett EL-34 rør fra begynnelsen: oppglødde og varme, med god diksjon. Men ettersom kvelden hadde utviklet seg, ville noen endt opp som rene fasesplittere, mens andre hadde tatt rollen som katodefølgere. Mens verstingene ikke hadde gitt seg før de hadde fått en fullstendig jordingsfeil, med påfølgende kortslutning og lekkasjer i alle ender.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Du har kanskje rett....deprimerande. Men no var spørsmålet mitt i utgangspunktet undrande og retorisk. For mykje feedback er ikkje alltid av det gode. Det kjem an på kva bias ein har i utgangspunktet.
    :)

    Her har du helt rett, Arve! Noen ankommer med helt feil bias, og innfører store mengder negativ feedback for å ta kontroll på de som taler for høyt. Og da vet jo alle at om det ikke fører til anodefeil, så ender man i hvert fall fort opp som single ended.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    På en annen side er det jo greit å forsøke å nullstille seg. De har ikke sunget en tone enda... :cool:
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Det går ilinger nedover ryggen bare jeg hører åpningsriffet.
    Dette er vel tidenes nest beste tolker av denne låten. Og RIngo kommer på en syvendeplass, ellerno`
    Men fortsatt et stykke igjen til Joe Cocker
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Sett begge nummerne, trekker frem

    Bandet, disse folka er bra altså!
    Danserne og ikke minst korejentene!

    Ikke Woodstock nei, men det skal det ikke være heller
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Dra meg langsomt inn i fulekassa
    For noen kordamer, 80% av fremførelsen
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    Steike, der fikk bandet fot! Jeg er ikke overbegeistret for Cockers versjon, men denne tolkningen var god.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Til tross for en knallstart fra Sandra er det nok Knut Marius som leder etter første runde.
    Men veldig forskjellig låter og prestasjoner som er vanskelig å sammenligne.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Bra og personlig. Men er det godt nok i finalen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn