Storebror bryr seg i det minste...

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Hm. Tror sannelig jeg skal finne frem 1984 igjen, lenge siden sist...

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Ganske skremmende tanker, som i mange fora vil forfektes som paranoia

Sitat: et samfunn der individene er styrte og kontrollerte.
Det er vi jo allerede, og vi vet det.
Tenk på noe så enkelt som nyhetene, hvilke nyheter vi blir servert, og hva vi finner ut om vi også graver litt i andre media.

Hvor langt skal de kontrollerende krefter få lov til å gå?
Man er ikke lengre uskyldig inntil det motsatte er bevist, men skyldig inntil uskylden er bevist.

Muslimene er kanskje egentlig bare et verktøy for å skape en base for innføringen av "one nation", De Forenede Stater.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Litt på siden dette, men et apropos til "skyldig til det motsatte er bevist". Jeg stusset da jeg leste om denne saken i VG for litt siden. Jeg kan oppsummere saken kort ved å fortelle at den fornærmede var på nachspiel med to menn, drakk tett, spilte klespoker med de anklagede, havnet til sengs med dem, angrer i ettertid, går til sak og får mennene dømt for "uaktsom gruppevoldtekt". Det blir klassifisert som en voldtekt fordi kvinnen ikke husker hva som skjedde. Hva de anklagede sier er tydeligvis irrelevant, på tross av at de husker hva som skjedde og forteller at kvinnen "var våken og deltok aktivt i sexen"... Det er helt skummelt hvor enkelt det har blitt å ødelegge noens liv ved hjelp av rettssystemet! Strafferammen for "uaktsom gruppevoldtekt" er 21 år. Jeg håper virkelig lagmannsretten gjør en bedre jobb enn Bergen tingrett gjorde...

Beklager så mye, Parelius, det var ikke meningen å kapre tråden din :-[

W

wurst

Gjest
....kan kun unngås gjennom fri konkurranse. Lassez-faire.
- fordi i velferdskuvøsen råtner vi sakte av velstand og underholdning. "Drep meg Herre, men ikkje med graut!" sa en av de gamle vikinger. En prisverdig holdning!

K

knutinh

Gjest
Er det overgrep mot individet å ha et statlig helsevesen

Men helt greit å ha et rettsvesen som fanger uten dom og torturerer?

-k

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
....kan kun unngås gjennom fri konkurranse. Lassez-faire.
Hvor fri er denne konkurransen?
Butikker sloss om kundene, nesten bare de største overlever
Nivået over: Importørene bestemmer priser og egen avanse
Nivået over: De med nok penger til å kjøpe opp hele (fattige) lands produksjon
Nivået over: WTO bestemmer hvem av disse som skal få handle med hvem og hvor
Nivået over: De fleste medlemmer av WTO er frimurere
De sitter og velger hvordan det hele skal foregå for å skaffe seg mest mulig makt og penger

Det er kontrollert fri konkurranse

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1532823.ece

Hvor langt er vi villige til å godta tesen: De kan kontrollere så mye de vil, jeg har intet å skjule.

Er det bare forbrytere som vil være uenige, eller gjelder det også de lovlydige?
Vi er vel villige til å gå ”all the way” så lenge vi fores med ensidig informasjon, kun fokus på terror som argumet for innførelse av overvåkning.
Det som står for døren er en mikrobrikke som identifieserer oss og kan følge våre bevegelser overalt. Det vil blant annet medføre at betalingskort blir overflødige, men ingenting av hva vi foretar oss er lengre uten overvåkning. Hver minste lille ting vi kjøper, hver telefonsamtale, hver bevegelse i verden registreres og lagres for eventuell fremtidig bruk.

Å kjøpe en pakke sigaretter vil være en forbrytelse mot seg selv, og kunne medføre at sykehusbehandling nektes??
En flaske alkohol, oj oj oj, enda værre

Nei jeg tror ikke bare det er forbryterne som bør skjelve i buksa her gitt

K

knutinh

Gjest
Hvor fri er denne konkurransen?
Butikker sloss om kundene, nesten bare de største overlever
Nivået over: Importørene bestemmer priser og egen avanse
Nivået over: De med nok penger til å kjøpe opp hele (fattige) lands produksjon
Nivået over: WTO bestemmer hvem av disse som skal få handle med hvem og hvor
Nivået over: De fleste medlemmer av WTO er frimurere
De sitter og velger hvordan det hele skal foregå for å skaffe seg mest mulig makt og penger

Det er kontrollert fri konkurranse
Slakteren på hjørnet er fri til å selge kjøtt. Nordmenn synes at kjøttet på rema er bra nok og liker prisen. Slakteren på hjørnet går konkurs.

Musikk-bransjen har tilsynelatende kartell-virksomhet og veldig like priser og tjenester. Forbrukerne laster i stedet ned mp3 eller interesserer seg for lokale band og indie-musikk.

Venstre-sida vil bruke våre skattepenger på å bevare enhver arbeidsplass og motvirke alle naturlige svingninger i arbeidsmarkedet - uansett om dette fører til flere eller færre arbeidsplasser totalt sett (300 ansatte i papirindustrien var krise, noen 1000 tapte arbeidsplasser innen IT samme tid interesserte ingen seg for...). Danmark sponser sukker-industrien slik at raffinert sukker fra Danmark er billigere enn råvareprisen på sukker. Da sier jeg utnytt sponsorene. For min del må de sponse så mye de bare vil, jeg kjøper det rimelig og så kan vi bruke arbeidskraften vår på varer som faktisk er lønnsomme...

Fri konkuranse, vi får det vi fortjener.

-k

Topp Bunn