Stover`s Verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Einstein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    535
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    2
    Har lagt merke til at du nærmest har kjørt opphørssalg.... Du skriver at det ble en nedgradering. Hvilket parameter merker du det mest på, eller er det jevnt over hele fjøla?

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Ikke opphørssalg, men forenkling noe som passer meg bra, har andre prosjekter som skal ha fokus fremover :) er også tilhenger av at det skal være så nytt som mulig.

Det ville ikke vært seriøst å si at det ikke er forskjell på dem, prisforskjellen er x 3. Forrige amp er mer av alt, men merkes best ift autoritet.
    Allikevel overrasker SuperNait med en større scene og dimensjonalitet. Det er for tidlig å utbrodere, tiden får vise hva den står for.

S

Sist redigert:

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Vi venter inn et nytt elektrisk kjøretøy i løpet av de neste ukene, det blir spennende for @Stover
    Har kjørt e-Golf (1. gen) i 4,5 år og har vært strålende fornøyd med den også, tiltross for begrenset rekkevidde.

Satser på nye år med minst mulig fokus på kjøretøy :)
    Dama på bildet følger ikke med
    42FA3391-2A1F-4F46-A227-B950DDD6EA38.jpeg

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Siste boks er på plass hos Stover og naturlig belyst for anledningen.
    Utnyttelse av rack og plassering er landet (etter litt frem og tilbake) Effekten av Naim Fraim, samt komponentplasseringen er undervurdert.

61E5002C-A6B4-4827-9011-F7247F42A1C4.jpeg

Jeg blir aldri lei av å legge blikket på Sopra No 2 :)
    0AC051B9-110B-4962-964D-83794A3C9D58.jpeg

Kablingen er heller ikke så aller verst. HT kablene er kanskje i overkant, men gir rom for nye sprell seinere en gang.
    FC4E3FB9-5109-4091-98B0-AB6A598E7098.jpeg

Sist redigert:

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Vakkert! Kjekt å se at du snurrer vinyl plater 😊
    Takk «leon» 😊 har prøvd å riste, børste og banke av meg vinylspøkelset uten hell så jeg får leve med det, i særs moderate former.
    S

Einstein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    535
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    2
    Hvis ikke mine himmelblå tar feil er det vel en Reloop Turn 5 du har? Vurderer selv å skaffe en rimeligere vinylløsning for å bruke vinylen jeg har liggende og teste ut om det er noe jeg vil satse videre på. Ønsker ikke å gå all-in foreløpig og Reloop er en kandidat. Regner med at du vurderte alternativer og hvorfor/hvordan endte du opp med Reloop? (Ikke at det er galt, men fint å høre ditt ressonement bak valget, så kan det være til hjelp.)

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Hvis ikke mine himmelblå tar feil er det vel en Reloop Turn 5 du har? Vurderer selv å skaffe en rimeligere vinylløsning for å bruke vinylen jeg har liggende og teste ut om det er noe jeg vil satse videre på. Ønsker ikke å gå all-in foreløpig og Reloop er en kandidat. Regner med at du vurderte alternativer og hvorfor/hvordan endte du opp med Reloop? (Ikke at det er galt, men fint å høre ditt ressonement bak valget, så kan det være til hjelp.)
    Enkelt er stikkordet. Jeg var/ er dritlei dette mediet som kan trekke en svak sjel som meg helt inn imot det hinsides hva duppeditter og remedier angår.
    Dit vil jeg ikke igjen. Når det er sagt, har respekt for dem som. finner glede i dette.

Det startet med at jeg kom over en test av Turn 3 som har innebygget riaa. Rimelig, enkel å sette opp og god ytelse til prisen. Jeg likte det jeg hørte og da Turn 5 dukket opp, igjen med lovende tester. Turn 5 er også intuitiv og enkel å sette opp.

SN3 har en god innebygget mm riaa og da dras det hele ytterligere mot det enkle. Vinylplatene snurrer litt igjen :)

68D2431C-B0E8-478B-BE97-A7370E47FD97.jpeg

Einstein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    535
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tilbakemelding og fin spiller. Ja, skjønner poenget med enkelhet, har mye å si for bruken. Tror heller ikke jeg orker å stå kvelder med vater, finmåling og skruing, og vurderer også noe som det ikke er så mye styr med. 😊

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.070
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Følger deg i forhold til ønsket om enkelhet på platespiller. Derfor jeg gikk for Rega med fast headshell og tre skruer til PU. Naim er jo PRAT. Da må jo også Rega være noe for deg 😎😄

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Absolutt, Rega er av det enklere slaget og det spiller godt også. RP8 og RP10 står høyt i Naimkretser i UK, ikke uten grunn antakelig!
    Har ingen plan om å skifte ut noe som helst på en god stund :)

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Høstferie på hytta med kona i nydelig vær. Hardt arbeid, kaffekos og litt god drikke på kvelden, kroppen klager litt nå. Fjernet en stor bjørk og annet og utsikten er åpnere enn noen gang.
    Utsikten fra verandaen akkurat nå, en øl og musikk på øret...... og for den observante leser, jeg er sjef over eget liv, egne valg og hva det ellers måtte være ;)
    76C271D2-48C6-482C-B8D2-93EA58E4F802.jpeg
    BC78F088-3C3F-4367-8E8F-DC89C65392DA.jpeg

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    9.276
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    nydelig sted og utsikt.
    kos deg gløgg.

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    nydelig sted og utsikt.
    kos deg gløgg.
    Takk rama, vi er fornøyd :) Hifi har falt på rankingen det siste året (av flere grunner enn hytta egentlig), har såvidt vært hjemme siste ukene og forbrukt lite tid foran anlegget selv da.

Vi kjøpte hytta noen måneder før Corona og var nok «heldige» sånn sett.

Hytta ble bygget i 1975 og har utrolig godt bevart originaltilstand. Offentlig vann, avløp og strøm er kommet til. Herlig med de vante bad/ kjøkkenfasilitetene.

Sist redigert:

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Stover`s verden takker for seg med bilder av......

Utsikten fra hytta rommer mer enn sol og fjord.
    C2069968-FBD4-479E-9525-768E5B473C3F.jpeg

På øya i bakgrunnen, et av "Klosterene ved verdens ende" der stillhet og ettertanke er døråpneren. Alle er velkommen til bønn syv ganger gjennom dagen, starter 04:20 og slutter 19:30. Må oppleves :)
    5CA88364-CD75-495C-848C-B38F25850555.jpeg

Fra lyttestolen skal det spilles musikk og rippes mer musikk i gjennom vinteren.
    8E6A7B0A-073E-4F3D-96D1-F316C49859CF.jpeg

Sist redigert:

Lancaster

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Antall liker
    323
    Hytten din er jo optimalt plassert med alt av ferske grønnsaker og bær i ryggen (og et godt lokalt bakeri), fjorden, solnedgangen og Tautra i front. Det lukter livskvalitet over slike tilstander og livsvilkår. Utmerket stereoanlegg i egen kjeller i tillegg er heller intet minus.

Jeg har vært i klosteret en del ganger, én gang dristet jeg meg til å ta bilde, siden det er en liten plakat med beskjed om fotoforbud. Jeg tittet meg vel og lenge rundt for å sjekke at jeg var alene, før jeg tok opp min Leica M6, den meget dempede stofflukkeren presenterte sitt stille "klikk", umiddelbart etterfulgt av et "ehmm" over min høyre skulder. Blikket fra nonnen som dukket opp fra intet var ikke til å misforstå. Det ble kjøpt litt ekstra såpe fra butikken deres den dagen.

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Hytten din er jo optimalt plassert med alt av ferske grønnsaker og bær i ryggen (og et godt lokalt bakeri), fjorden, solnedgangen og Tautra i front. Det lukter livskvalitet over slike tilstander og livsvilkår. Utmerket stereoanlegg i egen kjeller i tillegg er heller intet minus.

Jeg har vært i klosteret en del ganger, én gang dristet jeg meg til å ta bilde, siden det er en liten plakat med beskjed om fotoforbud. Jeg tittet meg vel og lenge rundt for å sjekke at jeg var alene, før jeg tok opp min Leica M6, den meget dempede stofflukkeren presenterte sitt stille "klikk", umiddelbart etterfulgt av et "ehmm" over min høyre skulder. Blikket fra nonnen som dukket opp fra intet var ikke til å misforstå. Det ble kjøpt litt ekstra såpe fra butikken deres den dagen.
    Artig denne bildehistorien, jeg talte 10 nonner totalt så de passer nok på. Ikke så mye annet å finne på kanskje :rolleyes: Oppdaget bildeforbudet på vei ut etter å ha knipset 3-4 ganger. Overholdt imidlertid påbud om stillhet 😊

For en som er oppvokst med poteter, sukkererter og gulrøtter som agronomiske innslag blir det litt eksotisk å se et sånt mangfold av grønnsaker som her.
    Samme blir det med lyset og været egentlig.

Sist redigert:

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    .... lørdagen startet med å avslutte fredagens syssel. Fordele 6 tonn subbus rundt huset, sammen med Dupont Plantex Patio fiberduk skal dette forhåpentligvis redusere gress-/ ugressveksten. Merk at 6 tonn tilkjørt masse koster tilnærmet det halve av å hente selv, i tillegg kommer tidsbruk, slitasje på bil og henger, diesel med mer :) Da står jeg tilbake med arbeidet som enkelt og greit er naturlig og tiltrengt trim for en eldre mannskropp.
    934323A6-9664-415D-A833-A8D3BCCC99F8_1_201_a.jpeg

Deretter gikk ferden til hytta, sammen med kona. Ruskevær med regn og kraftig vind, småpusling, fyre i ovnen og drikke kaffe. På vei ut til Tautra så vi denne ligge for anker og opp mot vinden, noen få km innenfor brolandingen til nevnte Tautra. Hva og hvem vites ikke. For en dag !
    B3A5ABE9-483C-4BFD-8CE6-F982C743F535.jpeg

Sist redigert:

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Fine dager på hytta i starten av uken der Stover bedriver oppgradering av strømtilførselen. 1- fase 20A luftstrekk blir til 3-fase 50A kablet forsyning.
    95B0D2BD-F723-422F-9630-E547727B2D61.jpeg

Det er en underdrivelse å si at vi koser oss med dette prosjektet!
    1ED36B2C-E82F-4A34-B57B-74E1E78290CB.jpeg

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Disse hyllene inneholder klassisksamlingen. Ikke at det er så veldig mange plater, men å rippe dem kommer til å ta tid da metadatahåndtering og albumcover for klassisk musikk er krevende.
    Har tenkt at en rimelig Cd transport kunne stå for musikkavspilling fra Cd mens ripping pågår. Har prøvd det tidligere og det endte med salg av Cd spiller, men nå lurer jeg på om det var en lite veloverveid handling :rolleyes::giggle:

Har eid Stello cdt100 ved to anledninger og liker konseptet. Pro-Ject har noen fine transporter, men tenker det ikke skal koste allverden. Hmmm..
    42177747-F685-4DDD-BBCF-6EFAA328446D.jpeg
    255CA82C-7CA1-4811-870B-6A1B7B447E58.jpeg

Sevald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    .... lørdagen startet med å avslutte fredagens syssel. Fordele 6 tonn subbus rundt huset, sammen med Dupont Plantex Patio fiberduk skal dette forhåpentligvis redusere gress-/ ugressveksten. Merk at 6 tonn tilkjørt masse koster tilnærmet det halve av å hente selv, i tillegg kommer tidsbruk, slitasje på bil og henger, diesel med mer :) Da står jeg tilbake med arbeidet som enkelt og greit er naturlig og tiltrengt trim for en eldre mannskropp.
    Vis vedlegget 669298

Deretter gikk ferden til hytta, sammen med kona. Ruskevær med regn og kraftig vind, småpusling, fyre i ovnen og drikke kaffe. På vei ut til Tautra så vi denne ligge for anker og opp mot vinden, noen få km innenfor brolandingen til nevnte Tautra. Hva og hvem vites ikke. For en dag !
    Vis vedlegget 669300
    Flott sted du har fått deg😀

Stover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.205
    Sted
    @Stover
    Torget vurderinger
    20
    Gjorde et stopp langs E6 igår, på vei hjem fra hytta. Et stykke krigshistorie innerst i Fættenfjord der slagskipet Tirpitz hadde tilhold en periode under 2. verdenskrig.
    Spennende lesning for dem som liker sånt.

CA00E1AA-0584-4AC4-9149-CFA644EA7620.jpeg

På andre siden av fjordtarmen ses rester av forankringen
    8A7DDC30-1F3E-4056-8457-694481AE57CC.jpeg

09663560-C53C-49D9-A5A6-466E6EFFF844.jpeg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn