Ønsker anbefaling Streamer med pre amp.

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Hei, jeg har testet ett par pre amp opp imot min streamer med pre amp.(Yamaha wxc 50) Prøvde en luxman cl 32 fra 70 tallet og den spilte flott men var litt during fra den pluss litt annet småtteri. Lydmessig så likte jeg den godt. Kjøpte en rotel rc 1070 sånn bare for å teste men den passet ikke helt lydmessig til mitt oppsett. (Cornscala høytalere) Vekslet litt frem og tilbake med yamahaen og luxman og syntes denne lille Yamaha saken faktisk imponerer meg. Den koster 3-4000.- Så da tenkte jeg kanskje rett og slett og kanskje få tak i en litt bedre streamer med pre amp. Bruker TIDAL hi fi. Da får jeg også to funksjoner i en box. Så lurer rett og slett på om noen har noen anbefalinger på en streamer med innebygget pre amp. Ca 15 000.-
 

Vedlegg

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Pål Gundersen: En virkelig god pre med innebygget streamer er vanskelig nå. Du har omtrent eneste alternativ allerede. Det er mye lettere nå å finne integrerte med streamer. Fordelen da er at flere av dem kan «deles opp internt», og følgelig brukes som det Kinderegg de er ment å være. Jeg har tre veier til det målet:

Ny: Audiolab eller Naim. For eksempel førstnevntes 6000-serie…
Eksisterende: Bruk Yamaha sammen med en bedre, analog pre.
Omlegging: Gå hardt til verks, pensjoner de kinesiske monoene for en bedre, japansk eller euro integrert m st.
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Bruke yamahaen sammen med en ny pre er vel også en mulighet. De Kina blokkene syntes jeg faktisk spiller veldig fint på høytalerne mine😊 Parasoumd Halo p6 pre? Er det noe særlig tro?
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.563
Antall liker
7.519
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Bluesound Node kan også benyttes som preamp, men usikker på om det blir et sideveissteg eller oppgradering. Har HDMI og kombinert analog/optisk inngang om det er nyttig i ditt oppsett. Kan være verdt å sjekke opp 👍🏻
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Pål Gundersen: Bruker du horn? En Marantz 11-serie integrert, der Yamahaen brukes som streamer bør gi deg ei seriøs oppgradering på forsterkeri, i så fall..Ellers har altså Audiolab bygget inn forskjellige modi i 6000A integrert. Blant annet som rein pre. Alternativet derfra er en Mdac Plus, kombinert med 6000 N Play, som er en rein streamer. Forsterkeren er også tilgjengelig i Play- versjon. Da er den i tillegg utstyrt med en forenkla versjon av streameren, i samme boks. Perfekt som hjerte i ekstrasystem, der den brukes integrert. Men finner du en sånn svær Marantz, blir dette ei lateralgradering kontra det å bruke den Yamahaen som streamer, opp mot en 11..Marantz Premium koster, men de er utrolige i det rette setup..Bunn solide, ultra sexy og med lyd som matcher😊 Selv Yamaha har lansert et skikkelig integrert monster…mer info hos bla. DaCapo..De har den tilogmed på lager😈 Og lyden der vil mer enn erstatte de Xindakene, hvis du tvilte. Synergien er selvfølgelig på topp opp mot MusiCast.
Bør ikke undervurderes, selv til over femti tusen. Den rydder i racket ditt og.
 
Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
MiniDSP SHD har streamer, romkorreksjon (Dirac), preamp og delefilterfunksjonalitet, og vil komme seg på om lag 15000 (om du kjøper rett fra MiniDSP selv).

Johan-Kr
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Horn ja. Så du anbefaler rett og slett en marantz integrert og bare bruke pre out på den? Tar gjerne i og tips på forskjellige alternativer😊 Blir rett og slett helt forvirret i dette kaoset med dibbedutter.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.287
Antall liker
3.439
Torget vurderinger
4


 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Alle disse tre har jeg fått plukket meg ut men var usikker om det var noe særlig…
 

innspilt edderkopp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2021
Innlegg
175
Antall liker
85
Sted
tønsberg
MiniDSP SHD har streamer, romkorreksjon (Dirac), preamp og delefilterfunksjonalitet, og vil komme seg på om lag 15000 (om du kjøper rett fra MiniDSP selv).

Johan-Kr
Hva med shd studio? hørt at dacene i shd er ikke den beste. BRL selger studio for 12k, MiniDSP SHD Studio streamer med Dirac Live.
jeg har den studio versionen, men ser også etter andre med high end erfaringer for erfaringer med minidsp studio, spesielt som streamer og preamp delen.
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Ok. Må sette meg ned en kveld og Google litt. Blir fort litt mye input for meg. Er jo ett hav av dibbedutter der ute.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Pål Gundersen: Den er et ALTERNATIV😎 Personlig tror jeg du ville kommet svært langt med en toppklasse integrert i den varme enden av lydspekteret, ja. Yamahas nye monster, for eksempel. Men da også brukt som integrert. Uten kinesisk innblanding. Dagens beste fra Denon vil også ta den jobben…på strak trafo..hehe..Koster ca førti, ser ut som to hundre…Marantz har tatt vare på streamerne i toppserien sin, de også. Se gjerne der. Ken Ishiwata lever videre i produktene, selv om han idag er død🎶 Og HVIS du en gang vil vekk fra horn, er for. eksempel FINK TEAM KIM ganske så morsom..Når Karlheinz Fink og Ken også var gode venner, sier det seg selv at deres komponenter også spiller sammen. Hvorfor skulle de ikke det? Rørlik sound fra Japan, tysk presisjon og bånddiskant…👍
 
Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hva med shd studio? hørt at dacene i shd er ikke den beste. BRL selger studio for 12k, MiniDSP SHD Studio streamer med Dirac Live.
jeg har den studio versionen, men ser også etter andre med high end erfaringer for erfaringer med minidsp studio, spesielt som streamer og preamp delen.
Tror ikke du skal tro så mye på de ryktene.

SHD har gode dacer, og du skal legge i relativt mye penger ekstra for å komme bedre ut. . https://www.audiosciencereview.com/...sp-shd-review-updated-dsp-dac-streamer.18681/

Johan-Kr
 

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
Pål Gundersen: En virkelig god pre med innebygget streamer er vanskelig nå. Du har omtrent eneste alternativ allerede. Det er mye lettere nå å finne integrerte med streamer. Fordelen da er at flere av dem kan «deles opp internt», og følgelig brukes som det Kinderegg de er ment å være. Jeg har tre veier til det målet:

Ny: Audiolab eller Naim. For eksempel førstnevntes 6000-serie…
Eksisterende: Bruk Yamaha sammen med en bedre, analog pre.
Omlegging: Gå hardt til verks, pensjoner de kinesiske monoene for en bedre, japansk eller euro integrert m st.
«En virkelig god pre med innebygget streamer er vanskelig nå» . Drøy påstand når vi hører hva feks El.kompaniet, Gold Note og andre merker får til av godlyd i sine ulike modeller. T.o.m Blu s node leverer på ett nivå som for kort tid siden ble regnet som «high end» .
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Ser du har Xindak blokkene, om du liker lyden du har nå så vet jeg ihvertfall at jeg ville ha gått for en Nad C658 som jo allerede er nevnt som kommer med integrert Bluesound og Dirac også har den i tillegg XLR-utganger. Hva er det å ikke å like her?
Har selv kjørt MNE monoblokker fra en Lyngdorf TDAI2170, og det var ikke så verst lydmessig det og man får strammet opp endel på bass/korrektert fasefeil i bass etc. om man ønsker og allikevel beholde noe av den varme lyden fra Xindak blokkene. De holder jo i massevis av år og har mer enn nok power.
Hifiklubben er også veldig grei med hjemlån/retur om man ikke er fornøyd, jeg vet ihvertfall at jeg ville ha testet ut en Nad C658 om jeg har vært deg. Holder ikke den LE-versjonen av Dirac så kan den oppgraderes med lisens også for en tusenlapp.
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
«En virkelig god pre med innebygget streamer er vanskelig nå» . Drøy påstand når vi hører hva feks El.kompaniet, Gold Note og andre merker får til av godlyd i sine ulike modeller. T.o.m Blu s node leverer på ett nivå som for kort tid siden ble regnet som «high
Ser du har Xindak blokkene, om du liker lyden du har nå så vet jeg ihvertfall at jeg ville ha gått for en Nad C658 som jo allerede er nevnt som kommer med integrert Bluesound og Dirac også har den i tillegg XLR-utganger. Hva er det å ikke å like her?
Har selv kjørt MNE monoblokker fra en Lyngdorf TDAI2170, og det var ikke så verst lydmessig det og man får strammet opp endel på bass/korrektert fasefeil i bass etc. om man ønsker og allikevel beholde noe av den varme lyden fra Xindak blokkene. De holder jo i massevis av år og har mer enn nok power.
Hifiklubben er også veldig grei med hjemlån/retur om man ikke er fornøyd, jeg vet ihvertfall at jeg ville ha testet ut en Nad C658 om jeg har vært deg. Holder ikke den LE-versjonen av Dirac så kan den oppgraderes med lisens også for en tusenlapp.
ok. Kunne jeg ringt deg? På ett eller annet nummer. Mvh Pål
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.265
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Jeg er rimelig fornøyd med min Atoll Mini streamer / preamp.
Byttet 2 stk kondensatorer til på den for ytterligere godlyd etter dialog med konstruktøren.
Ikke de dyreste kondiser på markedet, men de som Atoll hadde lyttet seg frem til (samme kondiser som i deres ref. modell).
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Jeg er rimelig fornøyd med min Atoll Mini streamer / preamp.
Byttet 2 stk kondensatorer til på den for ytterligere godlyd etter dialog med konstruktøren.
Ikke de dyreste kondiser på markedet, men de som Atoll hadde lyttet seg frem til (samme kondiser som i deres ref. modell).
Det ble en NAD pre/streamer med dirac live. Har ikke kommet i posten ennå.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Pål Gundersen: Hvilken endte du med?

Heipådeg: Og det står jeg for. Streaming er litt som hjemmekino, Jo flere funksjoner man putter inn til en gitt pris, desto verre er det å få virkelig god lyd ut av komponenten. Fordi den etterhvert bes om å gjøre så mye at enkeltmodulene deri må kompromisses hørbart på. Datalyd er smekk fullt av kompromisser, så faktorene rundt den er like viktige for å få akseptabel lyd ved streaming. Da koster det gjerne noe mer i forberedelse, tid og penger for å få til. På toppen av selve komponenten. Ting som abonnementer, nettverkssikring og desslike. Det er fortsatt en grunn til at så mange av oss bruker fysiske formater, ser du..
 
Sist redigert:

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Pål Gundersen: Hvilken endte du med?

Heipådeg: Og det står jeg for. Streaming er litt som hjemmekino, Jo flere funksjoner man putter inn til en gitt pris, desto verre er det å få virkelig god lyd ut av komponenten. Fordi den etterhvert bes om å gjøre så mye at enkeltmodulene deri må kompromisses hørbart på. Datalyd er smekk fullt av kompromisser, så faktorene rundt den er like viktige for å få akseptabel lyd ved streaming. Da koster det gjerne noe mer i forberedelse, tid og penger for å få til. På toppen avselve komponenten. Ting som abonnementer, nettverkssikring og desslike. Det er fortsatt en grunn til at så mange av oss bruker fysiske formater, ser du..
Ok. Men tenker at det er greit å følge med i utviklingen litt også. Fint med analogt og kun ett volum pot meter men greit å prøve noe annet å gi det en tjangse tenker nå jeg👍 Tenk på all den flotte tiden i kjellerstua med lytting,testing og banning når den nymotens dritten ikke virker👍
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Ser du har Xindak blokkene, om du liker lyden du har nå så vet jeg ihvertfall at jeg ville ha gått for en Nad C658 som jo allerede er nevnt som kommer med integrert Bluesound og Dirac også har den i tillegg XLR-utganger. Hva er det å ikke å like her?
Har selv kjørt MNE monoblokker fra en Lyngdorf TDAI2170, og det var ikke så verst lydmessig det og man får strammet opp endel på bass/korrektert fasefeil i bass etc. om man ønsker og allikevel beholde noe av den varme lyden fra Xindak blokkene. De holder jo i massevis av år og har mer enn nok power.
Hifiklubben er også veldig grei med hjemlån/retur om man ikke er fornøyd, jeg vet ihvertfall at jeg ville ha testet ut en Nad C658 om jeg har vært deg. Holder ikke den LE-versjonen av Dirac så kan den oppgraderes med lisens også for en tusenlapp.
Takk for tips. Spiller knall rett ut av esken👍 Veldig fornøyd.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Pål Gundersen: Bra! Se nå bare til å gi den best mulige forhold på rensing og sikring, signaler og nettstabilitet/dekning. Henrett summarisk så mye som mulig av de negative, ytre påvirkninger som følger dette formatet. Så blir det nok såpass bra at du kan leve med den en god periode uten å savne noe særlig😎
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Takk for tips. Spiller knall rett ut av esken👍 Veldig fornøyd.
Flott at du er fornøyd! :D
Det er mye muligheter med denne boksen, bare vent til du tester Dirac og flytter litt på grafene selv etter egen smak. ;) Dette kan med et tastetrykk skrus av også for å høre forskjellen bedre, så kan man bruke det man liker best og man kan ha flere profiler aktive.
Den er jo også enkel i bruk med BluOS appen for oppdateringer og oppsett av den. Fungerer glimrende med trådløs streaming, trenger du HDMI og/eller balanserte innganger så får man MDC moduler som man bare smetter inn på baksiden.
Men først og fremst, kos deg med musikk og nyt ditt nye kjøp. :)
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Flott at du er fornøyd! :D
Det er mye muligheter med denne boksen, bare vent til du tester Dirac og flytter litt på grafene selv etter egen smak. ;) Dette kan med et tastetrykk skrus av også for å høre forskjellen bedre, så kan man bruke det man liker best og man kan ha flere profiler aktive.
Den er jo også enkel i bruk med BluOS appen for oppdateringer og oppsett av den. Fungerer glimrende med trådløs streaming, trenger du HDMI og/eller balanserte innganger så får man MDC moduler som man bare smetter inn på baksiden.
Men først og fremst, kos deg med musikk og nyt ditt nye kjøp. :)
 

Vedlegg

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Flott at du er fornøyd! :D
Det er mye muligheter med denne boksen, bare vent til du tester Dirac og flytter litt på grafene selv etter egen smak. ;) Dette kan med et tastetrykk skrus av også for å høre forskjellen bedre, så kan man bruke det man liker best og man kan ha flere profiler aktive.
Den er jo også enkel i bruk med BluOS appen for oppdateringer og oppsett av den. Fungerer glimrende med trådløs streaming, trenger du HDMI og/eller balanserte innganger så får man MDC moduler som man bare smetter inn på baksiden.
Men først og fremst, kos deg med musikk og nyt ditt nye kjøp. :)
Starter med å ikke få laget konto på dirac😆 Tjeneren ikke funnet😆 He he
Fikset nå👍
 
Topp Bunn