Streamer vs. datamaskin som lydkilde

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Xbox One har også Spotify Connect og støtter Plex, vet ikke om du har testa det? :) Det sto ikke noe om hvilke streaming tjenester du trenger?
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Så da må du altså ha en streamer med coax utgang, og kable til begge høyttalerene dine etter det jeg forstår.
Og da ønsker du vel også å bruke en streamer med volumkontroll?
Da er vel ikke BS 2i dum. Du behøver vel strengt tatt ikke DAC som er i Lumin D2.
Men, du har jo også mulighet til å kjøre analog RCA til dine høyttalere? Så om du tenker MQA og 24/192 er kanskje Lumin bedre?
 

Metallskalle

Medlem
Ble medlem
26.11.2012
Innlegg
8
Antall liker
4
Sted
Oslo
Gode poenger her. Jeg kjører coaxial inn, og som link mellom høyttalerne. Men RCA inn fra en streaming DAC burde som påpekt funke på samme måte som å la høyttalerne stå for konverteringen. Jeg bruker Tidal Hifi, og MQA og 24/192 er ønskelig.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Gode poenger her. Jeg kjører coaxial inn, og som link mellom høyttalerne. Men RCA inn fra en streaming DAC burde som påpekt funke på samme måte som å la høyttalerne stå for konverteringen. Jeg bruker Tidal Hifi, og MQA og 24/192 er ønskelig.
Det burde funke, forutsatt at ikke dine høyttalere gjør en analog til digital konvertering, slik som Beolab t.eks gjør (mener jeg)
Kanskje også lurt å sjekke hvordan dine HT reagerer ved bruk av analog input mtp støy, volum/gain etc.før investering.
Nå har vel BS 2i «tapsfri» volumkontroll også ved bruk av digital output, men da forsvinner vel MQA i høyttalerens konvertering, da disse ikke har støtte for dette.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg har vært veldig fornøyd med Moon MiND2 Network Player, har den for øyeblikket på kontor-riggen min.
 
Topp Bunn