Jeg hadde en bluesound node med en parasound zdac koblet til. Jeg synes det var en kjempefin kombinasjon som ga mye valuta for pengene. Naim streamer er i en annen liga. Men det er vel ikke så rart prisen tatt i betraktning. Om det finnes alternativer til naim som gir enda bedre lyd aner jeg ikke.Hei. Er det noen som vet om Naim streamer er bedre en Bluesound , squeesebox !Auralis og liknende?
Gjerne forklar litt rundt dette
Pluss at du skal være svart kritisk for å kreve en enda bedre DAC enn den innebygde. Bluesound og denslags vil selvfølgelig være konkurransedyktige koblet til en ekstern DAC, men hvor dyrt blir det hvis du skal ha en DAC som låter bedre enn den som er innebygget i Naims streamer? Hadde jeg hatt råd til en Naim så hadde jeg ikke satset på CC Audio med ekstern DAC. Jeg er på budget når det kommer til streaming, rett og slett. Men hadde jeg forlatt budget så ville Naim ha stått veldig høyt på sjekklisten.Koblet i en god dac er det ikke noe forskjell å prate om, det er softwarens brukervennlighet som er viktigst og der er Naim bra.
Men verdt å merke seg; Naim (min egen Qute) og et par andre jeg har snakket med, sliter med dropp når det streames over wifi.Pluss at du skal være svart kritisk for å kreve en enda bedre DAC enn den innebygde. Bluesound og denslags vil selvfølgelig være konkurransedyktige koblet til en ekstern DAC, men hvor dyrt blir det hvis du skal ha en DAC som låter bedre enn den som er innebygget i Naims streamer? Hadde jeg hatt råd til en Naim så hadde jeg ikke satset på CC Audio med ekstern DAC. Jeg er på budget når det kommer til streaming, rett og slett. Men hadde jeg forlatt budget så ville Naim ha stått veldig høyt på sjekklisten.Koblet i en god dac er det ikke noe forskjell å prate om, det er softwarens brukervennlighet som er viktigst og der er Naim bra.
Mulig jeg husker feil men tror Roy Ervin kjørte en liten test mellom disse i Stereo+ for noen nummer siden?Er det noen som har prøvd både auralic aries mini og bluesound node 2 koblet til ekstern dac?
Slik jeg har forstått det, så låter begge disse bra som digital transport, men node takler ikke DSD (i den grad det er særlig relevant da)
Noen som kan utdype litt? Kjør debatt
Ergo koker det vel ned til selve brukeropplevelsen, at funksjonalitet er slik du forlanger og at SW / App fungerer og blir oppdatert og bugfixet med hyppige intervaller.....Jeg tror heller ikke det blir store forskjellen
Dette er det nok delte meninger om. Det var en test i Stereo+ av Auralic aries som konkluderte med at det var vesentlige forskjeller også på streaming-leddet. Jeg tror (dessverre) at det er riktig. Heller ikke her snakker vi om at avlesning av nuller og ett-tall uansett gir et perfekt signal.Koblet i en god dac er det ikke noe forskjell å prate om, det er softwarens brukervennlighet som er viktigst og der er Naim bra.
Etter at jeg solgte min Linn Akurate DS (som spilte fantastisk) så kjøpte jeg en Squeezebox Touch som jeg koblet optisk til min Mark Levinson 585 med en billig InAkustik optisk kabel. Dette låt ikke bra, hardt og skrikete. Solgte Squeezeboxen og kjøpte en Auralic Aries med en Nordost Heimdal 2 USB kabel.En kompis har squeesebox og prøvde Auralis. Begge koblet i ekstern dac. Det var ikke noe bedre med Auralis en squeesebox hos han. Poenget er hvis man skal i ekstern dac vil det bli noe bedre med dyrere streamere? Allt skal kables så wifi er ikke intr.
Så var det dette med epler og pærer igjen da......Etter at jeg solgte min Linn Akurate DS (som spilte fantastisk) så kjøpte jeg en Squeezebox Touch som jeg koblet optisk til min Mark Levinson 585 med en billig InAkustik optisk kabel. Dette låt ikke bra, hardt og skrikete. Solgte Squeezeboxen og kjøpte en Auralic Aries med en Nordost Heimdal 2 USB kabel.En kompis har squeesebox og prøvde Auralis. Begge koblet i ekstern dac. Det var ikke noe bedre med Auralis en squeesebox hos han. Poenget er hvis man skal i ekstern dac vil det bli noe bedre med dyrere streamere? Allt skal kables så wifi er ikke intr.
Dette spiller i en helt annen liga enn det Squeezeboxen gjorde. Begge inn i dacen i ML 585.
Fikk 1500 for SB og betalte 8k brukt for Auralic ink kabel dvs diff på 6500, ikke avskrekkende. Epler vs pærer er vel hele diskusjonen i utgangspunktet Naim vs Bluesound/SB etc. Det jeg reagerte på var antydninger om at så lenge DAC er bra så er ikke valg av streamer så viktig noe jeg erfarte var langt unna sannheten hos meg,Så var det dette med epler og pærer igjen da......Etter at jeg solgte min Linn Akurate DS (som spilte fantastisk) så kjøpte jeg en Squeezebox Touch som jeg koblet optisk til min Mark Levinson 585 med en billig InAkustik optisk kabel. Dette låt ikke bra, hardt og skrikete. Solgte Squeezeboxen og kjøpte en Auralic Aries med en Nordost Heimdal 2 USB kabel.En kompis har squeesebox og prøvde Auralis. Begge koblet i ekstern dac. Det var ikke noe bedre med Auralis en squeesebox hos han. Poenget er hvis man skal i ekstern dac vil det bli noe bedre med dyrere streamere? Allt skal kables så wifi er ikke intr.
Dette spiller i en helt annen liga enn det Squeezeboxen gjorde. Begge inn i dacen i ML 585.
Prøvde du den InAkustik Toslink kabelen på Aries'n?
Dessuten er vi vel oppe i 6 ganger prisen med Aries.....
Men dette er dine erfaringer og de danner jo grunnlaget for dine valg, skjønner den.
Og poenget mitt var at vi (som regel) er altfor dårlige til å foreta REELLE sammenligninger når vi tester hifi utstyr, og det gjelder generellt, ikke bare streamere. Og som vi kan lese i tråden er det ganske så ulike oppfatninger av viktigheten av streamer.Fikk 1500 for SB og betalte 8k brukt for Auralic ink kabel dvs diff på 6500, ikke avskrekkende. Epler vs pærer er vel hele diskusjonen i utgangspunktet Naim vs Bluesound/SB etc. Det jeg reagerte på var antydninger om at så lenge DAC er bra så er ikke valg av streamer så viktig noe jeg erfarte var langt unna sannheten hos meg,Så var det dette med epler og pærer igjen da......Etter at jeg solgte min Linn Akurate DS (som spilte fantastisk) så kjøpte jeg en Squeezebox Touch som jeg koblet optisk til min Mark Levinson 585 med en billig InAkustik optisk kabel. Dette låt ikke bra, hardt og skrikete. Solgte Squeezeboxen og kjøpte en Auralic Aries med en Nordost Heimdal 2 USB kabel.En kompis har squeesebox og prøvde Auralis. Begge koblet i ekstern dac. Det var ikke noe bedre med Auralis en squeesebox hos han. Poenget er hvis man skal i ekstern dac vil det bli noe bedre med dyrere streamere? Allt skal kables så wifi er ikke intr.
Prøvde du den InAkustik Toslink kabelen på Aries'n?
Dessuten er vi vel oppe i 6 ganger prisen med Aries.....
Men dette er dine erfaringer og de danner jo grunnlaget for dine valg, skjønner den.
Jeg har haft begge og Auralic mini er klasser bedre8)auralic mini stiger noen hakk med den eksterme strømforsyningen å kan ikke sammenlignes med node 2 da,eller?noen som har sammenlignet det?
Oppkoplet på hvilken måte?Jeg har haft begge og Auralic mini er klasser bedre8)auralic mini stiger noen hakk med den eksterme strømforsyningen å kan ikke sammenlignes med node 2 da,eller?noen som har sammenlignet det?