Hva tenker du på med hensyn på dette?....men er det ikke bedre med noe som bruker en database som kan sortere/søke på tags (i tillegg)?
Sist redigert:
Hva tenker du på med hensyn på dette?....men er det ikke bedre med noe som bruker en database som kan sortere/søke på tags (i tillegg)?
100% enig med siste taler"Alle" kan vel bla/søke i filstruktur, men er det ikke bedre med noe som bruker en database som kan sortere/søke på tags (i tillegg)?
Igjen så ser jeg ingen grunn til å gå bort fra Squeezebox Touch, som gjør alt dette godt, men hvis jeg skulle starte i dag ville jeg kanskje velge et produkt som var i salg nå. Bluesound Node 2?
Meget mulig, men akkurat i denne tråden og med hensyn på innlegget han svarte på, så er ikke det et alternativ og det er heller ikke et alternativ for de fleste, siden dette ikke kan kjøpes nytt. Jeg har hatt det og ble ikke en disippel...100% enig med siste taler"Alle" kan vel bla/søke i filstruktur, men er det ikke bedre med noe som bruker en database som kan sortere/søke på tags (i tillegg)?
Igjen så ser jeg ingen grunn til å gå bort fra Squeezebox Touch, som gjør alt dette godt, men hvis jeg skulle starte i dag ville jeg kanskje velge et produkt som var i salg nå. Bluesound Node 2?
SBT er ikke danket ut enda og jeg sitter fortsatt på gjerdet!
Vel, i stedet for å søke etter filer i en katalogstruktur, kan det være lettere å bare søke/sortere på "tagger" eller parametre som holdes styr på av en database. Artist, albumittel, låttittel, årstall, komponist, etc... F.eks. gjør Logitech Media Server (Squeezebox) dette. Antar at "de andre" også har slike systemer.Hva tenker du på med hensyn på dette?....men er det ikke bedre med noe som bruker en database som kan sortere/søke på tags (i tillegg)?
Ah, slik å forstå.Vel, i stedet for å søke etter filer i en katalogstruktur, kan det være lettere å bare søke/sortere på "tagger" eller parametre som holdes styr på av en database. Artist, albumittel, låttittel, årstall, komponist, etc... F.eks. gjør Logitech Media Server (Squeezebox) dette. Antar at "de andre" også har slike systemer.Hva tenker du på med hensyn på dette?....men er det ikke bedre med noe som bruker en database som kan sortere/søke på tags (i tillegg)?
Man kan selvsagt bare bla seg nedover i mappene også, men jeg finner det vesentlig mindre lettvint.
Hva vil det si?Kan være greit å ha en box som er "RAAT"kompatibel. Den muligheten har du ihvertfall med BS.
Så RAAT er det samme som Roon Ready?Les her: https://kb.roonlabs.com/RAAT =)
Spesielt etter at den fikk støtte for Roon. Jeg er solgt aldeles.100% enig med siste taler"Alle" kan vel bla/søke i filstruktur, men er det ikke bedre med noe som bruker en database som kan sortere/søke på tags (i tillegg)?
SBT er ikke danket ut enda og jeg sitter fortsatt på gjerdet!
Klarer du deg uten grensesnitt så kan man kjøre headless, altså Roon Server. Den er mindre ressurskrevende enn Core, eksempelvis for en NAS.Roon Ready brukes nok i sammenheng med RAAT. Viktig å merke seg at selv om du kjøper streamer som er kompatibel, så må du i tillegg kjøre Rooncore på en datamaskin eller NAS med prosessorkraft.
Roon uten grensesnitt? Hvordan bruker du Roon da? PS: Jeg er helt fersk på Roon, brukt den i 2 dager nå ... Kjører da end-point på DIY-streamer (RPI), core(?) på bærbar mac, og bruker da grensesnittet på macen. Filene hentes fra NAS. Dette virker rimelig problemfritt, bortsett fra at jeg mistet kontakten med NAS-et én gang i går.Klarer du deg uten grensesnitt så kan man kjøre headless, altså Roon Server. Den er mindre ressurskrevende enn Core, eksempelvis for en NAS.Roon Ready brukes nok i sammenheng med RAAT. Viktig å merke seg at selv om du kjøper streamer som er kompatibel, så må du i tillegg kjøre Rooncore på en datamaskin eller NAS med prosessorkraft.
Tror jeg var førstemann her inne på HFS som kjørte denne på min Synology 713+
Er det noen praktiske forskjeller på dette? I forbindelse med spørsmål om streamer fra TS så er det vel et poeng også om man har en NAS eller ikke? Har en følelse av at NAS åpner opp for noen løsninger som ellers ikke ville være så enkle å få til. Andre streamer igjen har jo mulighet for innebygd disk, mens andre har ikke osv.Du bruker grensesnitt fra andre enheter enn der roon ligger. Hedless på nas, men du kobler deg opp via pc, telefon eller tilsvarende
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg synes dette sier det veldig klart:En fin forklaring/anmeldelse av Roon: Roon music player software by Roon Labs — Audiophilia
Min påstand er at det er bedre enn å sitte med coveret! Du får masse info både om det du spiller, men også om tilsvarende musikk. Men dette er selvsagt en smakssak. Hadde det vært støtte for foldere hadde jeg vært solgt...Er dette så mye bedre/annerledes enn det iPeng gjør, eller informasjonen fra Allmusic i Tidal-appen? Jeg sitterf ofte med både wikipedia og allmusic oppe på iPad når jeg spiller digitalt lagret musikk, men Roon er kanskje mye bedre?
Heldigvis spiller jeg mest vinyl nåpr jeg har tid til å sitte og kose meg med musikk, og da har jeg LP-coveret.
Nei. Valgfrihet på hvor du vil ha roon core. For min egen del har jeg det på en Windows home server 2011. Kanskje på tide å oppgradereEr det noen praktiske forskjeller på dette? I forbindelse med spørsmål om streamer fra TS så er det vel et poeng også om man har en NAS eller ikke? Har en følelse av at NAS åpner opp for noen løsninger som ellers ikke ville være så enkle å få til. Andre streamer igjen har jo mulighet for innebygd disk, mens andre har ikke osv.Du bruker grensesnitt fra andre enheter enn der roon ligger. Hedless på nas, men du kobler deg opp via pc, telefon eller tilsvarende
Korrekt - Kan legge til at Roon Server på NAS er til gratis nedlasting og det samme er Roon appen (for iPad, eksempelvis), men du må ha et Roon abonnement for å prøve/bruke oppsettet.Du bruker grensesnitt fra andre enheter enn der roon ligger. Hedless på nas, men du kobler deg opp via pc, telefon eller tilsvarende
Jeg bruker en Argon stream2 til å streame spotify fra. Bruker spdif optisk ut fra denne og inn i en Pro-Ject pre box digital d/a konverter.Jeg har også stream 2 og er veldig fornøyd. Den har det jeg trenger, internet radio og spotify. Den interne dacen er bra, men det ble litt bedre med ekstern dac.Har en billig Argon stream, bruker den til Spotify connect og Internett radio og den fungerer helt greit.
Spiller bra med Spotify gjennom Heed dac, ikke like bra som cd gjennom samme dac men bra nok. Tror det er begrensningen i selve Spotify oppløsningen som er flaskehalsen. Har en Chromecast Audio på anlegget i stua, fungerer greit den også, har ikke tatt meg bryet med å prøve Chromecast i hovedanlegget, tar sikkert opptil to minutter....
Er litt med eiergleden, Argon er jo en skikkelig boks.
Jeg har til og med brukt den som pre-amp i en periode koblet rett i effektforsterker. Funket knall.
I garasjen bruker jeg en chromecast. Den er også fin, men jeg savner noen ganger å kunne starte musikken uten å bruke telefonen.