Streaming-hjelp

flippin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.03.2010
Antall liker
130
Torget vurderinger
1
Hei!

Jeg har frem til nå spilt av musikken min fra itunes på pcen min til apple-tv med Airplay. Optisk ut fra apple-tv til Abrahamsen V6. Dette er en løsning som har fungert bra for meg, men nå har jeg byttet ut pcen med en ny Macbook med en mindre SSD-harddisk så jeg har ikke plass til musikkbibliotekt på pcen lengre.

Jeg ser for meg en boks med USB-inngang som jeg kan koble til ekstern harddisk og styre med iphone. Digitalutgang er et must. Finnes det noe slikt på markedet for en kurant pris? Wimp streamer jeg direkte fra iphone til apple-tv så jeg trenger ikke støtte for slikt.

Med vennlig hilsen en som ikke er så oppdatert på streaming.

stianl75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2014
Antall liker
39
Torget vurderinger
1
Raspberry PI fungerer vel slik du ønsker. Jeg koblet opp harddisk med både FLAC og itunesbiblioteket mitt liggende, og den spilte til og med itunesmusikk.
Selges på komplett, mpx, netonnet osv

flippin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.03.2010
Antall liker
130
Torget vurderinger
1
Takk for gode tips, ser ut som at både Rasberry Pi og en NAS vil kunne løse problemet for meg, jeg får undersøke hva som passer meg best. Takk igjen!

gomslork

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.02.2014
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Bruker selv en Raspberry Pi. Valgte det over NAS da jeg allerede hadde en ekstern harddisk.
Har ikke lagt inn noe for å kontrollere den fra telefonen da forsterkeren min gjør den jobben, så Pi-en fungerer kun som filserver og DLNA-server.

flippin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.03.2010
Antall liker
130
Torget vurderinger
1
Da ser det ut til at jeg går for en Synology DS214se NAS, denne har litt utvidet funksjonalitet med iTunes så tror jeg skal få til en bra løsning med den. Da får jeg også en ekstra sikkerhetskopi, til nå har jeg bare koblet en ekstern harddisk til pcen en gang i blant for å sikkerhetskopiere det viktigste innholdet på pcen.

Topp Bunn