- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.881
Da er historiens første arbeidskonflikt et faktum for vårt vedkommende.
|
Å ja, jeg trodde kanskje det var fordi dere var blitt så lei av å skrive så mye med så liten skrift....Forsikring. Vi streiker for å få forhandlingsrett til forsikringsordningene våre.
Du må ikke snakke sånn til vanlige folk, det er bare dere i forsikringsbransjen som forstår dette kodespråket... ;DInntil videre er jo dette en snill streik, som knapt nok rammer 3. part. Men dersom det ikke er kommet til enighet innen neste mandag tas også de bankansatte mfl. ut i streik.
Motargumentet er at arbeidsgiverne kan redusere pensjonsrettighetene for å spare utgifter. Dvs. overgang fra ytelse- til innskuddspensjon og fjerning av fripoliseretten på risikopensjon. Det siste har de allerede gjort for vår del.
Hehe.....det siste var jo et glimrende forslag...!Helt klart. Lurer bare på hvilke argumenter de bruker mot dere...? Virker litt underlig at i denne bransjen skal dette være en sak, dere burde jo gå foran som et godt eksempel med knallordninger, burde jo kunne brukes i markedsføringen av slike forsikringer og, nå virker det jo bare mot sin hensikt.
Streik burde i mye større grad komme brukerene til gode. F.eks. burde dere bare tatt ut i streik de som sender ut regningene. På fergene (når de streiker og det gjør de jo ofte) burde de tatt ut bare billetørene. Så kunne fergene gått som normalt, men ingen tok betalt, tenker det hadde fort blitt slutt på streiken da ja..![]()
Stemmer det fra midnatt så stenges minibank funksjonene og nettbanken hvis det blir streik da. Partene er jo på vei inn til ministeren kl 13 idag søndag igjen så vi får se.VISA vil bare fungere i utlandet. Og det bare hos noen leverandører. I Norge har jeg forstått det slik at bankterminalene blir helt deaktivert.
Mvh
Det var vel ikke akkurat en overraskelse. Samfunnet fungerer ikke uten bankvesen, det blir i prinsippet en trussel mot liv og helse etter kun få minutter. Jeg skjønner ikke helt folk som har tatt ut tusenvis av kroner, alle måtte da forstå at denne konflikten ville bli stoppet raskt.Nå blir det tvungen lønnsnemd i bankkkonflikten.
Sånn er det å gå for hardt ut. Men ellers kunne det jo være litt sunt med en sånn streik, bare for å høre litt på hylekoret.Det var vel ikke akkurat en overraskelse. Samfunnet fungerer ikke uten bankvesen, det blir i prinsippet en trussel mot liv og helse etter kun få minutter. Jeg skjønner ikke helt folk som har tatt ut tusenvis av kroner, alle måtte da forstå at denne konflikten ville bli stoppet raskt.
Er eng med deg i at det er FA som er den stygge ulven her! Skjønt ulvene får ha meg unnskyldt en meget ufin sammenligning.Her er det Finansnæringens Arbeidsgiverforening (FA) som er den store stygge ulven........
Hvem av partene som vil tjene på en mulig tvungen lønnsnemd, vet jeg ikke, men det eksisterer sikkert forskning på det.