Jeg tenkte å kjøre i gang en annerledes kabeltråd her på kabelhjørnet. På ebay og andre plasser på nettet er det mulig å få tak i Nordostkabler til svært lave priser, disse kablene er ofte lenger lengder som er kappet og reterminert. Jeg har kjøpt flere slike sett faktisk, heldigvis har jeg fått returnert de fleste da kablene jeg fikk ikke var i samsvar med annonsen. F.eks et sett med Tyr som ikke hadde samme lengde som de var oppgitt som, de hadde riktignok serienummer, men det var dårlig lodding og feil plugger fra WBT. Takk for PayPal sin policy med tanke på å returnere disse! Et annet sett med Nordost Valhalla viste seg og å være reterminert og solgt som en ekte kabel med plugger og det hele fra Nordost.
Det hadde vært vel så greit om disse kablene låter som ekte vare, men saken er at det gjør de ikke. Jeg har da sammenlignet de med en skikkelig kabel og de har alle gangene falt igjennom. Saken er at det er vakuum i Monofilament-lederne og når disse blir klippet over kommer det luft inn og korroderer kabelen, selv om den er profesjonelt loddet i ettertid.
Vær obs på dette! Husk kvittering og dokumentasjon! Viktig å ta vare på dette om du en gang i tiden ønsker å selge din ekte kabel videre.
For alt jeg vet kan dette gjelde kabler fra andre produsenter og!
Gode loddinger og gode plugger er alfa og omega for en kabel, uten dette i skikkelig stand nytter det ikke at kabelen skal være god.
Det hadde vært vel så greit om disse kablene låter som ekte vare, men saken er at det gjør de ikke. Jeg har da sammenlignet de med en skikkelig kabel og de har alle gangene falt igjennom. Saken er at det er vakuum i Monofilament-lederne og når disse blir klippet over kommer det luft inn og korroderer kabelen, selv om den er profesjonelt loddet i ettertid.
Vær obs på dette! Husk kvittering og dokumentasjon! Viktig å ta vare på dette om du en gang i tiden ønsker å selge din ekte kabel videre.
For alt jeg vet kan dette gjelde kabler fra andre produsenter og!
Gode loddinger og gode plugger er alfa og omega for en kabel, uten dette i skikkelig stand nytter det ikke at kabelen skal være god.